Gå til innhold

Hvor mange kjønn finnes det?


Gjest skjønnsforsker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
storpolitikeren skrev (3 timer siden):

Hvordan klarte du å gjette dette?

Er ikke dette et viktig tema?

Kan være jeg tar feil, men magefølelsen etter å ha sett utformingen og tema på tråden (kort, og enkelt for å generere 500 nye sider med diskusjon vi allerede har på formuer). Og nei det er ikke et viktig tema da det ikke er en reell diskusjon. Eneste som dette temaet trenger å diskutere er hvordan vi skal skille mellom "kjønn" og "kjønn".. idiotisk at det skal kalles det samme, og hele verden er lurt inn i en debatt de er for dum til å se ikke eksisterer. Det er LIKE relevant å dra dra inn hvor mange fotballklubber det finnes eller hvor mange pattedyr finnes det i denne diskusjonen, de har bare ikke tilfeldigvis samme navn. Kjønn og kjønn har ingenting med hverandre å gjøre 

Endret av Crayonz
Lenke til kommentar

Kjønn er en sosial konstruksjon, så hvor mange kjønn det er kommer helt an på øyet som ser.

Det jeg synes er mest interessant er dog ikke spørsmålet om hvor mange kjønn det er, men snarere hvorfor dette er noe så mange er så opphengt i. Det hadde etter min mening vært en mye mer interessant diskusjon.

Endret av Relio
Lenke til kommentar
9 hours ago, Crayonz said:

Kan være jeg tar feil, men magefølelsen etter å ha sett utformingen og tema på tråden (kort, og enkelt for å generere 500 nye sider med diskusjon vi allerede har på formuer). Og nei det er ikke et viktig tema da det ikke er en reell diskusjon. Eneste som dette temaet trenger å diskutere er hvordan vi skal skille mellom "kjønn" og "kjønn".. idiotisk at det skal kalles det samme, og hele verden er lurt inn i en debatt de er for dum til å se ikke eksisterer. Det er LIKE relevant å dra dra inn hvor mange fotballklubber det finnes eller hvor mange pattedyr finnes det i denne diskusjonen, de har bare ikke tilfeldigvis samme navn. Kjønn og kjønn har ingenting med hverandre å gjøre 

Det er ikke en reell diskusjon nei. Så det er jeg som har funnet på dette med flere kjønn? Det er mange som er opptatt av dette, og det er et hett tema. Så hett, at lover endres.

Men du, du vet bedre. Du vet at dette ikke er en "reell diskusjon".

Fint at du påpeker at de andre trådene jeg har laget bidrar til forumet.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Relio said:

Kjønn er en sosial konstruksjon, så hvor mange kjønn det er kommer helt an på øyet som ser.

Det jeg synes er mest interessant er dog ikke spørsmålet om hvor mange skjønn det er, men snarere hvorfor dette er noe så mange er så opphengt i. Det hadde etter min mening vært en mye mer interessant diskusjon.

Det er ikke en sosial konstruksjon. Det er hva folk føler, hva folk føler inni seg. Hva de er.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, storpolitikeren said:

Det er ikke en sosial konstruksjon. Det er hva folk føler, hva folk føler inni seg. Hva de er.

Hva folk føler om seg selv er basert på samfunnet generelt. Kjønnsroller er en sosial konstruksjon, men det er en del av evolusjonen vår, så det er vel ikke vits å kaste det helt fra seg heller?

Lenke til kommentar
1 hour ago, storpolitikeren said:

Det er ingen som "kaster det fra seg". Poenger er at hvis en gutt mener han er jente, så er han jente. Dette må respekteres.

Hvis en gutt mener han er en jente, så mener han at han er en jente. Ikke noe mer enn det.

Vi skulle nok alle likt å ha levd i en verden der alle betrakter oss akkurat slik vi betrakter oss selv. Men dessverre, (eller kanskje heldigvis) er det ikke slik verden fungerer. Folk kommer til å ha ulike meninger om deg likegyldig av hvordan du oppfatter deg selv.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (23 timer siden):

Det er ikke en reell diskusjon nei. Så det er jeg som har funnet på dette med flere kjønn? Det er mange som er opptatt av dette, og det er et hett tema. Så hett, at lover endres.

Men du, du vet bedre. Du vet at dette ikke er en "reell diskusjon".

Fint at du påpeker at de andre trådene jeg har laget bidrar til forumet.

Du har helt rett i at det er fler enn to av hva nå enn vi kaller indre identiteter(ikke en diskusjon, bare folk som misforstår uten å se det selv). Samtidig som at det bare er to mulige kjønn man kan bli født som (sett bort ifra defekter, da de ikke er noe annet en nettopp det). Dette heller ingen diskusjon, kun missforståelse.

Det eneste som gjør dette til en diskusjon er som jeg sa, at folk ikke skjønner at det er snakk om to forskjellige ting, og kaster seg på bølgen fra mainstream media.. Mao, ikke en reel diskusjon frem til at de to helt forskjellige temaene blir splitter opp og diskutert separat.

Dette er samme dumskapen som er grunnen til at "alt" er rasistisk og støtende (selv om det ikke er det). Folk kan kanskje si at de mener noe på to manns hold, men når noe annet blåses opp i media og blir den nye "normen", sliter de samme personene med å ikke følge bølgen i sosiale media osv. Idioti og saueflokkmentalitet tvers gjennom, som er akkurat det som gjør at folk hopper på "to kjønn" debatten til tross for hvor lite logisk debatten er lagt opp. Med nok folk, kunne man lett konstruert en helt hjernedød trend, og folk hadde hoppet på uten å nøle (dette ser vi forsåvidt hele tiden, feks flat earth eller anti vaxx). Bare vent å se, når disse klima holdningene er blitt mer normalisert, så vil du se at folk hopper etter.

Ikke misforstå, jeg er veldig for at dette med indre identiteter skal tas på alvor, men den måten det diskuteres på kan jeg ikke ta på alvor. Dumskap og påvirkning av media.

Ikke baser logikk på hva "mesteparten" sier!

Nei jeg er ikke bedre enn noen andre, jeg bare observerer og prøver å forklare hva jeg ser.

 

Endret av Crayonz
Lenke til kommentar
Hårek skrev (15 timer siden):

Men ser man på kromosomene blir bildet mye mer komplekst, da dukker det opp mange variasjoner.

Variasjoner er egentlig irrelevant og ser man på kromosomer så er det faktisk såre enkelt. Mennesket har TO kjønnskromosomer X og Y. Om du har hundre av den ene og/eller den andre forandrer ikke det faktum.

(edit: For andre arter kan det bli værre, det er slimsopper med over 700 kjønnskromosomer)

Endret av Ribo
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...