Gå til innhold

Ta ut BSU-pengene til andre formål


SirreStrikk

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg vurderer å bruke BSU pengene til noe annet enn hus, og slik jeg har forstått det må jeg tilbakebetale skattefordelen jeg har fått. Jeg har aldri brukt skattefordelen da jeg aldri har tjent nok penger til å overgå frikort grensen, så da må jeg vell egentlig ikke betale tilbake noe som helst? Eller må jeg betale tilbake renten jeg har fått også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 30 år, studerer medisin i utlandet og må finansiere siste skoleår selv, så da trenger jeg ca hele summen som er på BSU, rundt 180 tusen. 

Dette blir da kun som et nødstilfelle om jeg ikke får lånt penger andre plasser. Kan legge til at jeg eier fritidsbolig i utlandet, og har ingen planer (foreløpig ihvertfall) å kjøpe bolig i Norge da jeg kommer til å jobbe veldig mange forskjellige plasser de neste 5 årene.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Eg kan ikkje sjå for meg anna enn at du betaler tilbake skattefordelen som restskatt på neste skatteoppgjer, akkurat på samme måte som at det er på neste skatteoppgjer du får skattefrådraget om du har hatt skattbar inntekt.

Husk også at du kan bruke BSU pengane til å kjøpe bustad i utlandet (men ikkje fritidsbustad), men dette er vell kanskje litt seint å tenke på ettersom du nok er ferdig å studere til jul.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...