Gå til innhold

Den nye Xbox-en heter ikke Series X likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XtaZ skrev (5 timer siden):

For noe merkelig tilfeldig fanboy-oppgulp du alltid kommer med. Direkte patetisk.

Ja man har jo slike intellektuelt krøplete Nordmenn som deg som rett og slett blir så fovirret over noe så utrolig bagatellmessig ting som konsollnavn at hele verdenen deres raser totalt sammen hvis det ikke følger en numerisk serie. Rart du får sove om natta med tanke på at PSP, PSPGo og PSVita faktisk eksisterer.

GUIen til Xbox One er og har vært raskere og mer oversiktlig enn PS4 sin siden dashboard updaten i 2015 og har blitt enda raskere siden da og da spesielt med One X, og i tillegg høres ikke Xbox One ut som en Falcon 9 som skytes ut i rommet slik disse stakkars PS4 maskinene gjør.

Sammeligner du MS sine titler innenfor hver sjanger opp mot Sony sine i samme sjangere så har faktisk MS de beste spillene.

Startet du helgefylla litt tidlig?

Så du mener at GUI til xbox one er raskere enn den til ps4? Du kan spør hvem du vil i tillegg til meg. Jeg er eier av begge konsoller og xbox er sirup, det tar et halvt sekund å flytte markøren fra en ting til en annen. Og grensesnittet til xbox er jo helt begredelig, hvem som har designet det må ha gått på fylla, å finne frem er et kaos uten like, Det skal handle om spill men de har ikke gjort det enkelt.Det du skriver er vas. Skal vi ta en speed test? flytte markør 20 plasser i hvilken som helst retning? Du hadde flytter 7 ganger når jeg var ferdig på ps4. Makan til fanboi :D  Og så var det spillene, hva har dere å skilte med av ekslusive spill som blir kritikerrost gang etter gang? Halo??? :D 
Envy is a bitch, vet du er stolt og misunnnelig men du kan jo bare gjøre som de fleste andre, kjøbe begge konsollene, om du har råd :D 

Endret av Guybrush 3pwood
leif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (38 minutter siden):

Og så var det spillene, hva har dere å skilte med av ekslusive spill som blir kritikerrost gang etter gang?

Halo, Forza, Gears of War, Ori, Quantum Break, Sunset Overdrive, Fable ....

Xbox har noe som heter "smooth transitions" i menyene, de føles altså litt trege av design, ikke fordi boksen generelt er tregere enn PS4.

Dersom du slår av dette, så er GUI på Xbox like raskt, om ikke raskere enn PS4, slik at hvilket man liker best er mest smakssak, personlig synes jeg PS4 har bedre GUI enn Xbox, men det har ingenting med hastighet å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, 0laf said:

Halo, Forza, Gears of War, Ori, Quantum Break, Sunset Overdrive, Fable ....

Xbox har noe som heter "smooth transitions" i menyene, de føles altså litt trege av design, ikke fordi boksen generelt er tregere enn PS4.

Dersom du slår av dette, så er GUI på Xbox like raskt, om ikke raskere enn PS4, slik at hvilket man liker best er mest smakssak, personlig synes jeg PS4 har bedre GUI enn Xbox, men det har ingenting med hastighet å gjøre.

No kom jo Halo ut på PC nyleg, og dei fleste andre av dei spela har vore tilgjengelege på PC via Microsoft sin eigen butikk eller Steam. 

Skjønt, mykje det same gjeld jo ein del "ekslusive spel" på Playstation òg. Eg bryr meg egentleg sjølv lite om korleis dei to konsollane er utover kva spel dei har.

Lenke til kommentar
On 12/18/2019 at 7:45 PM, Iki said:

Etterfulgt av akkurat det du anklager andre for...

For å komme med fanboy oppgulp må man faktisk være fanboy. Jeg er ikke fanboy av noen som helst plastikkboks med utdatert PC hardware, lukket økosystem og logoen til en eller annen bedrift som gir totalt faen i meg og kun ser på meg som en melkeku med dollartegn, det ville jo vært totalt tilbakestående ?

Man er ikke automatisk fanboy av noe bare fordi man påpeker fakta og rakker ned på en løgner vettu.

 

On 12/18/2019 at 7:55 PM, Tobeass said:

Det er vel ganske subjektivt, selv eier jeg kun en Switch og PC. Men PlayStation har alltid hatt flere eksklusive titler som har interessert meg og hvis jeg skulle kjøpt enten en Xbox eller PlayStation idag hadde jeg valgt PS. 

Med andre ord så kunne du quotet Guybrush å sagt nøyaktig det samme til han siden det faktisk var han som startet denne krangelen, men siden du er enig med han om at PS har de beste spillene så er det jeg som får servert den gode gamle 'det er subjektivt' regla. Fantastisk :D

Exclusives er også bare en knøttliten del av hele spillbiblioteket på en konsoll, så de resterende ~99.9% av titlene på plattformen er også bedre på Xbox da de rett og slett yter og ser bedre ut (One X), og selvsagt bedre i sin helhet uavhengig av model da man får en lydløs konsoll, bedre online, raskere nedlastinger, bedre mod support, bedre game DVR, aktiv støtte for cross-play, buy/play anywhere, gratis cloud saves, ekte digital refund, co-pilot, bedre kontroller og mulighet for adaptive controller (for de som trenger det) etc etc. Du får rett og slett mye mer for pengene om du kjøper spill på en Xbox og kjøper du hvilket som helst multiplat-tittel på PS så betaler du rett og slett bare den samme prisen for ett totalt sett mye dårligere produkt.

Så nei, dette er over hodet ikke subjektivt på noen måte.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
22 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Så du mener at GUI til xbox one er raskere enn den til ps4? Du kan spør hvem du vil i tillegg til meg. Jeg er eier av begge konsoller og xbox er sirup, det tar et halvt sekund å flytte markøren fra en ting til en annen. Og grensesnittet til xbox er jo helt begredelig, hvem som har designet det må ha gått på fylla, å finne frem er et kaos uten like, Det skal handle om spill men de har ikke gjort det enkelt.Det du skriver er vas. Skal vi ta en speed test? flytte markør 20 plasser i hvilken som helst retning? Du hadde flytter 7 ganger når jeg var ferdig på ps4. Makan til fanboi :D  Og så var det spillene, hva har dere å skilte med av ekslusive spill som blir kritikerrost gang etter gang? Halo??? :D 
Envy is a bitch, vet du er stolt og misunnnelig men du kan jo bare gjøre som de fleste andre, kjøbe begge konsollene, om du har råd :D 

Hva jeg mener er ett fett, men det er fakta, som linken min allerede har bevist. Grunnen til at din konsoll er treg er enten fordi du ikke har tømt BluRay-cachen og tatt en hard reset (kjent bug) eller så har du rett og slett bare en ødelagt konsoll, eller selvfølgelig og mer sansynlig den mer åpenbare årsaken - fordi du er full av pisspreik.


Jeg er forresten hovedsaklig PC gamer og rører ikke disse bedritne konsollene om jeg ikke absolutt må, så at du hopper til helt feil konklusjoner og driter deg så loddrett ut er jo rimelig komisk ^^. Tror det nærmer seg 4-5 år siden jeg skrudde på Xboxen sist forresten (sjekk GT XtaZ for hvis du vil ha bevis på hvor sykt mye aktivitet det har vært der de siste årene) da det rett og slett er en ræva konsoll akkuratt som PS4 og WiiU i denne totalt sett helt forferdelig skuffende konsollgenerasjon, men i Xbox forsvar og for å understreke det en gang til, så den er uansett faktuelt MYE bedre enn PS4 :)

FYI så er favorittkonsollen min i skrivende stund forøvrig Switch, men det er åpenbart niende generasjon.

Du er så sykt forvirret du lille venn :D

 

EDIT: Glemte jo nesten dette. Hadde du fulgt med litt bedre på spillforumet så hadde du kanskje ikke blitt så lett latterliggjort av denne lite gjennomtenkte munndiaréen din. Disse siste Limited Editionsene jeg skaffet står fortsatt uåpnet i mint condition kun som en del av samlingen ?

 

 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (7 minutter siden):

Med andre ord så kunne du quotet Guybrush å sagt nøyaktig det samme til han siden det faktisk var han som startet denne krangelen, men siden du er enig med han om at PS har de beste spillene så er det jeg som får servert den gode gamle 'det er subjektivt' regla. Fantastisk :D

Tja, jeg valgte kanskje å sitere deg fordi du var den siste som hadde kommentert noe relevant ang. eksklusive titler og det derfor var mer naturlig å fortsette tråden med å sitere deg? Samtidig så syns jeg det var artig/ironisk at du valgte å kalle "Guybrush 3pwood" sin kommentar for fanboy-oppgulp fordi han foretekker PS eksklusive titler, når du kom med akkurat den samme kommentaren bare på motsatt side av diskusjonen. 

Og jo, hvilken konsoll som har de beste/mest interessante eksklusive titlene er faktisk 100% subjektivt. Usikker på hvorfor du drar frem alle de andre poengene eller om de er myntet på meg i det hele tatt. Jeg spiller stort sett kun på PC og kjøper et spill kun på PC hvis jeg har muligheten, derfor er eksklusive titler på en konsoll det eneste salgsargumentet som er relevant for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (5 timer siden):

For å komme med fanboy oppgulp må man faktisk være fanboy. Jeg er ikke fanboy av noen som helst plastikkboks med utdatert PC hardware... ...Man er ikke automatisk fanboy av noe bare fordi man påpeker fakta... ...resterende ~99.9% av titlene på plattformen er også bedre på Xbox da de rett og slett yter og ser bedre ut (One X), og selvsagt bedre i sin helhet uavhengig av model da man får en lydløs konsoll, bedre online, raskere nedlastinger, bedre mod support, bedre game DVR, aktiv støtte for cross-play, buy/play anywhere, gratis cloud saves, ekte digital refund, co-pilot, bedre kontroller og mulighet for adaptive controller (for de som trenger det) etc etc. Du får rett og slett mye mer for pengene om du kjøper spill på en Xbox og kjøper du hvilket som helst multiplat-tittel på PS så betaler du rett og slett bare den samme prisen for ett totalt sett mye dårligere produkt.

Så nei, dette er over hodet ikke subjektivt på noen måte.

Du sier du ikke er fanboy, men etterfølger dette med en lang fanboy tekst som ikke har grunning i virkeligheten.

Deretter påstår du at du ikke er subjektiv?

 

Enten er du et troll, som gjør en dårlig jobb, eller så forstår du ikke dine egne påstander.

 

Det er ikke gitt at spill yter bedre på Xbox, flere har faktisk dårligere ytelse.

En Xbox one x bråker den også. Den når over 50 dB, en ps4 pro når 48 dB. (Labratorie testing)

Bedre online er helt feil. Det er ingen forskjell.

Cross play / buy etc er også på Playstation.

Osv.

Bedre kontroller er helt absurd at du tror er en objektiv mening.

 

Hold deg til PC om du ikke har noen interesse eller kunnskap om konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 19.12.2019 den 0.55):

Halo, Forza, Gears of War, Ori, Quantum Break, Sunset Overdrive, Fable ....

Xbox har noe som heter "smooth transitions" i menyene, de føles altså litt trege av design, ikke fordi boksen generelt er tregere enn PS4.

Dersom du slår av dette, så er GUI på Xbox like raskt, om ikke raskere enn PS4, slik at hvilket man liker best er mest smakssak, personlig synes jeg PS4 har bedre GUI enn Xbox, men det har ingenting med hastighet å gjøre.

"smooth transitions", du kan pakke det inn å kalle det hva du vil, det er ikke smooth, det er bare treigt. Men det er også totalt uoversiktelig, vanskelig og knotete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (På 18.12.2019 den 18.24):

For noe merkelig tilfeldig fanboy-oppgulp du alltid kommer med. Direkte patetisk.

Ja man har jo slike intellektuelt krøplete Nordmenn som deg som rett og slett blir så fovirret over noe så utrolig bagatellmessig ting som konsollnavn at hele verdenen deres raser totalt sammen hvis det ikke følger en numerisk serie. Rart du får sove om natta med tanke på at PSP, PSPGo og PSVita faktisk eksisterer.

GUIen til Xbox One er og har vært raskere og mer oversiktlig enn PS4 sin siden dashboard updaten i 2015 og har blitt enda raskere siden da og da spesielt med One X, og i tillegg høres ikke Xbox One ut som en Falcon 9 som skytes ut i rommet slik disse stakkars PS4 maskinene gjør.

Sammeligner du MS sine titler innenfor hver sjanger opp mot Sony sine i samme sjangere så har faktisk MS de beste spillene.

Startet du helgefylla litt tidlig?

Du vet du kaster stein i glasshus med dine fleste innlegg der du anklager meg for å være fanboy?Sjekk innleggene dine fra et objektivt standpuntk så hadde du sjemst av deg selv. Og Ikke vær så sint med alle de sinte bokstavene i innleggene dine, pust med magen :)
Jeg er ingen fanboy, jeg er bare realistsisk. Hadde vel ikke kjøpt hver eneste xbox siden launch om jeg hadde vært fanboy av ps?
Jeg spillte veldig mye på den første xboxen som kom, etter det gikk det nedover desverre. Viftestøyen i xbox360 var nok til at jeg solgte den fks. Det var ikke til å holde ut. Nå skal det sies at de eldste modellene(2017/18) av ps4/pro også har høy viftestøy Såpass at jeg kjøpte meg en ny ps4 pro av nyeste revisjon for å bli kvitt støyen.
Når det kommer til eksklusive spill så der det en kjent sak at playstation har de beste spillene, det er ikke bare noe jeg sier for å si det. Igjen pust med magen :) 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...