Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Uvedkommende har kommet seg inn på hotellrommet


Gjest 0a96e...de3

Anbefalte innlegg

Gjest 0a96e...de3

Jeg var nylig på hotell hvor vi hadde booket rom i forbindelse med en event på hotellet.
På et eller annet tidspunkt, enten mens jeg var på eventen eller mens jeg har sovet har noen kommet seg inn på rommet.
Om morgenen, når jeg våknet, registrerte vi at det lå ting rundt om kring i de forskjellige rom som ikke tilhørte oss. 
Blant annet noen klesplagg og nøkkelkort som ikke hørte til vårt rom. Vi la ikke merke til noe når vi kom "hjem" for å legge oss, men det var sent og vi gikk rett forbi stuen og inn til soveromsdelen.

Jeg sjekket låsen når jeg dro fra rommet til eventen og døren låste. Jeg sjekket dørhåndtaket.
Når jeg sjekket låsen igjen neste morgen etter at jeg så noen har vært på rommet så ville ikke døren låse når jeg dro kortet.
Låsen lagde et klikk, men forble ulåst. 

Jeg gikk da til resepsjonen hvor jeg informerte om hendelsen og leverte de ukjente kortene, med beskjed om at dette måtte loggføres og fikk bekreftet at de kunne finne ut hvem disse kortene sist var registrert på.

Nå er det heldigvis ingenting som ble stjålet, så på et eller annet vis ser jeg for meg at det er noen fulle folk som har kommet seg inn.
Dette er jo åpenbart skremmende. Spesielt om det har vært folk inne på rommene mens vi sov og jeg lurer på om dette er noe som bør anmeldes.
Jeg regner med at dette er straffbart  selv om det kan ha vært en teknisk svikt som har latt døren være ulåst så er det vel like fullt innbrudd å bare ta seg inn i et rom hvor man ikke har noe å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 0a96e...de3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge den som tok seg inn ikkje hadde til hensikt å bryte seg inn eller var i god tru om at vedkomande hadde lovleg adgang til rommet, så er det ikkje innbrudd. Særleg om vedkommande hadde (lovleg) fått nøkkel som låste opp rommet så er det ingenting som tilseier at vedkommande måtte forstå at det var feil rom.

Ei eventuell anmeldelse må i så tilfelle gå mot hotellet, men det er tvilsomt at ein kjem nokon veg ved å hevde at det er kriminelt uaktsomt å rote det til med nøklane til hotellromma. 

 

Eg ville ha venta til hotellet har fått undersøkt kva som har skjedd, og om nødvendig hadde eg purra på ei forklaring om nokre dagar. 

Det er på grunn av at slike ting at dei fleste hotellrom har sikkerheitslenke og/eller nøkkelvridar slik at du kan hindre andre gjestar eller hotelltilsette frå å låse seg inn medan du er inne på hotellrommet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...