Gå til innhold

INNSIKT: Har du bare «gammeldags» internett? Flere skal få IPv6 i 2020 [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har lite etterspørsel etter IPv6" er en passiv holdning av Homenet.

Ingen sier det er enkelt å innføre og forvalte dette. Men majoriteten av kundene vet knapt nok hva det er og bryr seg heller ikke så lenge ting funker.

Så hvis de venter på kundeservice-storm med krav om IPv6 må de vente lenge.

Kanskje julenissen kommer med det Homenet trenger av "etterspørsel" hvis vi ber ham om det?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, MariusJS said:

Har siden Januar 2015 mast på Altibox om IPv6 Native, svaret har vært at det "kommer snart"...

Spurte forøvrig på chat nå etter at de påstår i artikkelen at de prøver å ordne det for Google WiFi kunder, det må være ren spøryt, for kundebehandleren mente alle kunder må vente til det blir tilgjengelig for alle...

 

Det kommer til neste år, jeg er en av de 3000 kundene som har fått det allerede. Det vil være tilgjengelig for alle, men det er veldig varierende hvordan de forskjellige cpe støtter ipv6.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (5 timer siden):

Har siden Januar 2015 mast på Altibox om IPv6 Native, svaret har vært at det "kommer snart"...

Spurte forøvrig på chat nå etter at de påstår i artikkelen at de prøver å ordne det for Google WiFi kunder, det må være ren spøryt, for kundebehandleren mente alle kunder må vente til det blir tilgjengelig for alle...

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/rAGye0/ipv6-i-boks-hos-altibox

Denne er fra oktober 2013...

Lenke til kommentar
29 minutes ago, trrunde said:

 

Det kommer til neste år, jeg er en av de 3000 kundene som har fått det allerede. Det vil være tilgjengelig for alle, men det er veldig varierende hvordan de forskjellige cpe støtter ipv6.

Har kun mediaconverter, multimodem eller hva du vil kalle det har jeg koblet bort.

Forøvrig så har de sagt siden 2016 at jeg kunne få IPv6 native om det ble byttet til bedriftsabo, på samme infrastruktur...

 

8 minutes ago, sk0yern said:

Ja, de rullet ut IPv6 RD, da kunne de like gjerne latt være...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
MariusJS skrev (22 timer siden):

Den biten har jeg skjønt, hvorfor de ikke har kunnet levere det til privatkunder siden 2016 derimot gir ingen mening.

Har hatt IPv6 i alle fall siden 2014 fra Altibox. 

Lenke til kommentar

Get er helt tragisk, påstår at IPv6 bare er noe som bedrifter trenger - ingen forståelse for at sluttbrukere også kan ha nytte av det, f.eks. når enkelte tjenester plutselig ikke finnes på IPv4 grunnet mangel på adresser...

Jeg var i kontakt med kundeservice igjen i dag, og dette var svaret jeg fikk da jeg spurte om hvorfor det ikke var noen planer om å fikse det:

> Pribvatkunder trenger det ikke. Man trenger ikke IPV6 med mindre man trenger 100 IP adressere. Og det kan ikke utstyret du har levere uansett

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...