Gå til innhold

Windows10 Filutforsker KRÆSJ???


Anbefalte innlegg

Har nylig installert ver 1909 gjennom ISO-fil.

Fil ut forskeren, benytter denne en del/hele deler av nettleseren under Windows 10?

Mitt problem er nemlig at fil ut-forskeren har "levetid" fra 1 min til et par timer. Når denne er åpnet, kan Windows plutselig lukke denne. Nokså kjedelig under kopiering. Jeg lurte på om jeg for ei stund siden leste om filutforskeren, og at denne egentlig var en del av nettleseren. Ved feil i nettlesere kunne slik feil oppstå.

For å omgå problemet ved kopiering for eks., jeg har åpnet vanlig programvare, 2 stk, og kopierer ved å bruke fil-menyene i mellom programmene, Dette går an, men tungvindt.

 

Noen med tips for FIX av at filutforskeren plutselig QUITTER??

 

History event sier:

Programnavn med feil: explorer.exe, versjon: 10.0.18362.449, tidsangivelse: 0xd3046e6b
Modulnavn med feil: ntdll.dll, versjon: 10.0.18362.418, tidsangivelse: 0x99ca0526
Unntakskode: 0xc0000374
Feilforskyvning: 0x00000000000f9269
Feil prosess-ID: 0x8e10
Feil starttid for program: 0x01d5aacc6b6679cb
Feil programbane: C:\WINDOWS\explorer.exe
Feil modulbane: C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-ID: 88e5902d-4389-4547-bddc-0337e4375058
Fullstendig navn på feilpakke: 
Relativ program-ID for feilpakke: 

 

- System
   
- Provider
      [ Name] Application Error
   
- EventID 1000
      [ Qualifiers] 0
   
  Level 2
   
  Task 100
   
  Keywords 0x80000000000000
   
- TimeCreated
      [ SystemTime] 2019-12-04T18:04:22.680526000Z
   
  EventRecordID 13869
   
  Channel Application
   
  Computer RooF-PC
   
  Security
- EventData
      explorer.exe
      10.0.18362.449
      d3046e6b
      ntdll.dll
      10.0.18362.418
      99ca0526
      c0000374
      00000000000f9269
      8e10
      01d5aacc6b6679cb
      C:\WINDOWS\explorer.exe
      C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll
      88e5902d-4389-4547-bddc-0337e4375058

 

Internett Explorer 11.0 ver. 11.476 18362.0 

Jeg takker for alle innspill.

       
       

 

 

                                                     

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ærlig talt ikke hvorfor du har installert 1909 når det er rapporter fra brukere som har bricka/soft bricka OSet ved å oppgradere til 1909. Håper du har laga restore point. God tommelregel er å vente  2-3 måneder etter release av den builden du vil oppgradere.

1909 har ikke blitt testa godt nok og ikke mange nok har sikkert ikke gitt tilbakemeldinger til MS for fix av 1909.

Lenke til kommentar

Nå må det legges til, Fil-utforsker feilen har eksistert i om lag 9 måneder.

Grunnen til at jeg opplyste om ver. 1909 var som en referanse. Denne nye ver. ble anbefalt av Microsoft resurssenter her i Norge, etter at jeg meldte inn feil med søk etter e-poster i Microsoft Office365-Outlook, per telefonsamtale. Ny(-ere) OS har ikke ført til at søkerfeil etter e-poster i Outlook er reparert. Om jeg vil, jeg har image fil av OS 1803 liggende på en SSD.

Kom gjerne med tips om feilen i filutforskeren.

 

Lenke til kommentar
Kali-Ma skrev (4 timer siden):

Ville først og frem sjekket om du hadde installert korrekte chipsetdrivere.

Explorer driver ikke å krasjer slik for 99.9999% av brukerne.

Noe sånt som dette:

 

 

 

image.thumb.png.a13e97e0b737e08f2535dbc95213ef2f.png

Denne rangering viser hvilke CHIPSET hovedkortet har.

Driver for IntelC600/X79 er:

image.png.40a51992b1643c59aabe209bee1626b8.png

Sier dette jeg har funnet ut deg noe?

Lenke til kommentar

Et par kjappe ting.

1. Du kan bruke Intel sitt verktøy for å finne de siste driverne.

2. Du kjører 64GB med minne. Sjekk om brikkene er på QVL listen over leverandører som er godkjent for å kunne gi deg 64GB med minne og at du har rett volt og timmings på brikkene.

3. Riggen din er fra 2014. Det er ikke sikker det blir laget drivere for den som er gode nok til Windows 10. En annen ting er at den vil nok kjøre mer stabilt med et serverOS enn et klientOS.

Lenke til kommentar
Kali-Ma skrev (4 timer siden):

Et par kjappe ting.

1. Du kan bruke Intel sitt verktøy for å finne de siste driverne.

2. Du kjører 64GB med minne. Sjekk om brikkene er på QVL listen over leverandører som er godkjent for å kunne gi deg 64GB med minne og at du har rett volt og timmings på brikkene.

3. Riggen din er fra 2014. Det er ikke sikker det blir laget drivere for den som er gode nok til Windows 10. En annen ting er at den vil nok kjøre mer stabilt med et serverOS enn et klientOS.

Installerte Intel programvare:

image.thumb.png.3f4ae437fe24104d45d24aa5d6e43aa7.png

Intel driver Asistant er kjørt.

Minnebrikkene er å fines i listen over Asus godkjente brikkesett. 

Det er sant, både BIOS og drivere er/kan være fra steinaldertiden, sett i en PC sammenheng.

Fordele/ulemper med serverOS vs. ClientOS systemer? Noen guider på nett?

PS. Kjører en del remotely control  vha. TeamViewer, TV har vel bannlyste servere i bruken sammen med deres løsninger?

Lenke til kommentar

TV er ikke mitt førstevalg av Remote Kontroll.

 

Når slike problem som det du har oppstår hos meg, bruker jeg å løse de ved å kjøpe nytt utstyr som er garantert å virke med det OS'et jeg skal bruke og til hva jeg skal bruke det til. Jeg er pro Microsoft, men har begynt i det siste å bruke mer og mer Linux. Ikke fordi det er bedre, men fordi bruken min har forandret seg.

Så du må neste fortelle hva du skal bruke denne riggen til...

Endret av Kali-Ma
Lenke til kommentar
Kali-Ma skrev (16 timer siden):

Et par kjappe ting.

1. Du kan bruke Intel sitt verktøy for å finne de siste driverne.

2. Du kjører 64GB med minne. Sjekk om brikkene er på QVL listen over leverandører som er godkjent for å kunne gi deg 64GB med minne og at du har rett volt og timmings på brikkene.

3. Riggen din er fra 2014. Det er ikke sikker det blir laget drivere for den som er gode nok til Windows 10. En annen ting er at den vil nok kjøre mer stabilt med et serverOS enn et klientOS.

Ærlig forklart, klar tale. I og med at jeg IKKE er pro Microsoft vil jeg hevde at OSWindows er selvdestruerende. Flere og flere sverge til Linux, opplever jeg gjennom min vennekrets. IOS er heller ikke å forakte ? 

Endret av maxijoker
Lenke til kommentar
maxijoker skrev (7 timer siden):

Ærlig forklart, klar tale. I og med at jeg IKKE er pro Microsoft vil jeg hevde at OSWindows er selvdestruerende. Flere og flere sverge til Linux, opplever jeg gjennom min vennekrets. IOS er heller ikke å forakte ? 

Hold nå nettbrett utenfor diskusjonen om servere, om man skal ta deg på alvor. Selv-destruerende er nå iallefall ikke Windows, men om det er en mening du absolutt mener, så er det bare tøv å skulle diskutere med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY

Tipper du har feil på RAM brikke(r). Kjør en skikkelig "burn-in" med memtest86+ . La den gå ihvertfall 2 passes. Skal være 0 Errors. memtest86+ er inkludert på nesten hvilken som helst ubuntu ISO CD/DVD image

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Omnithunder skrev (På 9.12.2019 den 20.01):

Det kan også være feil på en av SSD / harddiskene du kopierer til / fra, så test disse skikkelig også. Hovedkortet med tilhørende drivere kan heller ikke fritas. I/O-feil kan ha mange andre årsaker enn operativsystemet.

Det er sant, et eldorado å dirigere seg igjennom. Explorer+++ fungerer fint om jeg bare velger mapper/stier, under mapper fra kolonnen helt til venstre.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...