Gå til innhold

Har et ekstra 1070, er 1070 SLI verdt det?


Anbefalte innlegg

Har et msi 1070 X skjermkort i pcen, men har også et vanlig standard msi 1070 kort som egentlig bare ligger.

Bruker en vanlig FractalDesign 750w Integra M som strømforsyning, vil dette være nok til 2 kort? Skal bare kjøre stock på begge uten noe form for overklokking. Tenkte bare om det er verdt og sette et til skjermkort i pcen med sli-bridge? Trenger bare å finne kompatible strømkabler til den semi-modulære strømforsyningen og kanskje en "stokk" som holder begge kortene oppe om de tipper litt.. (Usikker hva navnet egentlig kalles.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
MysticoN skrev (11 timer siden):

Har desverre ingen svar men ønsker å følge denne "diskusjonen". Tenker også på om det er mange spill som yter "godt" av SLI (og om det i hoved sak kun er nye AAA spill). 

 

 

Søkte faktisk på om min egen tråd hadde fått svar og jaggu, fikk ikke varsel om dette. Glad det bare var for noen knappe timer siden, er ikke noen spesifikkse nye titler jeg har i mål å teste på. Mest gamle spill som Cities: Skylines, Escape From Tarkov og lignende spill. Tenkte bare det hadde vært litt moro og prøve Nvidia-Inspector og sjekke om profiler/sli gir litt mer kraft enn bare et skjermkort.

 

AndersT2 skrev (10 timer siden):

Det enkleste er nok å teste hvis forsegling osv er brutt på det du har liggende.

Men mye av SLI støtten er dessverre forsvunnet, så det er AAA spillene som MysticoN nevner som regel har støtte, samt Benchmark programmer.

Forsjeglingen? Kortet har vært brukt i pcen tidligere, men byttet pga noe vbios-driver feil som har siden blitt fikset. Eneste få spill jeg vet som kan ha nytten er vel World of Tanks og Fallout 4 tror jeg, er ikke noe stort andre spill annet som er nevnt over som det støttes på.

Har også lest det kan ha store komplikasjoner på spill om man har sli, men finnes profiler for nesten alle spill så er ikke så redd for og researche litt for en god profil :)

e: Vet EFT er ganske ny, men grafikken her har vært medium/high så skulle gjerne hatt litt mer kraft :)

Endret av MultiGamerClub
EFT edit.
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (På 3.2.2020 den 19.13):

Hvis du kjører i 1920x1080 er det nok ikke noe poeng, men i 2560x1440 kan det hende du får noe ut av det.

Husk å bruke en dobbel SLI-bro, det vil hjelpe på ytelsen.

Har kun 2 1080 skjermer så ser den, tenkte bare spill som støtter sli får litt nytt av det ^^

Tenkte og bruke en SLI bro fra første øyeblikk ^^

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...