Gå til innhold

Melde seg inn i førstegangstjenesten?


Kong Signe

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg var ca. 17 år fikk jeg første sesjon, men skrev på sesjonen at jeg ikke var interessert i å komme inn i førstegangstjenesten og åpenbart kom jeg ikke videre, men nå som jeg er 19 år merker jeg at jeg angrer på det valget og skulle gjerne meldt meg inn. Er det da mulig for meg å komme inn i førstegangstjenesten nå selv om jeg takket nei for to år siden eller har jeg driti på draget? Om det skulle være mulig, hvordan søker jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (50 minutter siden):

Kan jeg gjøre det samme? Er over 30.

Vil du fullføre førstegangstjeneste når du er over 30 ?

Svaret er dog nei, aldersgrensen er 25 år for sesjon, og 28 år for førstegangstjenesten.
Alternativet er jo alltid Fremmedlegionen, de tar deg imot så fremt du er under 39 år og 6 måneder ?

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
0laf skrev (På 16.12.2019 den 2.35):

Vil du fullføre førstegangstjeneste når du er over 30 ?

Svaret er dog nei, aldersgrensen er 25 år for sesjon, og 28 år for førstegangstjenesten.
Alternativet er jo alltid Fremmedlegionen, de tar deg imot så fremt du er under 39 år og 6 måneder ?

Fikk ikke komme inn på førstegangstjenesten etter 20 og før 28 heller :p Spurte i 2018, de sa jeg hadde fått et brev i 2015 - med en frist å siden det ikke ble svart innen fristen var det no go ? ? Får vel ikke tatt utdanning i forsvaret heller om man ikke har sesjon..
Eneste alternativet jeg finner for å komme inn uten sesjon er å bli lærling i forsvaret.....men har allerede et fagbrev ?

Tillegg: Lette litt mer nå å fant ut at man kan ta høyere utdanning selv om man ikke har vært på sesjon. ehhe. jei

Endret av Theixohpe-a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...