Gå til innhold

Mus henger seg tidvis under bruk (Fryser i under 1 sekund)


Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet PC på jobben.

Skulle fortsette å bruke min trofaste Logitech M705 videre, men den fryste og hang seg fast med jevne mellomrom, virket som etter man trykket så registrerte den ikke trykket, og jeg kunne flytte musen uten at pekeren flyttet seg. Det tok ca 1 sekund før den kunne flyttes igjen.

Ble meget lei så jeg tok med Logitech G602 hjemme ifra, og den fungerte helt uten problemer, så jeg bestilte inn ny mus til jobben, Logitech MX Master 3.

Den fungerte helt fint frem til jeg byttet USB hub, og samtidig var uheldig å komme borti avknappen på PCen, så jeg måtte starte den på nytt. Så startet den å få samme symptom som M705, men med litt kortere fryse tid, og ikke fullt så ofte.

Noen som vet hva det kan være, og hva jeg kan gjøre med det?

 

Byttet USB hub da jeg fikk noe problemer med den jeg hadde når jeg nok overtrakk hva den taklet på strøm med en DVD leser.

Trenger Hub pga. få porter på PCen, og plasseringen av denne. Den nye er en 3.0 hub, mens den gamle var en 2.0 hub.

 

Har merket at musen jeg har hjemme som går via Hub har hatt problemer med oppdatering når jeg har overført mye filer til en minnepenn eller harddisk fra samme hub, men ikke samme som nå, og har kun Mus dongelen og en CAD nøkkel stående i.

 

EDIT:

Litt underlig, men byttet porten som huben går til bak på PCen fra rød til blå, så ser det ut som den fungerer som den skal. Rød er jo kjappere enn de blå, 5 mot 10 GB hastighet.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...