Gå til innhold

Smartklokke som er kompatibel med iPhone?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en smartklokke med bra batteritid og helst always on display. Men det aller viktigste er at den er 100% kompatibel med iPhone. Fikk en Apple Watch idag, men den ble sendt i retur iløpet av en time. For noe latterlige greier Apple har snekret sammen der.. så med andre er Watch utelukket. 
 

Noen som har tips?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garmins klokker, som f.eks. Fenix serien, er vel kanskje den som er mest kompatibel med Apple iPhone.  Flere av klokkene fra andre leverandører, som Huawei og Samsung, benytter OS som gir dem god støtte i Android men ikke fullt så bra i iPhone.  

Men hvilke krav har du til en slik klokke siden du ikke likte Apple Watch?  Du finner nok ingen klokker som er like integrert med Apple iPhone som Apple Watch.  

Lenke til kommentar
Øystein H skrev (8 timer siden):

Garmins klokker, som f.eks. Fenix serien, er vel kanskje den som er mest kompatibel med Apple iPhone.  Flere av klokkene fra andre leverandører, som Huawei og Samsung, benytter OS som gir dem god støtte i Android men ikke fullt så bra i iPhone.  

Men hvilke krav har du til en slik klokke siden du ikke likte Apple Watch?  Du finner nok ingen klokker som er like integrert med Apple iPhone som Apple Watch.  

Jeg hadde en Vivoactive 3 fra Garmin før jeg byttet til iPhone. Den fungerte perfekt. Men i iOS kunne man ikke velge hvilke varsler man ville ha uten å skru dem av på selve telefonen, så den ble fort solgt. Har man muligheten med Fenix til å skru av varsler som man vil i selve Garmin-appen på iPhone?

Problemet med Apple Watch er at skjermen ikke lyser opp når man får et varsel, og sånn skal det visst være. Kjøpte klokken for å slippe å dra opp telefonen hver gang, men endte med at jeg ikke fikk med meg at det kom varsler inn fordi jeg ikke merket noe særlig til vibreringen på klokken.

Så kravet mitt må rett og slett være at klokken lyser opp når man får varsel. Men det antar jeg er noe man får på alle smartklokker, bortsett fra Apple watch?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Det stemmer nok det at det skal være slik. For min egen del fungerer dette veldig bra men jeg kan forstå at andre har andre ønsker. Men ha i bakhodet at du er på en låst platform hvor Apple har kontroll på det meste, og du vil nok ikke finne bedre integrerte klokker mot telefonen enn Apple Watch. Her må du nesten da gå igjennom hvert eneste alternativ du ser for deg av smartklokker for å se først og fremst om den støtter iPhone i den grad du ønsker, og deretter om notifications vil lyse opp skjermen din.

Alternativt så kan du være heldig å få tips her - men sjekk fortsatt at klokka fungerer så godt med telefonen som du ønsker, og at denne funksjonen da fortsatt er tilgjengelig om du bruker den mot iPhone.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
nomore skrev (49 minutter siden):

Det stemmer nok det at det skal være slik. For min egen del fungerer dette veldig bra men jeg kan forstå at andre har andre ønsker. Men ha i bakhodet at du er på en låst platform hvor Apple har kontroll på det meste, og du vil nok ikke finne bedre integrerte klokker mot telefonen enn Apple Watch. Her må du nesten da gå igjennom hvert eneste alternativ du ser for deg av smartklokker for å se først og fremst om den støtter iPhone i den grad du ønsker, og deretter om notifications vil lyse opp skjermen din.

Alternativt så kan du være heldig å få tips her - men sjekk fortsatt at klokka fungerer så godt med telefonen som du ønsker, og at denne funksjonen da fortsatt er tilgjengelig om du bruker den mot iPhone.

Lykke til :)


Takk for råd!

Det endte faktisk med at jeg kansellerte hele returen og beholdt klokka. Alternativene der ute ble egentlig ikke så mange tilslutt. Dessuten er det gjerne slik med Apple, ihvertfall for meg, at det tar litt tid med å bli vandt til produktet. IPhonen hatet jeg de første dagene, men nå er den perfekt. Satser på det samme skjer med klokka :) 

Fant dessuten ut at jeg kan stramme klokka ett hakk til og da kjenner jeg vibrasjonen bedre. Lyd kan man jo forsåvidt også bruke.

Lenke til kommentar

Ja jeg var dedikert Android bruker før - nå iPhone bruker. Og selv om det er åpenbart at Android har sine store fordeler med åpne løsninger og mange integrasjonsmuligheter så har iPhone og store fordeler med sine "låste" løsninger. Det blir smak og behag. I forhold til klokken og bruken av varsler du var inne på så føler jeg at disse to fungerer veldig godt i lag, og at skjermen ikke lyser opp ved hver eneste varsel anser jeg som en stor fordel. For min del.

At klokka ikke viser noe på skjermen før jeg faktisk ser på den føles nå veldig naturlig og selvsagt. Så jeg tror du blir vant med det. Husk og at du kan justere på hvor kraftig den vibrerer mellom to steg(vanlig og tydelig). Kanskje du har noe å hente der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
On 12/16/2019 at 2:57 PM, nomore said:

Ja jeg var dedikert Android bruker før - nå iPhone bruker. Og selv om det er åpenbart at Android har sine store fordeler med åpne løsninger og mange integrasjonsmuligheter så har iPhone og store fordeler med sine "låste" løsninger. Det blir smak og behag. I forhold til klokken og bruken av varsler du var inne på så føler jeg at disse to fungerer veldig godt i lag, og at skjermen ikke lyser opp ved hver eneste varsel anser jeg som en stor fordel. For min del.

At klokka ikke viser noe på skjermen før jeg faktisk ser på den føles nå veldig naturlig og selvsagt. Så jeg tror du blir vant med det. Husk og at du kan justere på hvor kraftig den vibrerer mellom to steg(vanlig og tydelig). Kanskje du har noe å hente der :)

Fenix serien, er vel kanskje den som er mest kompatibel med Apple iPhone.  Flere av klokkene fra andre leverandører, som Huawei og Samsung, benytter OS som gir dem god støtte i Android men ikke fullt så bra i iPhone.

Lenke til kommentar
On 6/12/2020 at 3:50 PM, CandidCow said:

The Fenix series may well be the one most compatible with the Apple iPhone. Several of the watches from other vendors, such as Huawei and Samsung, use the OS which gives them good support in Android but not quite as good in the iPhone.  mybkexperience

Anyone ??

 

Endret av CandidCow
Lenke til kommentar

Apple har nok med vilje sabotert litt for at andre sine produkter skal funke bra med iPhone.

Du skal jo selvfølgelig kjøpe Apple Watch som klokke, Apple TV om du vil caste innhold, betale for iCloud om du vil ha backup osvosv.

Fordeler og ulemper med lukka økosystem, men Apple tjener sykt mye penger på at man er avhengig av deres produkter for at ting skal fungere.

Så du må vel prøve deg på en Apple Watch igjen.. Eller bytte beite..

Selv er jeg veldig fornøyd med min aldrende Huawei Watch GT. Har pulsmåling påslått hele døgnet og skjermen er alltid på, og alikevell må jeg bare lade den en gang i uken.

Funker utmerket med min Oneplus men funker neppe med iPhone.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...