Gå til innhold

Sigma 70-200 f2.8 APO DGM HSM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dr. Brodsky skrev (2 timer siden):

Du kan også se på Tamron 70 - 200 f/2.8 G2. Dette får du nå for rett under 12 500 kr, i tillegg kjører Tamron en 1 000 kr "cash back"-kampanje for tiden.

Tror dette ville vært mitt valgt om Canon var for dyrt.

Den skal jeg se på! Har sett et par av Canon sine litt eldre 70-200 2.8 modeller ganske rimelig brukt. Hvis du har noe peiling, hva vil du tro er best av en eldre av Canon sitt eller en tamron/sigma? 

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell i bildekvalitet fra den du nevner, og den som heter nesten det samme bare med 'II' (romertall 2) i tillegg, dvs. APO DG HSM II. Jeg har hatt Nikon-versjonen av denne i ti år og tatt ett sted mellom 70.000 og 100.000 bilder med den, og er godt fornøyd med kvaliteten.

Det er dog en utfordring at det ikke lages reservedeler til den lenger, så om den skulle gå i stykker kan den ikke repareres. På mitt eksemplar ble det problemer med autofokusen for drøyt tre år siden, det var egentlig ikke mulig å fikse, men Camera og Videoteknikk klarte det likevel fordi de tilfeldigvis hadde et annet, ødelagt objektiv de kunne ta deler fra.

Ellers, om du ikke trenger bildestabilisering, så dukker også Canon sin egen 70-200 2.8 L (uten IS) opp på bruktmarkedet fra tid til annen for 4-5000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...