Gå til innhold

Hjelp til bærbar pc


Anbefalte innlegg

Heihå.

Lenge siden sist eg hadde en bærbar i hus, forrige var en Lenovo ett eller annet og det var noe ræl.

Trenger en pc som funker til både Youtube og spill. Eg trenger ABSOLUTT ikke kjøre de nyeste spillene på max, men eg har nå en Asus som er rundt 7 år så alt blir en oppgradering uansett.

 

Har sett litt på denne fra Komplett, har noen noe å utsette på denne? Evt alternativer til den?

https://www.komplett.no/product/1139193/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-tuf-fx505dd-156-fhd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt rart den har Ryzen R5-3550H med Radeon™ Vega 8 Graphics også har den GeForce GTX1050

Hadde cpuen vert, i5 5200u eller AMD Ryzen 5 2500U ville det vært mere forståelig.

Sitat

Eg trenger ABSOLUTT ikke kjøre de nyeste spillene på max, men eg har nå en Asus som er rundt 7 år så alt blir en oppgradering uansett.

Tja det er litt vanskelig å gi råd, har selv GTX 1070 mobile i min laptop syns det ikke er for kraftig, skulle gjerne gått litt bedre, men prisen blir litt ufornuftig med over 15 000 kr på en laptop. Men laptoper støyer mye derfor syns jeg den bør klare de meste spillene greit.

Ville anbefalt å prute på:

 

Strøken sterk laptop12 000 kr

Eller se om du finner ligdene rundt 10 000 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da ble det den eg linket til i førstepost.

Fikk den igår og har satt å blitt litt kjent med den, MEN det spørs om eg ikke returnerer denne og hever kjøpet. En ting er viftene på denne, jada eg vet det er en gaming PC, og den har 3 ulike vifte innstillinger, Silent, Performance og Boost, men allerede på performance er disse så høye at det høres ut som eg er på en flyplass der flyene kontinuerlig gasser opp på rullebanen, wich tar meg til neste problem. 

Høyttalerene på denne greia er en vits. Verste kvalitet eg noensinne har hørt, er så flatt, med 0 dybde og så godt som ingen bass i lyden. Damas Asus som er over 7år gammel har milevis bedre lyd, ikke høres den ut som 4 passasjerfly som tar av samtidig heller. Samtidig så kommer det enkelte ganger ved systemlyder som pop ups og slikt, spraking eller små kracks i lyden i høyttalerene... latterlig.

Googlet meg ihjel etter kanskje noen driver oppdateringer eller noe slikt slik at eg kunne fått oppjustert lydkvaliteten en smule, men no luck. Så eg skal gi denne noen dager til, dersom den fortsetter å irritere meg med disse tingene så ryker den tilbake.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...