Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Fluid Film rustbeskyttelse?


nilshv

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett mye reklame om slik lanolin mot rust, og Fluid Film virker som et veldig bra middel. Er det noen som har erfaring med produktet? Det blir selvfølgelig rost opp i skyene på produsenten sin hjemmeside, men det blir vel alle produkter et firma selger. Er det så bra som reklamert?

Jeg er ikke noen super mekaniker, men tenkte å kjøre bilen opp på bukker og spraye under (til sommeren da). Det var ganske rimelig syns jeg, sammenlignet med tectyl, og tectyl kan en ikke spraye overalt men det virker som du kan med slik Fluid FIlm. Og selv om det ikke blir perfekt resultat, så er det vel utrolig mye bedre enn å ikke gjøre noe.

Noen som også vet hvordan det er sammen med tectyl? Bilen min ble tectyl behandlet i fjor. Det legger seg vel kanskje utenpå tectylen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fluid film er den absolutt beste løsningen på eldre biler som gjerne allerede har noe påbegynt rust. Den fungerer også utmerket på nye biler, men fortjener ekstra skryt for dens egenskaper på eldre biler. Løsninger som tectyl forsegler inn fukt og påbegynt rust og kan i mange tilfeller forårsake mer problemer enn den forhindrer. Denne videoen adresserer litt av problemet med rubber undercoating som i prinsippet fungerer på samme måte som tectyl: 

 

 

Fordelene med fluid film er mange:

Det er billig, det er raskere å påføre, lettere å utføre selv, mindre søl, bedre egenskaper på eldre biler. 

Ulempene er få og uvesentlig for meg:

Trenger kompressor for å gjøre det skikkelig, bilen lukter sau i noen dager, må utføres oftere (de anbefaler annethvert år, men selv gjør jeg det årlig). 

Bruker fluid film selv på både min 1994 del sol og 2017 civic og kunne ikke tenkt meg å bytte til en annen løsning :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...