Gå til innhold

Bilsalg som delebil/rep objekt


Anbefalte innlegg

Hei! Solgte nettop en bil til en, la til i annonsen at bilen selges som rep objekt og la til ting som måtte gjøres før etterkontroll av bilen. Kjøper villa ha bilen og fikset eierskifte osv.. bilen gikk for 15k kroner. Kjøper prøvde ikke bilen, og kom heller ikke å såg på den, fikk bare ett selskap til å hente den. Kjøper klaget på varsellys om motorservice noe som eg har fått beskjed om er feilkode som bare må slettes. Kjøper krevde penger for dette, noe som eg sendte til ham, og han skulle ikke ta kontakt igjen. Rett etter å ha sendt pengene og beklaget for meg kommer det meldinger om dårlige vinterdekk noe som eg har opplyst om. Kjøper truer me advokat etc. Er rett å slett rådløs og vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe til her å lette litt på stemningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wbFCx2dJiX

Velkommen til voksenverdenen. Hva folk sier er noe helt annet enn hva de gjør i praksis. Du kan ringe han og si at bilen ble solgt som reparasjonsobjekt. Til tross for det sendte du han en sum penger for mangler i ettertid. Hvis det ikke er bra nok, så kanskje en på trynet er bra nok? Det kan du si (men ikke gjøre).

Både jeg og du er så utrolig viktige, og at Politiet i det heletatt tar seg tid til det. Om det så finnes kriminelle forhold, så blir det nesten garantert henlagt med mindre det er snakk om noe veldig alvorlig. Ikke at du ikke har retten på din side, men i forhold til at han skal anmelde deg, og i forhold til at du kan si at han kan få en på trynet? Det hadde jeg sagt: det eneste du får er en på trynet, ikke kontakt meg igjen. 

Endret av Slettet-wbFCx2dJiX
Lenke til kommentar
Slettet-wbFCx2dJiX skrev (9 minutter siden):

Hvis det ikke er bra nok, så kanskje en på trynet er bra nok? Det kan du si.

Tja nå vil ikke slik ta så veldig bra ut i en eventelt forbrukertvist, selvfølgelig kan man ikke regne med så mye for 15 000 kr men hvis man har glemt å informere om alle detaljene eller anbefale kjøper å ta naf test på egen regning så får man mere detaljert rapport.

Man kan jo alltid vurdere å tilby heving hvis man selv har gjort feil fordi glemt å opplyse om noe.

Eller man ønsker saken ute av verden. Men kjøper viste vel hva personen kjøpte, så det handler vel kun å spare penger på reprasjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wbFCx2dJiX
2 minutes ago, LMH1 said:

Tja nå vil ikke slik ta så veldig bra ut i en eventelt forbrukertvist, selvfølgelig kan man ikke regne med så mye for 15 000 kr men hvis man har glemt å informere om alle detaljene eller anbefale kjøper å ta naf test på egen regning så får man mere detaljert rapport.

Man kan jo alltid vurdere å tilby heving hvis man selv har gjort feil fordi glemt å opplyse om noe.

Eller man ønsker saken ute av verden.

Et reparasjonsobjekt er nettopp det. Tidligere kunne man skrive "selges som den er", men det går ikke lenger. Man må selge bilen som "reparasjonsobjekt". Så han har ingenting han skulle sagt. Jeg vet ikke hvordan det er med angrefrist, men som sagt: jeg hadde driti i det. Folk i Norge tror at de er så utrolig viktige, men når det først kommer til stykket så er stort sett ikke myndigetene interessert i å plukke opp simple disputter mellom privatpersoner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...