Gå til innhold

TEST: Audeze Mobius


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Har lenge lurt på hvorfor TEK(HW) ikke gir Del-Karakter til produktene de tester, og nå sitter jeg faktisk her å lurer på akkurat det samme om GAMER.

-----

Som f.eks. her i denne artikkelen/testen...

"Lydkvalitet = 1 til 10"

"Byggekvalitet = 1 til 10"

"Funksjonalitet = 1 til 10"

"Brukervennlighet = 1 til 10"

"Pris = 1 til 10"

-----

Det gir langt mer mening med...

"Minimum-Total-Karakter = 5"

"Maksimum-Total-Karakter = 50"

-----

Pluss at ved å ha Del-Karakter for Test-Kriteriene så legger det til rette for at Brukerne/Leserene kan legge sammen de kriteriene som er viktisgst for dem.

-----

"TV2-Hjelper Deg" hadde en kalkulator back in the day som gjor denne jobben for Brukerne/Leserne.

Der man kunne krysse av for de kriteriene som man ønsket for en mer relevant, dog subjektiv, karaktergiving på ett gitt produkt.

-----

Hvorfor dem valgte å gå vekk fra denne løsningen er for meg ett under?

På den annen side så er det positivt for da kan jo dere her på GAMER ta i bruk denne løsningen.

Om ikke helt så i hvert fall DEL-vis... (;-P)

-----

Lenke til kommentar

Har hatt dette siden lansering, og fikk det til en ganske mye penere pris den gang (backer via indiegogo) og har rett og slett blitt veldig glad i disse :) Suveren lyd, og 7.1 opplegget her er det mest givende jeg har hørt i ett headsett. I Battlefield V er det helt drøyt :D Garantert ikke den beste mikrofonen på markedet men jeg har enda til gode å få klager over discord, så er nok mer enn godt nok.

Fantastisk glad jeg hoppet på hypen og backet det opp :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5000 kroner er lite om du forlanger god lydkvalitet og en god mikrofon.

Spesielt når det er snakk om planar teknologi.

Ellers er det ikke snakk om en elendig mikrofon, den fungerer mer enn godt nok til spilling.

Om det var snakk om en mikrofon til bruk ved innspilling av musikk så ville du uansett ikke brukt en som sitter fast på hodetelefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja og i tillegg surround som inkluderes er bare HRTF effekter som du kan bruke på hvilken som helst headsett for tiden. Med EqualizerAPO og HeSuvi kan du velge hvilket som helst HRTF effekt du vil, enten det er fra Creative, Sennheiser, Dolby eller hva det måtte være.

Evt bare kjøpt Dolby Atmos for Headphones i Windows 10. Når dem i tillegg nevner at lyden skurrer når man skrur opp volumet...... rødt flagg så det suser etter. At det her kan få 10/10..... WHAAAT!

Bruk heller de pengene på et ordentlig studio headsett. Trenger du mic, bruk enten bord mic eller sett på ModMic 5.0 som er magnestisk og kan sette på hvilket som helst headsett, får det også trådløst.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
sycho skrev (3 timer siden):

Bare jeg som syntes det er rart at et GAMINGHEADSETT med prislapp opp mot 5k får 10/10 MED dårlig mikrofon?

Det er jo helt idiotisk spør du meg. Og mikrofonen er ENDA dårligere enn den framstilles her.

Dårlig mikrofon på et gamingheadsett blir jo som å kjøpe kombinert vaskemaskin og tørketrommel, men du må tørke tøyet 2-3 ganger for at det skal bli tørt.

Helt bak mål spør du meg...

Dette er Gamer.no, der mange reviews ikke er som andre reviews så jeg er ikke forundret en plass. Og ja helt riktig at det er feil å gi toppkarakter når microfonen er under par. Det henger ikke på greip. 

Lenke til kommentar

Denne kostet "kun" 3400 kroner på Komplett ukene rundt black friday. Men hvis man absolutt skal ha dette headsettet, synes jeg det er en bedre deal med HyperX Cloud Orbit (ikke S). Det koster 2700. Alt man mister er bluetooth og head tracking. Head tracking er uansett en gimmick som hodetelefoner ikke trenger. Bluetooth på dette headsettet ofrer så vidt jeg vet kvalitet, muligens også mikrofonkvalitet. Altså bare enda en gimmick.

10/10 til dette headsettet er helt idiotisk. Software bugs, OK byggekvalitet, dårlig mikrofon, billigere alternativ som er nesten helt det samme... lukter betalt reeview.

Endret av SchmidtO
Lenke til kommentar

Har både dette og qpad 1334 som i essensen er et mmx300. Er veldig glad i begge to, men Mobiusen gir det lille ekstra med 7.1 løsningen sin. Surround headset er generelt dårlig på lyd men disse er helt konge. I tillegg så er det deilig å kunne snu på hodet for å rydde vekk evt usikkerhet om hvor er lyd kommer fra. Kjøpte de på indiegogo kampanjen så jeg har hatt de en stund og de er ikke svette eller slitsomme å ha på.....selv om de er litt tyngre enn mmx300 mfl.

Prisen jeg betalte var ca 2500 på indiegogo, men jeg hadde nok betalt 3500 på tilbud. 5 høvdinger begynner å bli veldig mye penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen skrev (46 minutter siden):

Har både dette og qpad 1334 som i essensen er et mmx300. Er veldig glad i begge to, men Mobiusen gir det lille ekstra med 7.1 løsningen sin. Surround headset er generelt dårlig på lyd men disse er helt konge. I tillegg så er det deilig å kunne snu på hodet for å rydde vekk evt usikkerhet om hvor er lyd kommer fra. Kjøpte de på indiegogo kampanjen så jeg har hatt de en stund og de er ikke svette eller slitsomme å ha på.....selv om de er litt tyngre enn mmx300 mfl.

Prisen jeg betalte var ca 2500 på indiegogo, men jeg hadde nok betalt 3500 på tilbud. 5 høvdinger begynner å bli veldig mye penger.

Ja du var en av de du også ja :) Betalte vel det samme som deg ja, grei deal for disse når man ser prisene i ettertid.

Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (1 time siden):

Denne kostet "kun" 3400 kroner på Komplett ukene rundt black friday. Men hvis man absolutt skal ha dette headsettet, synes jeg det er en bedre deal med HyperX Cloud Orbit (ikke S). Det koster 2700. Alt man mister er bluetooth og head tracking. Head tracking er uansett en gimmick som hodetelefoner ikke trenger. Bluetooth på dette headsettet ofrer så vidt jeg vet kvalitet, muligens også mikrofonkvalitet. Altså bare enda en gimmick.

10/10 til dette headsettet er helt idiotisk. Software bugs, OK byggekvalitet, dårlig mikrofon, billigere alternativ som er nesten helt det samme... lukter betalt reeview.

Ja.

Det koster KUN 4-5000 nå.

Det er billig.

Det er et planar hodesett.

Det er ikke vanlige dynamiske drivere.

Sammenlignet med andre planar hodetelefoner:

Sundara = 6000,-

Lcd2c = 9000,-

Og så blir de bare dyrere.

På dette får du i tillegg Bluetooth, headtracking og mikrofon.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Ja.

Det koster KUN 4-5000 nå.

Det er billig.

Det er et planar hodesett.

Det er ikke vanlige dynamiske drivere.

Sammenlignet med andre planar hodetelefoner:

Sundara = 6000,-

Lcd2c = 9000,-

Og så blir de bare dyrere.

På dette får du i tillegg Bluetooth, headtracking og mikrofon.

Ja, det koster KUN 4-5000, men HyperX Cloud Orbit har nøyaktig de samme høyttalerne i seg. For 2700 kr. Så denne her gir jeg ikke en god karakter. Bluetooth er muligens nyttig for noen folk, headtracking er en gimmick.

Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (3 minutter siden):

Ja, det koster KUN 4-5000, men HyperX Cloud Orbit har nøyaktig de samme høyttalerne i seg. For 2700 kr. Så denne her gir jeg ikke en god karakter. Bluetooth er muligens nyttig for noen folk, headtracking er en gimmick.

HyperX sine cloud orbit S er disse.

Det er de samme.

De ble kjøpt fra audeze slik at hyperX kunne sette navnet sitt på dem.

Det gjelder alle hyperX hodetelefoner, de lager dem ikke selv.

De starter på 3.200,- (billigst hos komplett underlig nok) men går opp til 4.000,-

 

Headtracking er på ingen måte en gimmick. Det er liv eller død i fps spill.

Lenke til kommentar
BizzyX78 skrev (3 timer siden):

-----

- Har lenge lurt på hvorfor TEK(HW) ikke gir Del-Karakter til produktene de tester, og nå sitter jeg faktisk her å lurer på akkurat det samme om GAMER.

-----

Som f.eks. her i denne artikkelen/testen...

"Lydkvalitet = 1 til 10"

"Byggekvalitet = 1 til 10"

"Funksjonalitet = 1 til 10"

"Brukervennlighet = 1 til 10"

"Pris = 1 til 10"

Fordi det blir enda mer klaging på den endelige karakteren.

"Snittet på delkarakterer er x, hvorfor er da totalscore y?"

"Hvorfor vektlegges kriterium x så mye i denne anmeldelsen, når x talte så lite i den andre anmeldelsen"

 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Iki said:

HyperX sine cloud orbit S er disse.

Det er de samme.

De ble kjøpt fra audeze slik at hyperX kunne sette navnet sitt på dem.

Det gjelder alle hyperX hodetelefoner, de lager dem ikke selv.

De starter på 3.200,- (billigst hos komplett underlig nok) men går opp til 4.000,-

 

Headtracking er på ingen måte en gimmick. Det er liv eller død i fps spill.

Ja, HyperX Cloud Orbit med og uten S er den samme teknologien som Mobius, som jeg nevnte. Orbit koster 2700.

Headtracking er en gimmick. Det er ikke liv eller død i fps spill. Ser du proffene i CS sitte der med disse headsettene? Nei, de bruker helt vanlige gaming headset. Helt vanlige headset er allerede perfekte i FPS spill.

Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (40 minutter siden):

Headtracking er en gimmick. Det er ikke liv eller død i fps spill. Ser du proffene i CS sitte der med disse headsettene? Nei, de bruker helt vanlige gaming headset. Helt vanlige headset er allerede perfekte i FPS spill.

Det virker ikke helt som du vet hvordan det fungerer i dette tilfellet?

Det er ikke headtracking slik at det du ser i spillet blir påvirket, det er lyden.

Surround posisjonen låses fast.

Med vanlige hodetelefoner vil en lyd fra venstre alltid komme fra venstre element, altså om du ser litt til høyre så vil lyden fortsatt komme fra venstre.

Dette gjør at en fiende som kommer bak deg ikke alltid vil oppfattes som å komme bakfra, men heller bak hodet ditt.

Med en låst surround opplevelse så vil lyden være låst til skjermen.

Om noen skyter fra venstre så vil du vite hvor de er uansett hvordan du vrir på hodet.

Det gir langt mer presis og hurtig reaksjon fra deg.

To nøyaktig like gode spillere, en med et vanlig hodesett og en med et som er låst i posisjon, da vil den låste alltid vinne.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Iki said:

Det virker ikke helt som du vet hvordan det fungerer i dette tilfellet?

Det er ikke headtracking slik at det du ser i spillet blir påvirket, det er lyden.

Surround posisjonen låses fast.

Med vanlige hodetelefoner vil en lyd fra venstre alltid komme fra venstre element, altså om du ser litt til høyre så vil lyden fortsatt komme fra venstre.

Dette gjør at en fiende som kommer bak deg ikke alltid vil oppfattes som å komme bakfra, men heller bak hodet ditt.

Med en låst surround opplevelse så vil lyden være låst til skjermen.

Om noen skyter fra venstre så vil du vite hvor de er uansett hvordan du vrir på hodet.

Det gir langt mer presis og hurtig reaksjon fra deg.

To nøyaktig like gode spillere, en med et vanlig hodesett og en med et som er låst i posisjon, da vil den låste alltid vinne.

Så hvorfor bruker ikke verdens beste FPS spillere dette...? Hvorfor bruker f.eks. S1mple HyperX Cloud II? Kanskje fordi... det er en gimmick?

I proff FPS skal man ikke vri på hodet, man skal bevege musen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...