Gå til innhold

Programmer til PC for å lage animasjon?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det finnes programmer på PC for å lage animasjon.

Datteren min er interessert i animé, og bruker gacha life på mobilen for å lage historier. Det er begrenset hva hun får gjort på mobil, og hun vil herme utvikle det til å bli levende bilder. Hun mente at det kunne være mulig på PC.

Hun er bare 10 år, men skriver film skript på engelsk, og har en stor interesse for dette. Jeg vil gjerne tilrettelegge for at hun får illustrert historiene sine slik hun ønsker.

Hun får PC til bursdagen sin, men jeg aner ikke hvilke programmer som finnes innen sjangeren. Noen som vet? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autodesk har en del bra software for animasjon, men det er gjerne komplisert og dyrt, det samme gjelder for Adobe-systemet, med Adobe Animate og After Effects som mest relevant for animering.

GIMP funker nok fint til enkle GIF-animasjoner, har ingen kjennskap til det?

Ellers er Sysfig, Pencil2D med flere gratis, og selv om det er noe komplisert, så kan en 10-åring få det til, særlig dersom interessen er stor.

Toon Boom og Moho er ofte regnet som de beste, og brukes av en del profesjonelle, som Disney, og kan nok være ganske kompliserte å komme i gang med, samt at det koster noen tusenlapper for en "pro" lisens, men de kan prøves gratis i en periode.

 

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

Autodesk har en del bra software for animasjon, men det er gjerne komplisert og dyrt, det samme gjelder for Adobe-systemet, med Adobe Animate og After Effects som mest relevant for animering.

GIMP funker nok fint til enkle GIF-animasjoner, har ingen kjennskap til det?

Ellers er Sysfig, Pencil2D med flere gratis, og selv om det er noe komplisert, så kan en 10-åring få det til, særlig dersom interessen er stor.

Toon Boom og Moho er ofte regnet som de beste, og brukes av en del profesjonelle, som Disney, og kan nok være ganske kompliserte å komme i gang med, samt at det koster noen tusenlapper for en "pro" lisens, men de kan prøves gratis i en periode.

 

 

Takk for mange gode råd. 

Jeg tenker at det hadde vært fint å kunne begynne på en enkel løsning, og bygge på derfra.. skal sjekke ut de alternativene du nevner. 

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...