Gå til innhold

Automatisk nedlasting av emnefiler fra UiBs Mi side


Anbefalte innlegg

Jeg ser nå at den gamle plattformen til UiB, Mi side, vil stenges for godt fra og med første nyttårsdag til neste år. Av erfaring vet jeg at denne siden kan komme til å bli nyttig med tanke på filer fra gamle kurs, f.eks. gamle eksamensoppgaver eller mer spesifikk informasjon om hva et emne inneholder enn det som foreligger i emnebeskrivelsen.

Det jeg lurer på, er om det eksisterer - eller lar seg gjøre å programmere - et program som automatisk kan foreta følgende operasjon på samtlige tilgjengelige emner: "Meld deg inn i/Dropp emne eller gruppe"->[Semester: (gjør det samme for samtlige semestre i tidsrommet Høst 2003-Vår 2018)]->"vis emner"->"Bli medlem" (for samtlige emner i valgt semester)->[aktuelt emne]->(1/2) Hvis det eksisterer en rubrikk ved navn "Dokumenter", velges "Last ned et arkiv av denne mappen"; (2/2) "Fillager"->Hvis det eksisterer minst én fil her, finnes knappen "Last ned et arkiv av denne mappen", som i så fall velges.

Samlingen av alle Mi sides åpent tilgjengelige fillagre og emnedokumentsamlinger bør ikke være avskrekkende stor, iallfall sannsynligvis mindre enn 1 TB; uansett kunne det vært mulig f.eks. å laste opp som f.eks. .torrent-fil samlingen av emnefiler for hvert enkelt semester, gitt at det uten altfor stor vanskelighet faktisk lar seg å gjøre å automatisere en slik nedlastingsoperasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...