Gå til innhold

Oppgradere PC - Hjelp til ...


dli

Anbefalte innlegg

Hei. Har i disse dager valgt å oppgradere CPU,hovedkort og ram. Jeg kjøpte pakken fra komplett: https://www.komplett.no/product/1125379/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-9400f?noredirect=true?noredirect=true

Det er mange år siden jeg selv monterte egen pc, og merker at jeg gruer meg litt.

Det er noen ting jeg lurer på før jeg skal i gang med oppgraderingen.

1. Hva er det viktigeste jeg tenker på / gjør  - når jeg skal bytte disse komponentene? 

2.. Må jeg jeg reboote HD? (har SSD) og hvordan gjør jeg det evt med Windows 10 lisens? 

 

Håper det er noen IT-kyndige som kan hjelpe meg litt her, på forhånd takk! 

D. 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en ekstra SSD disk, vet ikke hvor gammel den du har fra før av, men de nyeste bruker vel m.2 PCI-E.

Sata versjoner kan brukes til gaming eller backup, er ikke sikkert du trenger å reinstallere windows 10, men fleste bruker UEFI, så du må vertfall aktivere dualboot slik bios kan startes opp fra ikke kun uefi mode.

Hva har du fra før av? Særlig PSU og skjermkort etc?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...