Gå til innhold

TEST: Jabra Elite 75T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som frivillig bruker kreftpods (trådløse hodetelfoner og propper)?
Man kan røyke i mange tiår før man får kreft. Samme med trådløse headphones. Ønsker du kreft for å slippe å ha en kabel? Ønsker du å bli steril? Bruk trådløsutstyr på hodet ofte og lenge.

 

Lenke til kommentar

Fikk de nye Jabra proppene fredag. Full av forventning tok jeg de i bruk og ble dessverre lite imponertm. Jeg leverte tilbake Jabra "proppene" mandag. Slet med at den venstre mistet kontakt selv om jeg satte stille og telefonen lå mindre enn en halv meter unna. Lydbildet var alt for flatt for min smak, selv etter justeringen i appen. Ingen eller veldig lien støydemping. Proppene har også for dårlig samtale kvalitet. Selv om proppene er virket fine, satt bra i øret og har en smart ladeboks, holdt ikke dette for meg. Bruker til daglig Bose Soundtouch. Lyden i Bose er i helt annen liga selv om de heller ikke egner seg til å føre en samtale i. De koster nesten bare halvparten av Jabra. Er man ute etter et godt trådløst headset som er behagelig å bruke og med topp lyd til musikk, er valget enkelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132
galasb skrev (På 10.12.2019 den 16.01):

Er det noen som frivillig bruker kreftpods (trådløse hodetelfoner og propper)?
Man kan røyke i mange tiår før man får kreft. Samme med trådløse headphones. Ønsker du kreft for å slippe å ha en kabel? Ønsker du å bli steril? Bruk trådløsutstyr på hodet ofte og lenge.

 

Du har større sjans for å få kreft fra taklampa enn du har i stua enn du kan fra trådløse ørepropper.
For å ikke snakke om den infrarød strålingen du får fra peisen eller varmeovnen.  Så om du er redd for stråling bør du kle deg godt, holde deg i mørket og holde deg langt unna folk (fordi mennesker gir fra seg mer «farlig» stråling enn det bluetooth gjør)

Kort fortalt er Bluetooth bare lys du ikke kan se. Det samme er varmestråling. 
Begge er ikke ionisert stråling, og begge har ikke nok energi til å gjøre noe som helst skade. Det eneste de kan gi er oppvarming. Men det er såpass lavt at taklampa di er mer «farlig» enn både bluetooth, wifi, 4G og 5G. Så kan vi ikke snart legge den saken død?

 

 

Men tilbake til Topic: Active 75T med ANC oppdateringen og på romjulstilbud frister veldig :) Men at en ikke kan bruke venstre for seg selv trekker endel ned :/. Jeg bruker ofte kun en propp om gangen, og da er det greit å lade den andre i mellomtiden slik at den er klar til bruk nå den ene går tom for batteri. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...