Gå til innhold

Rimelig og ''lydløs'' spinningsykkel?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skal kjøpe enn spinningsykkel, men ønsker enn med rimelig pris vertfall frem til jeg vett att er noe jeg kommer til å fortsette og bruke. Men bur også i enn leilighet i 3etasje, så ønsker noe som lager så lite så mulig lyd får og slippe og irritere naboer. Så noen som har noen forslag?

Har sett litt på denne https://www.xxl.no/abilica-xs-3-0-2018-trimsykkel/p/1154275_1_style

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den du linker til er sikkert grei, hovedpoenget her er å få reimdrift.

Det kan også være greit med magnetisk motstand i stedet for slike trykkbaserte, men ikke noe must.

Et annet poeng er å kjøpe et merke som tilbyr reservedeler/service, dvs. ikke de billigste jallamerkene som en eller annen sportskjede har kjøpt et restlager av.

Siden dette gjerne er innkjøp av typen "nyttårsforsett", gjort av lubben mann på 40+ som viste seg å ikke bli bitt av treningsbasillen likevel, og med kone som gjerne ønsker dette stygge objektet dit pepperen gror, er det lett å plukke opp noe billig på finn. Selv kjøpte jeg en nesten ubrukt Merida med veil. pris 11.000 til 2500 kr.

Lenke til kommentar

Min erfaring med magnetisk motstand er at de virker ujevnt. Du tråkker, men du må "jukke" beina rundt. Når du bruker krefter, så blir det plutselig lett, men når du svinger beina rundt fra bunn og topp, blir det plutselig tungt. Så for meg var det ikke ideelt.

Et annet tips er å besøke sportsbutikker og prøve dem som står der.

Enda et tips er å heller kjøpe ellipsetrener så du får brukt armene, myker opp skuldrene. Selv om de krever mer jobb å sette opp og vedlikeholde, så er min erfaring at det er verdt det, for de er veldig effektive.

Nok et tips er at romaskiner visstnok er veldig effektive, men jeg har ikke prøvd dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...