Gå til innhold

Her er den neste Xbox-konsollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke megafan av verken navnet eller designet, men når det kommer til stykket har ikke disse tingene så mye å si. Jeg er mer spent på spillene som kommer til maskinen. Synes allerede det ser lovende ut med Halo, Everwild og Hellblade II. Får de annonsert et nytt Fable snart, så begynner dette virkelig å ligne noe.

Avean skrev (32 minutter siden):

Vanvittig kraftig men tenker dem mener at den kan spille av 8K materiale, men er uansett sykt imponerende for en konsoll. Bra for PC brukere også at konsollene får kraftig hardware med tanke på at spill blir skalert etter konsollene i 99% av tilfellene.

Tviler på at de kommer til å snakke noe særlig om 8K denne generasjonen. Det blir i så fall som en gimmick i enkelte spill. Jetpac i 8K!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (5 timer siden):

Ca hvor kraftig er denne i pc specs tro?

Siste nytt var vel at konsollene var litt kraftigere enn et 2070 super. (Ifølge noen benchmarks)

Ps5 og denne skal vist kjøre så og si helt samme spec.

Eller, for å si det på en bedre måte, den skal være 3-4 ganger kraftigere enn en Xbox one X.

 

Det sies også at de skal bruke gen4 pcie lagring, som skal gjøre loading langt hurtigere.

 

Med tanke på hvordan eksklusive spill fungerer på PS4 (god of war, death stranding, etc) så kommer vi nok til å se et enormt hopp i ytelse og grafikk.

 

Ellers skal spillene designes for SSD disker, så de blir mindre.

Lenke til kommentar

Så en artikkel på Tek som sier 4 ganger kraftigere en One X, det er en cpu / gpu combo Ryzen + ny gpu (Navi?) noe some virker temmelig realistisk.

Boksen virker designet for å kjøre varmt.

Litt usikker hvordan de får luft inn under, trolig en fot som løfter kanten opp. Tips sett den oppå noe for å unngå at den spiser hybel kaniner (sauer)

Og 8K 120 FPS betyr bare at konsollen kan gi et 8K signal med 120 FPS, rendering vil trolig være 1080p oppskalert eller du dropper AA for høyere oppløsning og så skalerer opp.

Du unngår å skalere til 4K og TV så skalerer til 8K.

 

Lenke til kommentar
LarZen skrev (4 minutter siden):

 

XSX vil nok pensjonere PC’n helt for meg og veldig mange. På høy tid for dem av oss som aldri har hatt sansen for PC. 

Skjønner det, og jeg hadde nok vært en av de selv, om det ikke hadde vært for at jeg spiller en del spill som ikke er tilgjengelig på konsoll, eller er dårlige porter til konsoll.

 

Jeg står nok over XSX, og kjøper heller PS5. Playstation har flere titler som passer min smak, og alle Xbox-spillene som er "eksklusive" er også å finne på PC.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Skjønner det, og jeg hadde nok vært en av de selv, om det ikke hadde vært for at jeg spiller en del spill som ikke er tilgjengelig på konsoll, eller er dårlige porter til konsoll.

 

Jeg står nok over XSX, og kjøper heller PS5. Playstation har flere titler som passer min smak, og alle Xbox-spillene som er "eksklusive" er også å finne på PC.

Jepp, hadde jeg spilt på PC så hadde jeg nok gjort det samme :)

Lenke til kommentar
bubba477 skrev (9 timer siden):

Ca hvor kraftig er denne i pc specs tro?

XBSeX (hehe) skal bruke en 8 kjerner Zen 2 CPU (Ryzen 7 3xxx), men klokkehastighet er uvisst. Når det gjelder GPU skal denne være 2x kraftigere enn XBO-X, så rundt Radeon 5700XT/GeForce 2070 Super. GDDR6 minne, men uvisst mengde. NVMe SSD, også uvisst mengde.

Lenke til kommentar

Blir nok kjøp av XSX for min del (har hatt alle generasjonene av Xbox).

Håper dog på at crossplay/crossplatform kommer for fullt da jeg anser konsollkrigen som tapt for Xbox sin del og det er nødvendig med spilling sammen med PS for å kunne spille med venner.

Må si meg enig ang. PC-spilling; kjøpte meg nylig en relativt god spill-PC men ender som regel opp med å spille på Xbox...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...