Gå til innhold

Uklare bilder 11 Pro Max


LED2

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skreiv i iphone 11 tråden, men starter ny tråd istedet

Jeg har problemer med at bildene blir veldig uklare på min telefon. En 11 Pro Max

Tar jeg bilde av ungen i farta ( eller bare går vanlig) så blir det uklare bilder.( virker som lang lukker) ikke nattmodus på.!

Om jeg tar et bilde av noen som står helt stille så blir bildene veldig pixlete. Syns det rett og slett blir veldig dårlige bilder?

Jeg finner ikke noen innstillinger for bilder heller som oppløsning osv. 
 

legger ved en bilde tatt på 1 meters hold og ett fra en vegg på 2 meters hold (litt zoom på det siste ) 

22C11C0D-A2DE-433C-8891-74AD5780BCBA.jpeg

DAC8498F-63DF-464A-9EEE-84B3C698261E.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alt dette er prøvd. Last ned en kamera app til 65kr også, men dette funket heller ikke så bra.

jeg har lest en del i forum fra utlandet, og det står mye om dette ser jeg. At iphone 11 pro max  ikke har så bra kamera likevel. Jeg syns bildene blir bra ute i dagslys, men så fort det er «innelys» så blir det utrolig kornete. Om jeg sammenligner med bildene fra min gamle Huawei mate 20 pro fra samme lys settingen så er det meget stor forskjell. Dem blir helt klare.
Jeg trodde 11 pro kamera skulle være bedre enn mate 20 pro men.

Lenke til kommentar
LED2 skrev (2 timer siden):

Ja, alt dette er prøvd. Last ned en kamera app til 65kr også, men dette funket heller ikke så bra.

jeg har lest en del i forum fra utlandet, og det står mye om dette ser jeg. At iphone 11 pro max  ikke har så bra kamera likevel. Jeg syns bildene blir bra ute i dagslys, men så fort det er «innelys» så blir det utrolig kornete. Om jeg sammenligner med bildene fra min gamle Huawei mate 20 pro fra samme lys settingen så er det meget stor forskjell. Dem blir helt klare.
Jeg trodde 11 pro kamera skulle være bedre enn mate 20 pro men.

Såpass.. ja kanskje greit at man beholdt 10 enda lenger da :) 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (13 minutter siden):

Har samme telefon, og det ser ut som telefonen din sliter litt med å fokusere. Får langt bedre bilder selv innendørs nå. 

Dama har akkurat samme og bildene blir like pixlete på hennes tlf! Vi hadde begge Huawei tidligere og når vi ser tilbake på bildene fra den så er det utrolig stor forskjell under samme lys forhold.

På 11 pro så ser bildene ut som dem er ttt med en gamme iphone 4 ?

Legger ved bilde av Katta fra 50 cm ca.

Helt utrolig dårlig.

spørs om man får høre med leverandør.

3D052F56-7378-41F5-A89E-9AA805F5F28A.png

Lenke til kommentar

Hviket kamera bruker du? Det er Standard brennvidde som er mest lystfølsomt (1x zoom), dersom du velger 0,5x eller eller 2x kameraet vil du får dårligere bilde i mørke rom. Digital zoom gir ofte også mer synlig støy i bildet og kan være greit og unngå.

Ultravidvinkel: ƒ/2,4-blender­åpning og 120° synsfelt
Vidvinkel: ƒ/1,8-blender­åpning
Tele: ƒ/2,0-blender­åpning

Lenke til kommentar
edyrli skrev (8 timer siden):

Hviket kamera bruker du? Det er Standard brennvidde som er mest lystfølsomt (1x zoom), dersom du velger 0,5x eller eller 2x kameraet vil du får dårligere bilde i mørke rom. Digital zoom gir ofte også mer synlig støy i bildet og kan være greit og unngå.

Ultravidvinkel: ƒ/2,4-blender­åpning og 120° synsfelt
Vidvinkel: ƒ/1,8-blender­åpning
Tele: ƒ/2,0-blender­åpning

På bildene jeg viser til så er det 1x. 
jeg var innom både Telia og Eplebutikken i dag uten og bli klokere

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (9 minutter siden):

Bruket du live funksjonen ? Og HDR ? Og Photo ? 
Jeg er på min 4 iPhone nå, og har aldri hatt problemer med kamera eller bilder. 
Og du ser jo på skjermen hvordan bildet er, før du tar bildet.

Live er prøvd av og på.

HDR er prøvd av og på

Jentungen her har Iphone 7. Ikke langt i fra den tar bedre bilder om jeg setter dem side om side i innelys.
ser ut som at dette er et problem da jeg finner mange sånne saker om jeg leiter på google.

https://discussions.apple.com/thread/250731124

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...