Gå til innhold

- Cybertruck appellerer til urmannen


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er redd for at dette grimme udyret av en bil, dette antikjedeligbilindustri A4 monsteret, kommer til å bli en "hitt" og at vi beklageligvis kommer til å se den på Norske veier.... Dette er det motsatte av "postmann Pat" elbilene vi fortsatt ville ha slitt med dersom ikke Tesla hadde satt i produksjon elbiler som ser ut som biler! Det neste er vel at vi får tilbake 50 talls rakettfinnene!

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 minutter siden):

Hvorfor har du et behov om å snakke ned de som liker denne bilen?

Selvfølgelig for å være med i verdens mest suksessrike reklamekampanjen for en bil noensinne.

 

Musk lager en helt okay elpickup, lager den firkantet > internettet eksploderer, meme-o-rama så det holder....resten av de interesserte enten hater den og snakker om den eller synes den er "rar" men snakker om den likevel. Summa: gratis reklame verdt milliarder.

Endret av nessuno
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sikkert at kun en person som har designet bilen i CAD, men før var det vanlig med flere som var med og designe en bil. En person har ofte begrenset sett med kunnskaper og det ofte det blir merkelig. Men når flere mer med å designe bilen, så er ofte kunskapen komplett. Kunnskaper kan være sikkerhet, kommunikasjon, vedlikehold, detaljer, struktur, kreativitet og det er en lang liste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, nessuno said:

Selvfølgelig for å være med i verdens mest suksessrike reklamekampanjen for en bil noensinne.

 

Musk lager en helt okay elpickup, lager den firkantet > internettet eksploderer, meme-o-rama så det holder....resten av de interesserte enten hater den og snakker om den eller synes den er "rar" men snakker om den likevel. Summa: gratis reklame verdt milliarder.

Sauene sluker baitet rått som vanlig, dette ser man gang på gang. Musk kunne lansert en container som bil og folk hadde vært ville. Nei vent nå litt, det var jo akkurat det han gjorde.... ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (6 minutter siden):

Sauene sluker baitet rått som vanlig, dette ser man gang på gang. Musk kunne lansert en container som bil og folk hadde vært ville. Nei vent nå litt, det var jo akkurat det han gjorde.... ?

Jepp, og folk stiller seg allerede i køen for å kjøpe en firkantet rustfri container med 200kWh batteri, takket være bla.a. slike evige diskusjoner inklusiv slike "diss".

De som ikke er "sauer" da, hva skal de kjøpe mo'n tro, hvite Toyota puckuper i diverse grad av brukt tilstand etter fallet av IS i Syria og Irak? ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Cybertruck er et prakteksempel på at "neste ting" ikke kan designes av en komite. Teamene i VW, Honda, Toyota etc optimaliserer vekk på noen få etablerte bildesign, med det resultat at alle biler er ganske like. Og folk kjeder seg. Tesla har her bare gjort noen helt ville ting, og folk trigges av det.

Hva kan man lære? Gjør plass til se "snåle" og uvanlige designene. Prøv ut andre ideeer (stål uten lakk) selv om de ikke passer inn i det gamle systemet

Ikke vær redd for endringer...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
3 hours ago, Ano__Nym said:

For meg er det 1500liter "bagasjerom" stor plass, tilhengerfeste med sinnsyk vekt, 4wd og 40cm bakkeklaring som er triggerpunkter. Autopilot og Teslas ladenettverk er kjekt men ikke noe jeg må ha da jeg kommer til å lade hjemme i 99% av tilfellene.

Når bilen kommer på plass kan specs bli vilt forskjellig, design og pris også. Sannsynligvis blir single-motor rwd aldri produsert, akkurat som tesla 3 sr. Hvor mange som egentlig vil ha en slik mastodont på 3 tonn, 6 meter lang og omtrent helt firkantet utseende er vanskelig å si. Krever ikke akkurat mye å droppe 100 usd fullt refunderbart for å skryte av at man skal kjøpe en sånn, det forplikter ingenting. Når tesla 3 kom i salg her så man at en slik "reservasjon" var nærmest verdiløs, lukene ble åpnet omtrent samtidig for alle. "Bonusen" for de som kjøpte først var derimot høyere pris, ikke hengerfeste og utdatert autopilot hw etter et par måneder produksjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Torleif Strand said:

Sikkert at kun en person som har designet bilen i CAD, men før var det vanlig med flere som var med og designe en bil. En person har ofte begrenset sett med kunnskaper og det ofte det blir merkelig. Men når flere mer med å designe bilen, så er ofte kunskapen komplett. Kunnskaper kan være sikkerhet, kommunikasjon, vedlikehold, detaljer, struktur, kreativitet og det er en lang liste.

Noen glemte å slå på polygon smoothing i software under designfasen ?

Nvidia, AMD og slike har forstått viktigheten av slikt for leenge siden.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...