Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Logitech Mus/tastatur slutter å fungere normalt


Anbefalte innlegg

Vanskelig og beskrive dette, derfor sliter jeg også med å finne hjelp på Google. Har en Win 10 og Logitech G603 og G613. Dette har fungert relativt bra nå i et halvt års tid siden jeg kjøpte musa/tastaturet, men begynt og oppleve problemer nå. 

Plutselig slutter begge deler å fungere normalt. Det vil si at jeg ikke kan skrive normalt med tastaturet, men det er respons på noen knapper. F.eks hvis jeg prøver å skrive et eller annet her på forumet, så får jeg ikke skrevet en eneste bokstav, men de vanlige tastene gjør nå at siden oppdaterer seg og nettleseren prøver å åpne dokumenter fra filutforsker osv. Hjelper ikke å skru av og på tastaturet.

Samme med musa, jeg får bevegd pekeren, men jeg får ikke høyreklikka elelr trykket på noen knapper. Det eneste jeg får trykket på er startmenyen og start på nytt. 

Etter en restart fungerer alt strålende igjen, også er det litt tilfeldig når dette oppstår igjen, men det virker mest som at det skjer når jeg bruker pcen. Den står på hele natta og da er den aldri sånn når jeg bruker den igjen. 

Nå nettopp satt jeg og spilte og alt var normalt, men plutselig fikk jeg ikke trykka på esc (men alt annet fungerte i selve spillet). Fikk til slutt alt+tabba ut til Windows og der fungerte ingenting og jeg må restarte. 

Bruker USB trådløs dingsen, så tenkte kanskje det var noe drivere og har prøvd å installere på nytt uten hell. Logitech softwaren har aldri funnet verken musa eller tastaturet så har ikke gjort noe ift. det heller. 

Noen som har noen ideer? Synes det virker som det kan være noe med Win 10 som lager problemer her. 

 

Edit: Testa akkurat, det fungerte å bare sette PCen i hvilemodus og skru på igjen, så fungerte alt som normalt.. ?

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når dette skjer hos meg då skyldes det trådløse forstyrrelser i nærheten av sender/mottaker eller imellom den og tastatur/mus. 
 

Den ene gangen fikk jeg problemet når Logitech Unifi dingsen var plugget i nærheten av en mottaker for trådløst headsett. En annen gang var det pga en noname billig USB hub som var koblet til samme sted, og problemet var kun tilstede når det ble overført mye data via hubben. I tillegg har jeg og hatt problemer når både Unifi og et 4K kamera har vært koblet til samme buss/sted. 
 

Så prøv deg frem for å finne hva det er som ikke passer sammen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...