Gå til innhold

Samsung 10+ vs Note10+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 8.12.2019 den 16.11):

https://www.pocket-lint.com/phones/buyers-guides/samsung/148740-samsung-galaxy-note-10-vs-galaxy-s10-comparison-differences

Forstår ikke hvorfor du googler, selv hvis jeg skal ha samsung må det være S10 5g

SAMSUNG Galaxy S10 5G G977B LTE 256GB Vodafone - Black DE

Men er selv skeptisk til import mobil, tviler på du får særlig hjelp hvis du opplever problemer med mobilen.

Hvorfor linker utenlandsk nettside for så å si at du er skeptisk til import? Vi har massevis av norske nettbutikker som selger S10+ og Note10+. Gir ingen mening.
 

pierce007 skrev (På 8.12.2019 den 12.16):

Jeg vurderer en av disse to, men er noe usikker.

Pennen har jeg nok ikke noe bruk av - klarer ikke se helt poenget med denne. Har en penn på en laptop, men aldri i bruk.

 

Noen som kan komme med anbfealinger for og imot?

 

S10+ fordeler:
Lavere pris
Headphone jack
Lavere vekt

Note10+ fordeler:
Mer/raskere lagring
Penn
Bedre batteri
Raskere lading

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle kunne ønske folk hadde erfaringer med service på samsung, generielt kommer de fleste merker dårlig på service, særlig hvis hovedkortet må byttes.

Sitat

Hvorfor linker utenlandsk nettside for så å si at du er skeptisk til import? Vi har massevis av norske nettbutikker som selger S10+ og Note10+. Gir ingen mening.

Skal du ha 5g tviler jeg på utvalget er så stort.

Det er mulig å søke seg opp til svar på slike spørsmål. Blir litt vanskeligere å finne reklamasjonstilfeller for viser seg i hostorien samsung har hatt en del problemer med paneler i mobilene og https://news.samsung.com/global/statement-on-fingerprint-recognition-issue 

https://www.forbes.com/sites/daveywinder/2019/10/09/samsung-issues-critical-galaxy-and-note-warning-for-40-million-users/#1218f7b1669a

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (11 minutter siden):

Skulle kunne ønske folk hadde erfaringer med service på samsung, generielt kommer de fleste merker dårlig på service, særlig hvis hovedkortet må byttes.

Mtp antallet som har Samsung mobil så tror jeg noen har det.
 

LMH1 skrev (12 minutter siden):

Blir litt vanskeligere å finne reklamasjonstilfeller for viser seg i hostorien samsung har hatt en del problemer med paneler i mobilene

Det dekkes av reklamasjon.
 

LMH1 skrev (12 minutter siden):

Skal du ha 5g tviler jeg på utvalget er så stort.

Når ble 5G nevnt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sakligkommentator skrev (6 minutter siden):

Det dekkes av reklamasjon.

Når ble 5G nevnt?

tja mine erfaringer med xiomi og ulefone er ikke direkte bra på reprasjoner, er nok slik hvis produsenten sliter tror jeg det fort blir forbrukerråd sak men man kan være heldig.

Ville sett på 5g som minstekrav hvis jeg hadde kjøpt en mobil i dag sammen med minst 256 GB lagringsplass.

Men for all del det får bli opp til trådstarter. Er jo dumt å betale så dyrt som rundt 10 000 kr og ikke få dette inkludert. Ellers ville jeg gått for motorola.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Faktisk gjorde ulefone det en gang, sendte mobilen til polen og den ble reprarert en gang, men neste gang flyttet de så tapte to mobiler jeg sendte senere, og senere hørte jeg lite.

Så ja det er mulig å sende direkte til produsent i utlandet, men er risikofult så man bør ha trackingnummer og sjekke slikt på forhånd men hvis reprasjonstedet går konkurs risiker man å tape alt.

Beste er å ta med med butikken, men alikevell kan de være vanskelige hvis mobilen har sliteskader som ødlagt skjerm kan det godt tenkes man mister reklamasjonsrett. Da sitter man fort med hele tapet selv. Eller hvis mobilen er over 2 år og den har dårlig batterilevetid eller treg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...