Gå til innhold

Admin låser tråd uten annen grunn enn at han blir avkledd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beklager at du opplever det slik. Dessverre har vi lang erfaring med emner som dette (Mac vs. Windows, iOS vs. Android og lignende), og har lært oss å raskt kjenne igjen hvilken retning emnet er vei. I dette tilfellet kom det ganske klart frem av flere brukeres innlegg at det ikke kom til å bli noen god og konstruktiv diskusjon med saklige innlegg, hvor fakta trumfer personlig preferanse og oppfattelse. Virkelighetens verden er at emnet var dømt til å bli låst, det var bare et spørsmål om tid.

Til informasjon føler jeg meg på ingen måte avkledd. Jeg valgte ganske enkelt å ikke bite på, men heller bruke tiden min på noe mer konstruktivt og nyttig, som å vaske klær.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Kali-Ma skrev (1 time siden):

I denne tråden, er det særdels tynn grunn for å låse tråden, annet enn at man ikke langer kan komme med argumenter. Om ikke admins godtar virkelighetens verden, så lukk øynene og ikke tråden.

Man kunne eventuelt spurt om hvorfor folk foretrekker det ene eller andre utifra egne erfaringer. 

Uansett finnes det så utrolig mange debatter og informasjon rundt dette med et raskt Google søk.

Det går heller ikke ann å si at det ene er bedre enn det andre da ingen datasystemer er bedre en brukeren. 

Hva man velger her er helt og holdent preferanser og hva man skal bruke systemet til. Hvis du skal bruke systemet til et spesielt formål ville man allerede hatt en mening om hvilket system du burde ha. 

Hva er best av Mac og Windows? 

Hva er best av Audi og BMW? 

Det blir for vagt og en lukking av tråden er like greit siden det ikke er noe riktig svar på et dårlig spørsmål.

Endret av luly
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg opplevde det litt lignende når posten som førte til at den ble stengt kun var at du pekte ut at ingen har kommet med gode argumenter for Apple-siden. "Konstruktiv" diskusjon er en subjektiv ting, her synes jeg det var bias i moderasjonen.

Men jeg skjønner jo at det er vanskelig å komme med gode, objektive grunner til å kjøpe Apple produkter generelt, så kanskje tråden ikke er nødvendig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
SchmidtO skrev (4 minutter siden):

 

Men jeg skjønner jo at det er vanskelig å komme med gode, objektive grunner til å kjøpe Apple produkter generelt, så kanskje tråden ikke er nødvendig?

Trur ikke noen biter på den der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tråden ble stengt fordi vi har erfaring med at slike tråder overhode ikke blir konstruktivt. Det blir heller et ekkokammer som ikke går noen sted, og det er ikke noe som er ønsket.

Du kan klage på avgjørelsen ved å skrive en e-post til [email protected]

Lenke til kommentar
Just now, Gadden said:

Trur ikke noen biter på den der.

Nei, jeg mener det oppriktig. Hvis diskusjonen er såpass ensidig, så er det kanskje ikke noe poeng i det hele tatt, slik moderatoren sier? Hvis den ene siden ikke klarer å komme på noe som helst relevant Mac gjør som Windows ikke kan, så er det lite poeng. Og det kan strekkes lenger, som i iPhone vs Android tråder, hvis iPhone brukere ikke klarer å komme med noe, hva er da poenget med tråden? Det blir jo ikke konstruktiv debatt ut av at android/windows/linux brukere sitter og driter på Apple-brukere!

F.eks. eksempelet om gaming. Ja, Windows har mye, mye, mye bedre kompatibilitet med spill, men hva er poenget med å nevne det? Hvor kommer vi av det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Uansett så er det dårlig stil at debatt-deltaker stenger tråden. Her burde en annen moderator kommet inn for å gjøre vurderingen. 

Dårlig løst av mod. 

Lenke til kommentar

Uenig om stenging. Skal en gammel mac vs. Win tråd bli like uoversiktelig som altiboks tråden på freak?

Svaret er Nei. Jeg argumenterer for at det må være konstruktivt å få opprette nye tråder med likt emne.

Hvorfor?

Jo, fordi mye fornyer seg. - I denne tråden blir det nevnt at Win er mer kapabel om man er gamer. Noe som i dag, (ikke for to år siden) - KAN diskuteres. Steam hadde ikke innledningsvis støtte for Counter strike(cs) på Mac. I dag kan man der i mot spille cs vell så godt på mac som i win.

Uenig og i protest mot moderatorens avgjørelse i denne saken. T.o.m uten å ha sett på den stengte tråden.

Endret av datageni
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som gjorde at jeg syntes Låsingen virket motivert og useriøs er setningen "Da gratulerer jeg deg med å være personen som fikk emnet låst.".

Det var vel ikke han som fikk tråden låst om grunnen påståelig er at tema er dødfødt?

Det var en uheldig ordlegging som fikk det mer til å virke som et "siste stikk" enn en saklig behandling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...