Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo som forsøpler og ikke tar vare på hunden sin


Synix

Anbefalte innlegg

Flyttet for 2 år siden en ny nabo inn i oppgangen vår. Bor i et borettslag med andelsleiligheter. Vedkommende gikk for ca 1 år siden til anskaffelse av en hund. Denne hunden bjeffer svært mye og det har ikke blitt bedre. Virker som den stort sett er alene hjemme og det er nesten alltid mørkt der. 

De få gangene vi ser han ute på tur drar han hardt i båndet til hunden og nærmest dytter den bortover med foten. Han har nå også begynt å kaste søppel ut av verandaen sin (avis og reklamepapir). Mistenker at dette er papir som ligger på verandaen slik at hunden kan tisse på det og at han da bare kaster det rett ut. Vaktmester har sett dette og lagt papiret på dørmatta hans. Da har han tatt papiret og lagt det oppå en benk utenfor her. Vil nærmest si han driver med forsøpling og dyreplageri. Vi er flere naboer som har meldt han til mattilsynet grunnet hunden, og de har vært her på "kontroll" uten at vi vet hva det innebærer. Det har i hvertfall ikke blitt noe bedre etter disse kontrollene. Tenker nå å skrive brev til styret om dette, men er det noen som har noen råd til hva man kan gjøre videre? Er det kun å sende skriftlig klage til styret som er neste vei, eller finnes det annet man kan gjøre? Fyren er håpløs å snakke med og de har påstått at hunden aldri er hjemme. Dog noe rart at den da bjeffer tilnærmet hele tiden, men de få gangene jeg har sett de, så er den stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv varslet om kritikkverdige dyrehold med ei jeg bodde med i kollektiv.Jeg filmet og tok bilder av det som bekymret meg, samt beskrev tydelig og detaljert hvorfor jeg var bekymret, og sendte g det til Mattilsynet. Dessverre som varsler har man ikke rett på å vite hva som skjer videre, men jeg vet Mattilsynet skulle gjøre et hjemmebesøk hos henne på den nye adressen hennes. Hva som skjedde aner jeg ikke (Det hører med til i historien at den samme kvinnen kastet ut av leiligheten av min tidligere utleier så det er derfor vi ikke vet nøyaktig hva som skjedde videre, kun at Mattilsynet følgte opp varslet med hjemmebesøk) Jeg tok selvfølgelig før dette opp med hun det gjaldt aller først. Sa at hun burde gå til dyrlegen med katten og hva hun burde gjøre og ikke gjør. Men dette gikk ikke fram, så da ble Mattilsynet neste steg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser nå du har skrevet om dere er flere som varslet til Mattilsynet allerede. Har dere filmet og kommer med bilder i varslene? Hvis ikke, prøv det også. Det som kanskje er grunnen til at det ikke blir bedre er jo fordi han sikkert gjør seg til, til dere bedre, akkurat når de er på kontroll hos ham. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...