Gå til innhold

Betale faktura før jeg får utstedt kreditnota/oppgjør?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg har akkurat avsluttet et kundeforhold i privat regi til et stort norsk solid firma. Dette firmaet skylder meg kr. 10.000 og nekter å utbetale før jeg betaler en forfalt faktura på kr. 5000,-.

Jeg trodde man enkelt kunne avregne mot hverandre på sluttoppgjøret, men de nekter.

Er dette vanlig praksis, og er det lov? (det er de som skylder meg penger og ikke omvendt).
Forfalt faktura (14 dager over) er forfalt med vilje fordi jeg visste det ville komme en kreditnota som oppveiet fakturaen. De vil nå sende hele saken til inkasso, men hva skal de egentlig kjøre gjennom når de fortsatt ikke har betalt meg? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nidar2 skrev (2 timer siden):

Jeg har akkurat avsluttet et kundeforhold i privat regi til et stort norsk solid firma. Dette firmaet skylder meg kr. 10.000 og nekter å utbetale før jeg betaler en forfalt faktura på kr. 5000,-.

Jeg trodde man enkelt kunne avregne mot hverandre på sluttoppgjøret, men de nekter.

Er dette vanlig praksis, og er det lov? (det er de som skylder meg penger og ikke omvendt).
Forfalt faktura (14 dager over) er forfalt med vilje fordi jeg visste det ville komme en kreditnota som oppveiet fakturaen. De vil nå sende hele saken til inkasso, men hva skal de egentlig kjøre gjennom når de fortsatt ikke har betalt meg? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Jeg antar dette er Telenor? Dem bedriver slikt.... ? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ikke Telenor, men ikke langt unna!

Nå når kundeforholdet er avsluttet gir det ingen mening å få annet enn sluttregning, men spørsmålet er om jeg kan utsettes for inkassokostnader og slike ting?

Jeg handlet litt mer mot slutten av kundeforholdet og jeg skylder de nå ca. kr. 100 som jeg ikke har fått regning på. Likevel hevder de at jeg må betale regningen på kr. 5000,- 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...