Gå til innhold

Fotoside, zoomify virker ikke.


Anbefalte innlegg

Jeg lager en fotoside der jeg skal legge ut bilder. I den forbindelse har jeg lastet ned zoomify for å kunne vise store bilder. Jeg har ennå ikke fått dette til å virke, selv ikke eksemplet som følger med fungerer når jeg laster det opp. Legger ved bilde av hvordan eksemplet ser ut hos meg.
Noen som har noen ide om hvorfor det ikke virker?

Lastet opp eksempel i nedlastingen: http://pedersenphoto.net/zoomify/templatewebpage.htm

http://www.zoomify.com/free.htm
 

zoomify.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg nå laster siden på nytt med hurtigbuffer avslått, så får jeg inn javascript, så den er i allefall på plass, men nå er det noe annet den ikke finner. Vil anbefale at du bruker inspect-funksjonen in Chrome (eller tilsvarende i FireFox), for å se hva slags feilmeldinger som kommer opp.
Det er mye enklere enn det kan virke som ved første øyekast.

Lenke til kommentar

Den første meldingen betyr at nettleseren ikke fant javascript filen.
Den andre meldingen betyr at det som er av javascript i htm-fila ikke fungerer uten den javascript fila som mangler.

Den ene gangen jeg klarte å laste inn javascript-fila her, så fikk jeg beskjed om at følgende ikke fantes:

http://pedersenphoto.net/zoomify/ZoomifyImageExample/ImageProperties.xml?t1575495382363n0

 

Det virker som at du kanskje burde sjekke om alt går som det skal med opplasting av filer til din server. Hva bruker du for å laste opp?

Lenke til kommentar

Bruker TotalCommander for å laste opp. Så vidt jeg ser er ImageProperties.xml identisk både på serveren og lokalt. Samme med alle andre filer. Har lastet opp, slettet og testet mange ganger i kveld, hver gang med samme resultat. Har javascript ellers på siden så da fungerer i det minste javascript på serveren.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet ut ennå et script på samme testsiden. Det ene fungerer slik det skal (balloontip) mens det andre åpenbart ikke finnes (zoomify). Begge filene - balloontip.js og zoomifyimageviewerfree-min.js - finnes på serveren og jeg kan åpne og lese innholdet via nettleseren. Merkelig at jeg får feilmelding om at sistnevnte ikke finnes...

Lenke til kommentar

Ser ut til at problemet handler om store/små bokstaver i filnavn/mapper. Åpnet js-filen og endret alle steder der det henvises til imageproperties.xml og tilegroup. Opprinnelig var det ImageProperties og TileGroup, mens filene som ble lastet opp fikk små bokstaver under opplastingen. Oppdaget det når jeg endret filnavnene etter opplastingen. Mer praktisk å endre i selve scriptet enn å hele tiden endre filnavnene. Er det en innstilling jeg kan endre slik at filnavnene beholder store/små bokstaver når jeg laster opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...