Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstarts problemer etter oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei

Bestilte noen nye deler :

HK Gigabyte Z390 AORUS Elite, Samsung 970 evo plus m.2, Nettverkskort Asus pce-ac68, cpu I5 9600k, cpu kjøler corsair Hydro h100x, tower fractal Design Define c. 

Gamle deler som fremdeles er i bruk :

Minne Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB, MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB, Corsair CX750M, 750W Psu, Seagate Barracuda 2TB 3.5"

Problemet :

Maskinen starter, har tilgang på bios, bios viser alle komponenter, rpm på vifter og temp på cpu. Skal installere Windows 10 fra original Microsoft usb penn, kjøpt for ca 5 år siden. Når jeg booter fra usb så får jeg valget om 32 eller 64 Windows, velger 64, laster filer, viser Windows vinduet, har den laster sirkelen som går rundt, også stopper begge kabinettviftene og skjermkort viftene og skjermen blir mørk, ingenting skjer etter dette, skjermkortet blir varmere etterhvert så jeg har ikke tatt sjansen å la maskinen stå på lengre en 5 min max, cpu kjøleviftene fortsetter å gå. 

Hva har jeg gjort feil, eller har glemt? 

Hva jeg har gjort :

Fjernet nettverkskort, skjermkort(kjørt via internt skjermkort), m2 disk, seagate disken og begge kabinettviftene. Samme resultat hver gang. 

Det er 1 stk 4x2 pin til cpu(som er tilkoblet) og en ved siden 2x2 pin som ikke er tilkoblet da det ikke fulgte med Psu. Har lest litt forskjellig om denne, noen sier den ikke trengs mens andre sier den bør kobles til, isåfall, hvor får jeg kjøpt enkelt kabler til denne Psu uten å måtte vente i 2 mnder? 

 

 

 

 

 

 

Endret av vit3llu5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer meg lengere med en oppdatert win installasjon, men stopper etter at jeg har valgt mål disk.  Mål disk et da m2 disken som aldri er brukt før. 

Av og til stopper det opp før jeg har kommet dit. 

Kabinettviftene spinner nå hele tiden, skjermkortet sine vifter stopper fremdeles. 

DSC_0428.JPG

Lenke til kommentar

Formatering skjer automatisk, ikke bry deg om det.
Det enkleste er å fjerne de 3 partisjonene du ser i den menyen. Og så bare starter du installeringen. Installasjonsprogrammet ordner resten.

Edit: gikk litt kjapt - det var ikke meningen å gi råd om å slette begge diskene.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...