Gå til innhold

Vi må gjøre noe før det er for sent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
storpolitikeren skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er useriøst av deg å snakke slik. Demokratiet skal vi være glad for og det er veldig viktig å stemme. Hva mener du med at de lyver?

Du bør også tenke deg om to ganger før du sier at vi skal ha lavere avgifter. Selv er jeg for høyere avgifter. Bil er enkelt og greit en uting, og det bør ideelt sett fjernes helt fra samfunnet. En slik stor endring kan ikke skje over natten, derfor er høyere avgifter et effektivt virkemiddel.

Så for meg er det aldri nok, tvert i mot, jeg sier stopp den dagen det er ingen biler igjen. Noen unntak skal det være, sykebil, brannbil, politibil, kanskje noe for levering av varer og den slags. Men ikke noe kjøring kun for luksus og for "å spare tid".

Hvis du mener det jeg har skrevet er useriøst bør du først vurdere det du skriver selv. Noe så egoistisk har jeg ikke sett maken til.

Ikke alle bor i Oslo sentrum og kan sykle der de skal!

Vurder selv - har det større negativ innvirkning hvis:

1) vi gir opp alle privat biler

2) Vi får lov til å kjøre når vi anser det fornuftig og er behov for det?

 

Alle har rett til sin mening, inkludert deg - derfor sier jeg dette: hvis slike holdninger smitter over på alle andre så er vi doomed. Dette er direkte farlig for samfunnet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Slettet-wbFCx2dJiX said:

Fordi? Er du egentlig klar over hva slags inntrykk du gir av å kjøre en elbil? Folk hater deg, fordi du er en snylter. En som har råd til en bil oppmot en million kroner, men allikevel skal kjøre forbi køen, parkere gratis, ikke betale avgifter.. Dere er motbydelige. 

Fordi da slipper en de høye avgiftene dere klager over.

Det du beskriver høres forresten ut som en gedigen projeksjon. Ingen hater deg for at du kjører elbil, og om det så skulle vise seg at noen gjør det kan en jo minne seg selv på at slike folk er så hjerneskada at dem er det liten vits å bry seg noe om.

Endret av Relio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

El bil er ikke fremtiden.. dette er bare en midlertidig greie. Blir ikke forundra når dere må plutselig etterbetale. 

Vil ikke at dette skal bli el bil fossil bil diskusjon.

Heller diskusjon om hvordan vi kan løse utfordringene vi har med de som styrer.

Jeg husker jeg så en video av Libyas gamle leder. Han sa "dere kaller meg for diktatur. Hva med demokrariske land? De sier ditt og datt og de blir valgt, men de juger. De innrømmer senere at det var bare for å få stemmene deres".

Det er noe vi må ta i betraktning.. vi kan ikke ha en ung generasjon som går rundt og har mistillit til staten.

Skal vi være et land som stadig vekk sutrer over innvandringspolitikken og diverse politiske saker men aldri gjøre en dritt for å bli hørt.

 

Vi skal alle dø engang og da er alt over. Jeg vil hvertfall ikke gå i graven med tanken at jeg ikke gjorde nok når ting blir verre og verre. ✌️Mitt mål er å tjene penger, ha fint sted å bo, fin bil og være viktig del av samfunnet. Ikke en som sutrer til kollegaer om hvor jævlig det er å bli kjørt bakfra heletiden, uten at vi setter grenser..

Jeg oppfordrer alle om å tenke seg om igjen om spørre seg selv om det virkelig er så bra som vi skal ha det til her til lands som vi hevder, eller om det er bare oppskrytt.

 

Lenke til kommentar
Relio skrev (44 minutter siden):

Fordi da slipper en de høye avgiftene dere klager over.

Det du beskriver høres forresten ut som en gedigen projeksjon. Ingen hater deg for at du kjører elbil, og om det så skulle vise seg at noen gjør det kan en jo minne seg selv på at slike folk er så hjerneskada at dem er det liten vits å bry seg noe om.

Man skal tilpasse seg samfunnet. ikke omvendt spør du meg. Nå sier jeg ikke at samfunnet hater på el bil godene, men hvis jeg kjørte el bil og alle hata meg for det - så ville jeg nok prøvd å finne feil på meg selv enn alle andre istedenfor for å klandre på at alle andre er hjerneskada.

Lenke til kommentar
Slettet-wbFCx2dJiX skrev (2 timer siden):

Det er egentlig ingenting å gjøre, fordi de fleste er opptatt av å beholde jobben eller sosial anseelse for å brødfø nær familie, samtidig som lærere er avhengige av å følge et gitt pensum, samtidig som forskere ikke blir tildelt støtte utenom det de plukker opp av tråder som politikere legger igjen og ikke omvendt.

Da trenger man heller ingen dyr bil hvis det er det som er prioriteten :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Softis12 skrev (10 timer siden):

Da trenger man heller ingen dyr bil hvis det er det som er prioriteten :) 

Man trenger ikke dyr bil, men det hadde vært fint å hatt en hvis du har fortjent deg en. Bedre for miljøet og sikkerhet, kutter utgifter for staten.

Systemet vi har her i dag er helt håpløst. Legger ved 2 bilder.

De som jobber hardt blir straffa. Folk blir oppfordret til å sitte hjemme og nave. Hvis dere ikke er villig til å gjøre noe med problemet så synes jeg ikke det er riktig å klandre at våre nye landsmenn sitter hjemme og naver.

 

Screenshot_20191204-111125_Gallery.jpg

SmartSelect_20191204-111236_Gallery.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Magician16 said:

Man skal tilpasse seg samfunnet. ikke omvendt spør du meg.  Nå sier jeg ikke at samfunnet hater på el bil godene, men hvis jeg kjørte el bil og alle hata meg for det - så ville jeg nok prøvd å finne feil på meg selv enn alle andre istedenfor for å klandre på at alle andre er hjerneskada.

Nei, men det var det han påsto, og det var det jeg svarte på. Hvis alle tuter og kjefter på deg når du er ute og kjører kan det jo selvsagt være en ide å gå inn i seg selv. Men han mente at folk hater deg fordi du er en "snylter", noe som jo åpenbart er tullball.

Jeg finner det forresten passe ironisk at karen som sutrer over avgifter samtidig preker til meg om at man skal tilpasse seg samfunnet. Samfunnet vil at du skal forbruke mindre fossilt drivstoff, så hvorfor tilpasser du deg ikke bare?

Lenke til kommentar
Magician16 skrev (1 time siden):

Man trenger ikke dyr bil, men det hadde vært fint å hatt en hvis du har fortjent deg en. Bedre for miljøet og sikkerhet, kutter utgifter for staten.

Systemet vi har her i dag er helt håpløst. Legger ved 2 bilder.

De som jobber hardt blir straffa. Folk blir oppfordret til å sitte hjemme og nave. Hvis dere ikke er villig til å gjøre noe med problemet så synes jeg ikke det er riktig å klandre at våre nye landsmenn sitter hjemme og naver.

 

Screenshot_20191204-111125_Gallery.jpg

SmartSelect_20191204-111236_Gallery.jpg

Og der er det CO2 avgiften som utgjør største del av kaka. Her lønner det seg å kjøpe bil med lavt utslipp. I rene tall betaler man ca 30 prosent skatt av lønnen hvis man tjener gjennomsnitt 550 000. Det man derimot ikke betaler når man er liten er, skole, lege, tannlege, politi, brannvesen. Det blir ikke kasta utav vinduet skjønner du.

Endret av Softis12
Lenke til kommentar
Softis12 skrev (5 minutter siden):

Og der er det CO2 avgiften som utgjør største del av kaka. Her lønner det seg å kjøpe bil med lavt utslipp. I rene tall betaler man ca 30 prosent skatt av lønnen hvis man tjener gjennomsnitt 550 000. Det man derimot ikke betaler når man er liten er, skole, lege, tannlege, politi, brannvesen. Det blir ikke kasta utav vinduet skjønner du.

Og ikke skattlegge 50% på enkelte ting og ikke ta masse i forskjellige avgift så betyr det ikke at vi må ofre politiet, brannvesenet, helsevesenet osv.. dette er bare tull politikere har hjernevasket oss med.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Relio skrev (28 minutter siden):

Nei, men det var det han påsto, og det var det jeg svarte på. Hvis alle tuter og kjefter på deg når du er ute og kjører kan det jo selvsagt være en ide å gå inn i seg selv. Men han mente at folk hater deg fordi du er en "snylter", noe som jo åpenbart er tullball.

Jeg finner det forresten passe ironisk at karen som sutrer over avgifter samtidig preker til meg om at man skal tilpasse seg samfunnet. Samfunnet vil at du skal forbruke mindre fossilt drivstoff, så hvorfor tilpasser du deg ikke bare?

Samfunnet vil ikke det. Staten vil det. Staten er ikke flertallet, og slik som ting er heller ikke representerer de flesteparten av nordmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Magician16 said:

Samfunnet vil ikke det. Staten vil det. Staten er ikke flertallet, og slik som ting er heller ikke representerer de flesteparten av nordmenn.

Hadde ikke samfunnet ønsket en stat så hadde ikke staten eksistert. Staten er nemlig akkurat slik vi har skapt den.

Hvis du ønsker færre avgifter er du fri til å stille deg bak et parti som ønsker det samme.

Lenke til kommentar

Om du virkelig er interessert i å utgjøre en forskjell, synes jeg først du bør sette deg bedre inn i sakene du snakker om, når du snakker om hjernevask, tvang, overvåkning, skatt etc. Så er det ikke det at du tar direkte feil, men hele tilnærmingen din vitner om ekkokammer-tendenser.
Jeg sier ikke dette for å kritisere deg som person, det er kun et råd.
Du kan enten skaffe deg ytterligere innsikt, eller bli radikalisert av billige poenger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 12/3/2019 at 9:39 PM, Magician16 said:

Hvis du mener det jeg har skrevet er useriøst bør du først vurdere det du skriver selv. Noe så egoistisk har jeg ikke sett maken til.

Ikke alle bor i Oslo sentrum og kan sykle der de skal!

Vurder selv - har det større negativ innvirkning hvis:

1) vi gir opp alle privat biler

2) Vi får lov til å kjøre når vi anser det fornuftig og er behov for det?

 

Alle har rett til sin mening, inkludert deg - derfor sier jeg dette: hvis slike holdninger smitter over på alle andre så er vi doomed. Dette er direkte farlig for samfunnet.

 

Jeg har sagt før at de med spesielle behov kan få kjøre i den andre tråden min. Men dette blir bare en overgangsfase. Samfunnet må endres på slik at det ikke er behov for biler. Vi får bygge mer kompakte boliger, nærmere sentrum da. Dette vil ta veldig lang tid, i mellomtiden får vi holde bilbruk til et absolutt minimum. Ikke bare bilbrukt, men alt som ødelegger kloden vår.

Jeg synes ikke ditt forslag er seriøst, fordi vi kan bare se på hvordan det er i dag. Folk klarer ikke å kjøre bil kun når det er fornuftig og behov for det.

Folk velger å kjøpe seg bolig lenger vekke fra sentrum, slik at behovet øker enda mer for bil. Hvorfor kjøper de seg bolig lenger vekke? Kanskje fordi de vil ha en flottere, større bolig? De vil ha luksus. Men de vil ikke slite med å kave seg til jobb, de vil ha luksus, igjen. Luksus. Luksus. Luksus. Det er det Norge handler om. Om det ødelegger kloden vår? Hva så?

Du ser vel problemet med dette?

Om noe bør avgiftene gå til helvete opp for å få bukt med bilproblemet.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (På 10.12.2019 den 12.50):

Jeg har sagt før at de med spesielle behov kan få kjøre i den andre tråden min. Men dette blir bare en overgangsfase. Samfunnet må endres på slik at det ikke er behov for biler. Vi får bygge mer kompakte boliger, nærmere sentrum da. Dette vil ta veldig lang tid, i mellomtiden får vi holde bilbruk til et absolutt minimum. Ikke bare bilbrukt, men alt som ødelegger kloden vår.

Jeg synes ikke ditt forslag er seriøst, fordi vi kan bare se på hvordan det er i dag. Folk klarer ikke å kjøre bil kun når det er fornuftig og behov for det.

Folk velger å kjøpe seg bolig lenger vekke fra sentrum, slik at behovet øker enda mer for bil. Hvorfor kjøper de seg bolig lenger vekke? Kanskje fordi de vil ha en flottere, større bolig? De vil ha luksus. Men de vil ikke slite med å kave seg til jobb, de vil ha luksus, igjen. Luksus. Luksus. Luksus. Det er det Norge handler om. Om det ødelegger kloden vår? Hva så?

Du ser vel problemet med dette?

Om noe bør avgiftene gå til helvete opp for å få bukt med bilproblemet.

Dette er en elendig og egoistisk tankegang, like ekkelt hvis ikke verre enn kommunisme.

Jeg forstår utifra det du skriver at det handler ikke for din del om å redde kloden, men heller å nekte folk luksus som de har tjent med hardt arbeid fordi at du mest sannsynlig ikke har råd til disse luksus "tingene".

Denne konklusjonen kom jeg frem til etter din påstand om at folk vil flytte lenger vekk fra sentrum og istedenfor for å foreslå en bedre løsning "f.eks kollektiv", så vil du styre og bestemme at alle skal bo klint inntill hverandre i sentrum. Det er ulike grunner til at folk vil flytte vekk fra sentrum, ikke kun luksus.

Du kan starte med å fjerne alle TVene dine, padene, PCene, spill konsoller, ingen nettbestlling og frakt, ingen transport av ungene til skolen, ingen nye klær, ingen nye sko osv.. hvis du skal redde verden.

Practice what you preach.

Endret av Magician16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Magician16 said:

Dette er en elendig og egoistisk tankegang, like ekkelt hvis ikke verre enn kommunisme.

Jeg forstår utifra det du skriver at det handler ikke for din del om å redde kloden, men heller å nekte folk luksus som de har tjent med hardt arbeid fordi at du mest sannsynlig ikke har råd til disse luksus "tingene".

Denne konklusjonen kom jeg frem til etter din påstand om at folk vil flytte lenger vekk fra sentrum og istedenfor for å foreslå en bedre løsning "f.eks kollektiv", så vil du styre og bestemme at alle skal bo klint inntill hverandre i sentrum. Det er ulike grunner til at folk vil flytte vekk fra sentrum, ikke kun luksus.

Du kan starte med å fjerne alle TVene dine, padene, PCene, spill konsoller, ingen nettbestlling og frakt, ingen transport av ungene til skolen, ingen nye klær, ingen nye sko osv.. hvis du skal redde verden.

Practice what you preach.

Det eg leser utifrå det han skriver, er at ein bør gå over til ein meir minimalistisk tilnærming. Som også i utgangspunktet kan hjelpe i spørsmålet om korleis ein klarer å skape meir miljøvennlige samfunn. Eg vil ikkje sei at dette direkte er kommunisme men ok.

Det innlegget også  påpeiker  er at ein må jobbe med haldningar. Til dømes; når kan ein bruke kollektivtilbodet, istadenfor bilen.

Eg håper at ein klarer å få til kollektivtilbodet i utkanter slik at ein har moglegheit til å reise meir miljøvennlig.

 

Endret av 9900K
Lenke til kommentar

Morro at det brukes en Mustang som eksempel.

Den nye Mustangen er elektrisk og blir billig i Norge.

Forøvrig nevnes det at man må være millionær for å kjøpe elbil? Begynner å komme kjempegode biler nå til under 300 tusen.

Peuget e-208 feks starter på 220 tusen og har rekkevidde nok for de fleste.

Så hvorfor ikke utnytte mulighetene mens man kan? Det har jeg gjort iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9900K skrev (21 timer siden):

Det eg leser utifrå det han skriver, er at ein bør gå over til ein meir minimalistisk tilnærming. Som også i utgangspunktet kan hjelpe i spørsmålet om korleis ein klarer å skape meir miljøvennlige samfunn. Eg vil ikkje sei at dette direkte er kommunisme men ok.

Det innlegget også  påpeiker  er at ein må jobbe med haldningar. Til dømes; når kan ein bruke kollektivtilbodet, istadenfor bilen.

Eg håper at ein klarer å få til kollektivtilbodet i utkanter slik at ein har moglegheit til å reise meir miljøvennlig.

 

Jeg skrev aldri at det var kommunisme.

 

Complexity skrev (21 timer siden):

Morro at det brukes en Mustang som eksempel.

Den nye Mustangen er elektrisk og blir billig i Norge.

Forøvrig nevnes det at man må være millionær for å kjøpe elbil? Begynner å komme kjempegode biler nå til under 300 tusen.

Peuget e-208 feks starter på 220 tusen og har rekkevidde nok for de fleste.

Så hvorfor ikke utnytte mulighetene mens man kan? Det har jeg gjort iallefall.

Er ikke vits å kjøpe el bil. Om noen år, må dere også betale like mye som fossil bilistene. 

Har heller ikke lyst til å kjøre en møkka bil av Peugeot eller Renault

Lenke til kommentar
1 hour ago, Magician16 said:

Jeg skrev aldri at det var kommunisme.

 

Er ikke vits å kjøpe el bil. Om noen år, må dere også betale like mye som fossil bilistene. 

Har heller ikke lyst til å kjøre en møkka bil av Peugeot eller Renault

Hvorfor skulle vi måtte betale mere om noen år? fordi strømmen blir dyrere? blir jo isåfall dyrere for alle.

Og på de årene så har jeg spart maaange tusen på drivstoff.

(forøvrig får du det en brukt Model 3 om noen år til 300 tusen, De kosta bare 370 tusen nå nylig)

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...