Gå til innhold

Apple TV 4K på en Samsung Q90R, hvilke fordeler?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny tv og på denne er det jo mulig å laste ned samtlig apper inkludert Apple TV appen.

Lurer på noen fordeler med å koble en Apple TV 4K til denne tv'en?

Mest i forhold til bildekvalitet?

Innholdet fra de forskjellige tilbyderne i 4K har vel ikke høyere bitrate når det går gjennom Apple TV?

Vil en 4K film fra Netflix for eksempel se bedre ut gjennom Apple TV 4K kontra Netflix appen på selve tv'en?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg ikke svare på spørsmålet om kvalitet, men fordelen med Apple TV (enheten, ikke appen du kan laste ned direkte på TVen) er at du får en langt bedre og mer holdbar medieløsning. Du slipper å bekymre deg for at programvaren blir utdatert om et år, eller at TVen plutselig begynner å vise reklame når du ser på en film eller serie.

Kall meg paranoid, men jeg hadde aldri koblet TVen min på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som har hatt våre TV koblet til Internett 24/7 i mange år, så blir de forskjellige appene jevnlig oppdatert. Som TV også blir. 
Og surroundreceivere osv. 
For meg så er app i TV kortest vei for en strømmetjeneste, men har ikke prøvd ATV.

Og ATV har jo tilgang til en haug med filmer i 4K, HDR osv.

Så prøv apper i TV først, kjøp en ATV med åpent kjøp og prøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi har brukt Apple TV 4K i noen år med blant annet LG sine OLED-tv'er, det jeg liker med den er det gode app-utvalget (bruker Plex, Netflix, YouTube, NRK, AppleTV+, Canal Digital med flere), støtte for Dolby Atmos-lyd, støtte for SDR, HDR og Dolby Vision-bilde og at den kan sette til å automatisk svitsje mellom de nevnte bildeformatene og bildefrekvens (23, 24, 50 og 60Hz) ut i fra innholdet den viser. 

Har kun et eldre Samsung LED-TV stående på et gjesterom som har et altfor tregt brukergrensesnitt og dårlig app-utvalg etter dagens standard men har sett at de nye Samsung-modellene har veldig bra app-utvalg og kjapt brukergrensesnitt. Så jeg kan ikke sammenligne direkte mellom din TV og Apple TV 4K men jeg tror du vil bli fornøyd med en Apple TV 4K og det er jo bare som nevnt over å kjøpe hos noen som tilbyr åpent kjøp og levere tilbake om den ikke faller i smak.

Jeg er ikke kjempeimponert over appene på LG OLED'en vår og dermed blir Apple TV'en førstevalget for all underholdning i boligen vår. Hovedgrunnen er at Plex som vi bruker mye ikke støtter direkte avspilling på de meste av innhold vi spiller av i LG sin Plex-app og krever at lyd og bilde må transkodes ved avspilling som igjen forringer kvaliteten. Og LG har ikke en app for Canal Digital satelitt-tv som vi benytter, noe jeg vet Samsung tilbyr på sine tv'er, så for å få dette blir Apple TV 4K førstevalget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...