Gå til innhold

Mangler drivere etter installering av windows 10 pro på ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc og i den forbindelse har jeg installert windows 10 pro som jeg har kjøpt selv i 2015.

 

Installering av windows går greit, men når jeg skal til å finne drivere til blant annet wifi/internett, skjermdrivere etc så er de ikke der, og jeg får blant annet beskjed om at nettverksdrivere ikke er installert. 

 

Også dersom jeg prøver og installere drivere til hovedkort og skjermkort  får jeg beskjed om at operativsystemet ikke stemmer overens med det skjermkortet krever. Dette har jeg sjekket og både windows og drivere er 64 bit.

Hva er egentlig greia her?

Spesifikasjoner:

CPU: Intel i9900KS

Hovedkort: Asus ROG Maximus xi Hero (Wifi)

Skjermkort: Asus ROG rtx 2080 ti

Ram: G.skill 64gb 3600mzh

Kjøler: Asus ROG Ryujin 360

PSU: Corsair TX750M

Kabinett: Fractal Design Define R6

Takk for alle svar som kan få meg ut av denne kjipe knipa.

 

mvh Bjørn A

Endret av Peakflow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 10 pro 64bit

i9900ks, asus rtx 2080ti, asus z390 maximus vi hero Wifi, g.skill 64gb 3600mzh.

Ja jeg har installert 64bit windows. I tillegg  har jeg lastet ned 64 bit drivere til skjermkort og hovedkort. Men det som skjer dersom jeg prøver å installere disse er at jeg får feilmelding rett etter at driverne har foretatt system sjekk for se om systemet støtter driverne. Men her får jeg Error hvor det står at windows versjonen ikke støtter driverne.
 

Kan gi en mer spesifikk beskrivelse litt senere, men dette jeg har per nå.

Lenke til kommentar
Peakflow skrev (3 minutter siden):

Greia er at jeg ikke får til å laste ned oppdateringer til windows 10 pro siden jeg ikke har drivere til nettverk.

 

Kan en løsning være å laste ned ny versjon av win 10 pro legge over på minnepenn og installere windows på nytt å se da?

Ja, det er dette jeg mener du bør gjøre :) Hvor gammel er versjonen er det du installerte?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Har du mulighet til å bruke en annen pc for å laste ned de oppdaterte driverene og legge dem over på en minnepenn? Start med nettverkskortdriveren til hovedkortet, både WiFi og Ethernet. Og last da ned de andre driverene når nettverksdriverene er installert. :)

Evt prøve med en annen pc å lage et nytt Installasjons-medium for Windows 10 Pro 64-bit, på minnepenn.

https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10

Velg Windows 10 Pro 64-bit når du oppretter installsjonsmediumet.

Installér på nytt, installér nettverkskortdriverene, og aktiver Windows 10 Pro. 

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar
Sarcoex - Gnålern skrev (6 minutter siden):

Har du mulighet til å bruke en annen pc for å laste ned de oppdaterte driverene og legge dem over på en minnepenn? Start med nettverkskortdriveren til hovedkortet, både WiFi og Ethernet. Og last da ned de andre driverene når nettverksdriverene er installert. :)

Evt prøve med en annen pc å lage et nytt Installasjons-medium for Windows 10 Pro 64-bit, på minnepenn.

https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10

Installér på nytt, installér nettverkskortdriverene, og aktiver Windows 10 Pro. Når du aktiverer lisensen for Windows 10 Pro, så vil Windows Update automatisk oppdatere maskinen til den versjonen. :) 

Skal gjøre et forsøk på dette i morgen, takk for svar! :D

 

 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (12 minutter siden):

Ok, da laster du ned ny versjon. Kan godt hende denne er så gammel at nye drivere ikke er kompatible og den ikke har drivere til dine enheter.

Jeg må gjøre et forsøk på det, skal ikke se bort fra at dette lar seg ordne med nyere windows. Det har tross alt skjedd mye på 4-5 år :)

Endret av Peakflow
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...