Gå til innhold

En forferdelig flaskehals?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper det er noen flinke folk her som kanskje kan komme med noen tips i forhold til dette.

Jeg hadde inntil nylig over 3 år, en PC som har fungert noenlunde greit i alle spill.

Har ikke vært like hardcore som tidligere så, så brydde meg ikke altfor mye om dette.

Men etter at ting nå nylig har startet å sakte ned så gjorde jeg noen undersøkelser, fant ut at mitt GTX 1070 sleit voldsomt når det kom til ting i spill som hadde en "rendering" process osv. Den var opp i mot 90-99% GPU ytelse i task manager som forekom så fort jeg går inn i noe som ligner en smoke.

FPS'en generelt hadde blitt lavere i spill, det begynte å irritere meg.

Jeg spiller en del CS:GO, og kjører 144/240 hz, og om ikke FPS'en kan holde seg stabilt over det så er det jo lite vits.

Strømforbruk i task manger viser "Høyt forbruk" og skriker rødt (i CS:GO), men regner ikke med at dette er noe galt.

Samsung 950 PRO 512GB M.2 PCIe SSD

ASUS GeForce GTX 1070 Founders Edition

MSI X99A RAIDER, Socket-2011-3

Fractal Design Integra M 750W PSU

Intel Core i7-6800K Prosessor

2x8GB 2666MHz DDR4 CL16 SR x8 Unbuffered DIMM

Skjermkortet jeg oppgraderte til var ASUS GeForce RTX 2060 SUPER DUAL EVO OC.

Og dette resulterte i faktisk lavere FPS enn jeg hadde før, selv om det fikset rendering problemene mine og at GPU usage ligger stabilt på 30-40% så har jeg overall fått lavere FPS enn med 1070 kortet.

Min konklusjon er jo at det er flaskehals her over enten CPU eller Ram, men at jeg skulle få en dårligere FPS av og bytte ut disse kortene forstår jeg meg lite på.

 

Takk for alle svar.

Endret av Lupqt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heradon skrev (12 minutter siden):

I alle andre spill ville GPU'n din har vært flaskehals, men i CS:GO så hjelper det ikke med bedre GPU. CS:GO er et såpass gammelt spill at den støtter kun DirectX9 og to CPU kjerner. Skal du øke FPS'n i CS:GO må du tweake litt og overklokke CPU.

Takk for svar.

 Jeg mistenkte jo dette, men stusset bare over at jeg fikk et average fps tap på rundt 15-25 ved bytte fra 1070 kortet til det nye. 

Så den eneste løsningen min for å få høyere FPS er og erstatte CPU?

Har bare drøyet det så lenge siden socketen på mitt hovedkort ikke finnes lenger, så må erstatte heile shiten. 

Men jeg mente da specsa mine skulle takle mer enn 120-200 fps 

Lenke til kommentar

Takk for tips, skal overclocke CPU enda mer når jeg kommer heim.

CPU kjører stabilt på 40-45*C på alle kjerner, så jeg kan nok pushe dette litt lenger.

Så skal jeg få tweaka litt i nvidia settings, + yes vurdert anskaffelse av 3000mhz brikker.

CS:GO er jo hovedsaklig for det meste styrt av CPU og minne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...