Gå til innhold

Spilltråd for videre utvikling av spill?


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer generielt på spill som:

PC

  • Crysis + warhead (fungere ikke lengere på windows 10)
  • Alien arena (dårlig optimalisert)
  •  Operation Thunderstorm (mangler automatisk lagring i skyen og SLI\Crossfire støtte) får svar fra produsent de ikke gir support eller videreutvikler spillet?
  • Deadly tide
  • Withchaven 1 & 2
  • Whitchworths planet earth
  • Star Trek: Voyager – Elite Force

OSX catalina 10.15.1  (kun 64 bits programmer og spill)

  • beta war pinball
  • Nova 2 near orbit Vanguard allicance
  • Modern combat: Domination
  • Asphalt 6 adrenaline

Kommer sikkert å oppdatere denne, men lurer på om noen kan forklare om det er kostnader eller om det er dårlig support for spillutviklerene?

For konsoll har blitt mye bedre med tanke på spillholdbarhet, så sant det har riktig versjon så virker det.

Men pc\mac er litt mere komplisert. For det kan være de mister enkelte spill støtte.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nå jobber ikke jeg med utvikling av spill men jeg jobber i et selskap som lager annen software, jeg antar at det er mye likhetstrekk i forhold til kostnader og inntekt på softwareutvikling generelt.

Spill som er flere år gamle prises veldig lavt på f.eks Steam da det ikke lengre er så mange kunder som er interessert i å kjøpe de, all utvikling og vedlikehold av eksisterende produkter koster penger. Inntektsbildet på gammel software i spillindustrien er jo nær ikke eksisterende, så det er få utviklere som har råd til å fortsette å støtte eldre software inn i evigheten.

Forskjellen mellom konsoll og PC er at konsoll er mindre utsatt for endringer som får negative konsekvenser for eksisterende software, selv lager vi et browser basert IT system og det er en hel rekke utfordinger med kompatibilitet osv basert på OS og nettleser. På konsoll har alle samme hardware (eller hvertfall tilnærmet, og fra samme produsent) og jeg kan bare anta at Sony/Microsoft/Nintendo gjør alt de kan for å ikke knekke kompatibilitet med eldre software når de oppdaterer OS'et på konsollen.

Jeg vil ikke si at det er dårlig support at et eldre spill slutter å fungere på et tidspunkt, såklart er det jo dårlig om dette skjer kort tid etter at spillet er sluppet, men slikt koster mye utviklingstimer å holde ved like over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...