Gå til innhold

- Cybertruck appellerer til urmannen


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG.

Lenke til kommentar
JØI skrev (10 minutter siden):

Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG.

Virker jo egentlig ikke slik, de "slet" jo med å få ut 30k reservasjoner over en lang periode. Ikke sikker om de har fått ut alle engang? 

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 time siden):

Heldigvis kommer det snart skikkelige elbiler for vanlige lommebøker. VW vil bli vedens største el-bilprodusent innen kort tid. ID 3 først, tett fulgt av ID 4. Etter det vil elbiler for alle behov komme som perler på en snor fra VAG.

Faktisk det ID3 koster er omtrent det en TM3 koster, bare at den sistnevnte har bedre rekkevidde.

Men slevf jo mer konkurranse jo bedre.

Endret av nessuno
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, nessuno said:

Faktisk det ID3 koster er omtrent det en TM3 koster, bare at den sistnevnte har bedre rekkevidde.

Men slevf jo mer konkurranse jo bedre.

ID3 koster "fra 330" og har 420 wltp. tesla 3 koster 400 og har 409 wltp. Hvordan tesla 3 da har bedre rekkevdde er vanskelig å forstå, da den har både mindre batteri, mangler varmepumpe og er dyrere. Kjappere lading har nok tesla 3, og noe mer utstyr, men man kan ikke velge utstyr selv, kun en versjon med det meste inkludert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

ID3 koster "fra 330" og har 420 wltp. tesla 3 koster 400 og har 409 wltp. Hvordan tesla 3 da har bedre rekkevdde er vanskelig å forstå, da den har både mindre batteri, mangler varmepumpe og er dyrere. Kjappere lading har nok tesla 3, og noe mer utstyr, men man kan ikke velge utstyr selv, kun en versjon med det meste inkludert.

Mindre batteri kun ifht den aller mest maxede ID.3.

Ang "fra" må taes med klype salt mtp introduksjonsvarianten som selges nokså sikkert med tap, og som notorisk kjent skal man ha noe mer enn det aller mest nødvendige med VW så kan man lett plusse på minst 50k. Hos Tesla er nesten alt inkludert minus vinterhjul og hengerfeste.

 

Uansett, noe meningsløs diskusjon, har lyst å se endelig lansering og tester før jeg trekker noe endelig konklusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SR+ har ca 60 kWh.

Lanseringsmodell ID.3 58 kWh.

 

ID.3s faktisk aerodynamikk og rekkevidde derimot ville jeg stilt et stort spørsmålstegn ved.

Mest sannsynligvis sparer den noe energi ved bykjøring men taper på rekkevidde helhetlig.

 

330 tror jeg faktisk på lang sikt blir den med eGolf rekkwvidde. Feteste ID3 med 77kWh får mest sannsynligvis 500+ på papiret, -600 000k i banken og ca 400 på veien. 

Men som sagt dette er VW sine tall tatt med en klype salt. Faktiske tester vil vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, nessuno said:

SR+ har ca 60 kWh.

Lanseringsmodell ID.3 58 kWh.

 

ID.3s faktisk aerodynamikk og rekkevidde derimot ville jeg stilt et stort spørsmålstegn ved.

Mest sannsynligvis sparer den noe energi ved bykjøring men taper på rekkevidde helhetlig.

 

330 tror jeg faktisk på lang sikt blir den med eGolf rekkwvidde. Feteste ID3 med 77kWh får mest sannsynligvis 500+ på papiret, -600 000k i banken og ca 400 på veien. 

Men som sagt dette er VW sine tall tatt med en klype salt. Faktiske tester vil vise.

Jeg ser kun synsing og tesla fanboyisme i dette innlegget, dessverre, og som forventet. Selv tesla 3 lr har ikke mer enn ca 70 kwh tilgjengelig kapasitet etter tesla-bjørns tester. Hvor fant du tallet 60, i din fantasi? Rapporter fra brukere sier at usable ligger på 50-54 kwh. Her er merkingen på batteriet: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_7084-jpg.423485/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Jeg ser kun synsing og tesla fanboyisme i dette innlegget, dessverre, og som forventet. Selv tesla 3 lr har ikke mer enn ca 70 kwh tilgjengelig kapasitet etter tesla-bjørns tester. Hvor fant du tallet 60, i din fantasi? Rapporter fra brukere sier at usable ligger på 50-54 kwh. Her er merkingen på batteriet: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_7084-jpg.423485/

Det jeg hører nå derimot er surmuling og misunnelse. Men for å spare ditt infantile psyke fra flere utfordringer så foreslår jeg som sagt to ganger før: å vente på endelig lansering av ID.3, endelig, faktisk salgspris (og ikke "lanseringspris"), og endelige faktiske verdier.

 

For ellers blir dette like nytteløst og impotent da e-Tron kom med stort flott batteri og endte å spise opp 1kWh ekstra per mil. Å diskutere fantasibiler som ikke finnes har jeg ærlig sagt ikke tid til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...