Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

mamma krever penger for at jeg bor hjemme.


Anbefalte innlegg

ex-jordbærplukkeren skrev (48 minutter siden):

til ts

jeg kjenner hverken deg eller din mor, men jeg har en følelse av at dette handler ikke om at hun krever penger av deg. jeg tror din mor ønsker at du skal være mer selvstdendig, og litt tøffere. det finnes mange som har det verre enn deg. tenk på barn som ble oppvoks på barnehjem, barn som har mistet foreldrene sine i ung alder. du har værtfall foreldre som du bor og kan tilbringe tid sammen, livet er tøft for alle og ingenting er gratis, man må jobbe for alt, jobbe for å skape muligheter, jobbe for å nå målene, jobbe for penger. det er ikke din mor sin feil om hun virkelig krever penger, samfunnet er bygget opp slik at alt er relatert til penger og man må jobbe for å skaffe penger. hardtarbeid alene hjelper heller ikke mye man må jobbe hardt og jobbe smart i tillegg. jeg håper min livshistorie gir deg ett eller annet form øsninger til problemer som du opplever.

mvh

ex jordbærplukkeren

Problemet her er jo at TS er 15 år. Han skal fokusere på skole og utdanning. At han skal jobbe hverdager/helger er urimelig. Da er det for han å ta en pause, gjøre lekser og være med venner fremfor å jobbe. Sånn løser man det i det moderne Norge. Utdannelse er det viktigste for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest 82f45...93d
ulykke skrev (På 8.12.2019 den 13.24):

hei, jeg lurte på om noen har noen meninger med det at jeg er 15 år gammel, uten jobb, og at moren min krever betaling for at jeg bor hjemme. pappa synes selvfølgelig at dette er helt absurd, men mamma vil jeg si ikke har vett i hodet.. hun er jo helt sinnsykt

Men du går vel på skole? Hvis du ikke gjør noe med livet ditt og ikke tar tak, kan det være en av grunnene til at hun krever «betaling» for at du skal lære og skjønne konsekvenser av å gi f. Det er mange i Norge som har det for lett og får alt på sølvfat og ikke forstår ansvar og som voksne tar dårlige valg og oppfører seg på en måte overfor andre mennesker som er upassende.

men uansetr, det er ikke greit eller normalt at foreldre skal kreve at en 15 åring skal betale for å bo hjemme. En 15 åring får ikke en lønnet jobb heller som en voksen gjør. 

Anonymous poster hash: 82f45...93d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...