Gå til innhold

Outlook, sende til flere mottakere


Anderspr0

Anbefalte innlegg

Hei.

Sender ofte anbudsforespørsler til entreprenører via Outlook. For at alle mottakere ikke skal se hvem jeg har sendt forespørsel til, må jeg først sende til en, gå på sendte, videresende e-post, slette "VS:", legge til en ny mottaker, and so on. Når det da er snakk om 50 mottakere, tar dette tid.

Finnes det noe enklere alternativ? Google sier at man da skal bruke blinkkopi, noe som er feil. Blindkopi ser alle mottakere.

Jeg ønsker altså å sende en mail til 50 mottakere, uten at de ser hvem jeg har sendt til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Voicen skrev (1 time siden):

Blindkopi kan ikke motpartene se hvem du sender til. 

Jeg setter somregel meg selv som mottaker og alle andre på blindkopi. 

Forslår at du sjekker opp hvordan du sender eposter med blindkopi og tar en liten test selv for å se at det fungerer. :) 

image.png.0a29b0dff04f0e1d755b46eca2737d41.png

 

Så rett så rett.

Gjorde en test, men la meg privat på kopi.

Men ny test med kun BCC, og det ble greit

Lenke til kommentar

Når du benytter BCC så ser ikke mottakere hvilke andre som også har fått emailen. 

Det har også en hensikt ikke bare for å sende tilbud slik du gjør, men forhindrer også en gjøk å ta "reply all" med et teit spørsmål eller kommentar til en masse-email sendt ut til hele bedriften. 

Du sier du benytter Outlook, der er ikke BCC synlig som default, men må hukes av for å vises. 

 

 

Outlook.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...