Gå til innhold

valg av skjermkort.


teke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte meg nylig ny skjerm LG 27UL850, 27" 144hz/1440p.

Jeg har pc hvor det idag er GTX 1060 6gb, I5-6600K prosessor.

Jeg ser vel for meg at GTX 1060 vil slite med å kjøre 1440p, så planen er å oppgradere i alle fall skjermkort forholdsvis snart. Jeg har ikke fått skjermen ennå, den dukker vel opp rett over nyttår. 

Hva vil dere anbefale ut ifra dette som beste skjermkort? Det vil ikke være aktuelt å kjøpe noe kraftigere enn RTX 2080 super, men cpu vil vel kunne være en flaskehals for å fullt ut utnytte dette kortet?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller mest world of warships og cities skyline som kjører glatt på 1060-kortet på maks instillinger med skjermen jeg har en gammel litt jalla 24 tommer. Men ingen av disse er de mest krevende spillene grafikkmessig.

Men kjøpte meg metro exodus på BF-salg, men ville vente med det til ny skjerm er på plass.

Jeg vil gjerne spille med anstendig frame på 1440p for å få utnytte den nye skjermen best mulig.

Ønsker gjerne også å ha mulighet til å kunne kjøre med RT.

Så sånn sett koker det vel fort ned til RTX2070-80 variant?

 

Lenke til kommentar
PantZman skrev (1 minutt siden):

i5-6600k begynner å bli litt knapt i CPU intensive spill. Spørs hvor godt du får utnyttet et bedre skjermkort. Ville i hvertfall planlagt å skifte ut CPU i nær fremtid.

Enig. Men, 6600Ken vil funke høvelig greit i nærmeste framtid. Du vil miste en del fps pga. den, men samtidig er det dyrt å oppgradere både GPU og CPU/hovedkort. 

Ville tatt GPUen først, og CPUen senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...