Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er disse ledningene til?!


Sarasin

Anbefalte innlegg

Hei :)
Har en Ford Fiesta 2010-modell, og lurer på hva i himmelens navn disse to ledningene egentlig er for noe? Har spurt rundt, men ingen ser ut til å komme med et fornuftig svar :p Plasseringen er til høyre foran på bilen, stikker ut av støtfangeren :)

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette - regner med at det er mange kyndige folk her! :)

1571571921_Ledningavstand.thumb.jpg.e9d11315fd0edc3473cd89cd15317279.jpg

2090286686_Ledningclose.thumb.jpg.acafc17b4bab031f723dbe87d74268c9.jpg

209203619_Ledningcloser.thumb.jpg.11c42f43835a78d38768fc2b72f75fb1.jpg

Endret av Sarasin
Added info
Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Hva er disse ledningene til?!
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, geir__hk said:

Uten skjema, eller ledningsnummer så er det umulig å vite noe, alt blir bare ren gjetning.

Btw er dette høyre foran? Mange biler pleier ha beholderen med spylervæske plassert i dette området. Fungerer pumpa for spylervæske?

Altså høyre når du sitter i bilen, venstre når du står foran og ser mot den. Spylervæske fungerer strålende, og er plassert til høyre i motorrommet (når man ser bilen forfra).

Lenke til kommentar

Tåkelys pleier jo å vera plassert der. Har du bryter for tåkelys inne i bilen? Hvis nei reknar eg med det er opplegg for bilar som har tåkelys som ekstrautstyr. Hvis ja er det mogleg at tidlegare eigar har demontert dei for å sleppa merknad på EU-kontrollen.

I min bil ligg spenninga på rundt 10 volt i kontaktar til lys som er på, og kanskje 0,15 når dei er av. Sjekk òg kva sikringar du har, og legg deg eventuelt under bilen for å sjekka kvar ledninga går.

Er det t.d. parkeringssensorer i støtfangaren kan det òg høyra til dei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...