Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilfeldig sex, rykte, rulleblad, domfellelse


Taurean

Anbefalte innlegg

Er det mange som har reflektert over dette? Mange som går på byen for å sjekke opp andre og få seg et nummer. Er det mange som bryr seg med om den andre personen er tidligere dømt for for eksempel vold, voldtekt, barnemishandling, morder? Er dette noe som betyr noe for mange eller som egentlig ikke plager noen i stor grad?

Man kan tenke over det når det kommer til langsiktige forhold også; Er det noen her som har sjekka opp rullebladet til andre eller spurt spesifikt om dette? Er det mulig for hvem som helst å spørre om rulleblad? Man kan jo spørre basert på tillit, men det er jo ikke sikkert det hjelper så mye.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 76ce8...b40

For noen år siden var det jo en fyr i USA som ble kjent, fordi alle damene synes han var så kjekk på "mugshoten" som ble postet, og han ble umiddelbart tilbydd modellkontrakt da han kom ut av fengsel. Han var dømt for både å ha våpen, ran, og tidligere for å ha banket opp en 16 åring. Svømmer likevel i dametilbud, og han var vel i et forhold med ei milliardærarving. Det er et godt eksempel på at mange klarer å se bort i fra slike ting dersom de er tiltrukket nok, selv om det såklart er litt trist å si det. Har selv vært vitne til noe lignende. En fyr som tidligere har sittet inne for voldtekt, involvert med steroider og annet, samt skallet ned og vært voldelig mot andre med flere anledninger. Likevel, så har jeg ofte sett han ute på byen, og damer ser ut til å like han veldig godt, for han ser bra ut. Ei dame jeg kjenner fortalte meg at ei venninne hadde ligget med han, og jeg fortalte henne at han fyren har vært dømt for voldtekt. Så ikke ut som hun viste det, og så ikke ut som hun ble forferdet over det heller. Blir litt bekymret over hvordan enkelte folk tenker/prioriterer ass..

Anonymous poster hash: 76ce8...b40

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gavekort skrev (På 8.12.2019 den 21.53):

De fleste oppegående klarer å tolke røde flagg når de oppstår. Intuisjon er 99% av det vi har. Vi kan ikke kreve politiattest fra hver person man slipper inn i huset.

Litt både og.. som du sier kan man ikke akkurat kreve politiattest fra person man slipper inn i huset.

Men samtidig så er det vel kanskje slik at nettopp de mest grusomme psykopatene er de som fremstår son noe helt annet. Og det er fryktelig lett å bli manipulert også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 8.12.2019 den 21.53):

De fleste oppegående klarer å tolke røde flagg når de oppstår. Intuisjon er 99% av det vi har. Vi kan ikke kreve politiattest fra hver person man slipper inn i huset.

Så hvordan skal vi sikre oss at ikke flere overgrep skjer? Eller skal det bare være greit?

Lenke til kommentar

Nå har de fleste kvinner både voldtektsfantasier og en dragning mot kriminelle, så de tingene du nevner er ikke akkurat et et flagg hva angår casual sex, kanskje snarere tvert imot. Som en kjedelig men stabil underkastende provider for å etablere et hjem og en familie med derimot, er nok rullebladet av større relevans. 

Endret av coffeee
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Ikke legg ord i munnen på meg. Overgrep blir ikke forhindret av en paranoid fremstilling av andre mennesker.

Lol. Jeg la ikke ord i munnen på deg, jeg ba om saklighet! Hvis du ikke har tenkt å komme med dét, og bare skal lage billig humor og sarkasme av viktige saker, kan du heller la være å kommentere.

Det blir heller ikke forhindret av naivitet og dumskap.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein kan ikkje beskytte seg mot absolutt alt, når du opner opp for å stole på ein anna person så setter du deg i ein sårbar situasjon. Ikkje nødvendigvis berre for overgrep, men også andre tillitsbrudd som tjuveri og svik. 

På dette området så kan du ikkje gjere anna enn å være forsiktig og prøve å tolke kva slags person du har møtt. 

 

Når det gjeld å spørre etter politiattest, så er det rett og slett ikkje mogleg. For å få politiattest så må du søke politiet om å få slik attest, denne søknaden skal innehalde eit heimlingsgrunnlag sim gir deg rett til å få politiattest. Tilsvarande må den som tek imot politiattesten ha heimel for dette, og vedkomande er forplikta til å straks makulere politiattesten etter at den har blitt lest og vurdert. 

Einaste måten å få politiattest som du kan vise fram ute på byen er ved å søke om politiattest på falskt grunnlag, og deretter bruke den til lovstridig formål. 

I Norge er dette strengt regulert. I andre land som feks USA så blir enkelte lovbrudd offentleggjort, blant anna ved at ein kan havne på "sex offender" lista. Har ein havna på ei slik liste så kan kven som helst søke deg opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (6 timer siden):

Så hvordan skal vi sikre oss at ikke flere overgrep skjer? Eller skal det bare være greit?

Da du selv påkaller saklighet så vil jeg påpeke at det må gå an å diskutere nyanser, og ikke bare de ekstreme ytterpunkt, selv om de ekstreme ytterpunkt kan være fine å ha for å illustrere et poeng. Det er ingen her som mener at overgrep er greit, men problemet du belyser er en konsekvens av at vi lever i et forholdsvis fritt samfunn, og ikke en autoritærstat. Kineserne f.eks. er vel ganske harde på det med overvåkning, og offentlig publikasjon av overtramp, jeg sier ikke at det er noe slikt du forfekter, men ser du for deg det som noe å foretrekke fremfor slik vi har det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Taurean skrev (7 timer siden):

Så hvordan skal vi sikre oss at ikke flere overgrep skjer? Eller skal det bare være greit?

Vi kan ikke sikre oss. Når som helst kan vi dø. Vi kan plutselig oppdage kreft, vi kan bli påkjørt av bil og vi kan bli offer for en seriemorder. 

Av disse eksemplene er sistnevnte det klart minst sannsynlige og det som det er vanskeligst å sikre seg mot, så jeg mener faktisk at vi ikke trenger å gjøre noe ut over det vi allerede i dag gjør med akkurat det. 

Da ville jeg heller brukt tid og krefter på å bekjempe kreft, og på trafikksikringstiltak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det kommer til vold og voldtektsforebygging så tenker jeg i alle fall at noe konkret kan gjøres, om intuisjonen ikke er god nok: bli oppmerksom gjennom andres erfaring. Jeg har levd i et forhold med psykisk og seksuell mishandling, for meg har det vært viktig å gjøre andre, både kvinner og menn oppmerksomme på usunne tegn jeg selv overså. Slik kan min livserfaring bli nytte for andre, selv om man aldri kan helgradere seg mot nye slike ting.  Det er balansegang mellom naivitet og paranoiditet, hvor "sunn vett" er målet. At varsellampene lyser når de skal, men ikke mer, slik at man også kan slippe innpå mennesker som bryr seg om en.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...