Gå til innhold

Rart mobilproblem - router


Anbefalte innlegg

Hei!

Nettet hos min far er nede (adsl) så har satt opp en tp-link router med sim kort. Det fungerer helt greit, men når den står på kan jeg ikke motta samtaler på min iphone. Kjører hovedkortet i iphonen min og tvillingsim i routeren. Det som skjer er at samtaler kommer inn, ringer ikke men vises i samtaleloggen. Innringeren kommer så til mobilsvar. Å ringe ut og sende meldinger på vanlig måte fungerer. Slår jeg av routeren fungerer alt som normalt. Talkmore abb.

Hva kan dette være? Bor ca. 4 km unna der routeren står, så er ikke noe lokalt. Jeg er ganske inne i nettverk, men dette problemet skjønner jeg ikke stort av. Talkmore hadde heller ikke noe godt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjell Olaf Winther skrev (10 minutter siden):

Ville ikke brukt tvillingsim i router. Jeg har datasim i min router 2 meter fra meg. Din router står 4 km fra deg ??

Kan tvilling sim gi sånne problemer? Er bare midlertidig så er ikke så mye vits å bestille datatvilling nå, siden det blir rettet fort håper jeg. Men problemer var så rart at jeg ville forstå hva det kom av. 

Den mobile router står 4 km unna hos min far. Har selv fiber her jeg bor. 

Lenke til kommentar

Du har satt et tvillingsim inn i en enhet som ikke kan håndtere samtaler. Da blir det slik:

Innk. anrop sendes til begge sim-kort - Ruter kan ikke håndtere tale/samtaler så anropet avvises i enheten - Du får ikke noe anrop på iPhone.

Problemet er urelatert til hvilken opertør du har. Løsning bruk ett frittstående sim-kort i ruteren (vanlig eller datasim)

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (47 minutter siden):

Du har satt et tvillingsim inn i en enhet som ikke kan håndtere samtaler. Da blir det slik:

Innk. anrop sendes til begge sim-kort - Ruter kan ikke håndtere tale/samtaler så anropet avvises i enheten - Du får ikke noe anrop på iPhone.

Problemet er urelatert til hvilken opertør du har. Løsning bruk ett frittstående sim-kort i ruteren (vanlig eller datasim)

Takk for informasjonen, lærer noe hver dag! Tenkte kanskje tp-link skrapet hadde noen bugs, men da er det nok normalt!

Lenke til kommentar
kim_InnleggNO skrev (10 minutter siden):

Be talkmore deaktivere innkommende anrop på tvilling

Ringer dem i morgen og hører om de kan gjøre det. Husker at jeg deaktiverte sms på det en gang, satte det i en mobil en gang og da fikk jeg inn alle meldinger mottatt de siste årene! Det plinget i ett sett! ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...