Gå til innhold

Netgear kun 2 års reklamasjonsfrist?


LMH1

Anbefalte innlegg

aklla skrev (9 timer siden):

Hva var egentlig feilen med produktet?

At det ikke fungerte etter jeg tilbakestilte routeren så sluttet den helt å få tilgang til 192.168.1.1 er veldig ustabil.

Vil tippe vram eller selve datachipen er utslitt.

RRhoads skrev (9 timer siden):

Det er ting det er verdt å reklamere på, og ting det ikke er verdt å reklamere på. En router som er 4,5 år gammel og koster en femhundrelapp er blant tingene det ikke er verdt å reklamere på.

Selv om det ikke er verdt å reklamere betyr det man ikke kan, så svaret ditt er til lite help.

Du må gjerne ringe netgear support og spørre etter dataingeniør eller elektronikk ingeniør og se om du får hjelp å få den fikset.

Er godt mulig prisen for reprasjon er minimal hvis man har delene og kunnskapen.

Men produsentene og butikkene sier det er urimlig kostnad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (11 minutter siden):

At det ikke fungerte etter jeg tilbakestilte routeren så sluttet den helt å få tilgang til 192.168.1.1 er veldig ustabil.

Vil tippe vram eller selve datachipen er utslitt.

Selv om det ikke er verdt å reklamere betyr det man ikke kan, så svaret ditt er til lite help.

Du må gjerne ringe netgear support og spørre etter dataingeniør eller elektronikk ingeniør og se om du får hjelp å få den fikset.

Er godt mulig prisen for reprasjon er minimal hvis man har delene og kunnskapen.

Men produsentene og butikkene sier det er urimlig kostnad.

Du har prøvd 192.168.0.1?

Hvorfor tror du VRAM er utslitt? Videominne?? Kaster du bare ut uttrykk uten å vite hva det er?

Uansett, så så er det grenser for hva man kan forvente av kvalitet i en 500-kroners router.  Hvis de skal bruke en time på å reparere den, så er prisen for å reparere den godt over 500 kroner allerede, og det er før vi legger til frakt og reservedeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Hvilken router er dette? Merke og nøyaktig modell.

Sitat

Apparat: NÄTVERKSPRODUKT NETGEAR NGWNDR4700
Utført arbeid: Retur ureparert. Reklamasjons avslått pga alder. 2 års reklamasjonsfrist. Reparasjon ikke lønnsomt/mulig.

Så om det viser seg at det er bare å kjøpe Free Shipping 10pcs/lot HY5DU121622CTP-D43 SSOP DDR 64M 16-bit route modification upgrade memory new original og 10 minutter lodding er jeg ganske overrasket.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (12 timer siden):

Du har prøvd 192.168.0.1?

Hvorfor tror du VRAM er utslitt? Videominne?? Kaster du bare ut uttrykk uten å vite hva det er?

Uansett, så så er det grenser for hva man kan forvente av kvalitet i en 500-kroners router.  Hvis de skal bruke en time på å reparere den, så er prisen for å reparere den godt over 500 kroner allerede, og det er før vi legger til frakt og reservedeler.

Det du sier er hvis en annen kjøper ett produkt som har ordinær utsalgspris til 1500 kr, og jeg kjøper den samme varen bare at den er på tilbud til (la oss si 500 kr) så har den andre personen bedre vilkår enn hva jeg har? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranZe skrev (2 minutter siden):

Det du sier er hvis en annen kjøper ett produkt som har ordinær utsalgspris til 1500 kr, og jeg kjøper den samme varen bare at den er på tilbud til (la oss si 500 kr) så har den andre personen bedre vilkår enn hva jeg har? 

Det står ingenting om det i posten du siterte. Du må lese posten jeg siterte for å få kontekst.

Han skriver: "Er godt mulig prisen for reprasjon er minimal hvis man har delene og kunnskapen."

Jeg sier at prisen for reparasjon ikke er minimal, og koster mer enn router, som "alle" sa kostet 500. Det at den nå koster 1500,- er ny informasjon for meg, og det er sikkert informasjon Forbrukerrådet kunne tenkt seg, da de la prisen til grunn for konklusjon: " I din konkrete sak var produktet nesten fire år og syv måneder gammelt ved innlevering. Grunnet den relativt lave kjøpesummen på kroner 499,- så er vil dette produktet mest sannsynlig ikke vurderes å ha en lengre levetid enn en mobiltelefon (tre til fire år)."

 

LMH: Du må si til Forbrukerrådet at den egentlig koster 1500.

Lenke til kommentar
FranZe skrev (11 timer siden):
mobile999 skrev (11 timer siden):

Wndr4700 er vel en router som kostet endel mer enn 500 kroner.

Har de funnet ut hva som er feil med den eller har de bare sett at den er nesten 5 år gammel og bare returnert den?

Hvilken feilsøking har du selv gjort? Feilsøking av led lamper? Har du forsøkt å flashe den på nytt med tftp?

 

 

Ja de har nok bare sjekket garanti og den er defekt.

Er ikke problemet med LED lamper,  ja har forsøkt men feiler. Så jeg mistenker maskinvare feil.

Sitat

Jeg sier at prisen for reparasjon ikke er minimal, og koster mer enn router, som "alle" sa kostet 500. Det at den nå koster 1500,- er ny informasjon for meg, og det er sikkert informasjon Forbrukerrådet kunne tenkt seg, da de la prisen til grunn for konklusjon: " I din konkrete sak var produktet nesten fire år og syv måneder gammelt ved innlevering. Grunnet den relativt lave kjøpesummen på kroner 499,- så er vil dette produktet mest sannsynlig ikke vurderes å ha en lengre levetid enn en mobiltelefon (tre til fire år)."

 

LMH: Du må si til Forbrukerrådet at den egentlig koster 1500.

Fått epost og telefonsamtale men tviler på det nytter å diskutere før prisen de mener fremdeles jeg har dårlig sak, men kan få hjelp å få det å bli forbrukertvist, men alikevell mener de saken størst sansynlig blir avvist. Jeg har prøvd å sende de epost og be de forklare hvorfor det kommer utklart frem garantivilkår men de forsøker som power å være vanskelige. Er ikke de som sjekker om butikkene følger markedføringsloven.

Så tror faktisk det er større håp noen teknikkere på forum er til hjelp en forbrukerrådet.

Nå er ikke prisen som er problem men syns butikkene og produsenten kunne vist litt service instilling.

De mener butikkene selv blander reklamasjonsrett og service. Både power og netgear mangler service i denne saken.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (11 timer siden):

Det står ingenting om det i posten du siterte. Du må lese posten jeg siterte for å få kontekst.

Han skriver: "Er godt mulig prisen for reprasjon er minimal hvis man har delene og kunnskapen."

Jeg sier at prisen for reparasjon ikke er minimal, og koster mer enn router, som "alle" sa kostet 500. Det at den nå koster 1500,- er ny informasjon for meg, og det er sikkert informasjon Forbrukerrådet kunne tenkt seg, da de la prisen til grunn for konklusjon: " I din konkrete sak var produktet nesten fire år og syv måneder gammelt ved innlevering. Grunnet den relativt lave kjøpesummen på kroner 499,- så er vil dette produktet mest sannsynlig ikke vurderes å ha en lengre levetid enn en mobiltelefon (tre til fire år)."

LMH: Du må si til Forbrukerrådet at den egentlig koster 1500.

Fikk dette svaret fra forbrukerrådet:

Sitat

Hei

 

Da avslutter jeg saken i Forbrukerrådet, men håper du tar kontakt en annen gang dersom det skulle være aktuelt.

Forbrukerådet.

Så dere må mene hva dere vil, er lite å hente hos forbrukerådet i så fall.

Lenke til kommentar

Jeg mener de er til lite hjelp, og gidder ikke å ringe dem å få svar da jeg mener det er til lite hjelp.

men blir jo lite vits å diskutere videre, om noen vil poengetere hvor enkelt det er å reparere routeren får netgear og power fremstå som useriøse, er godt mulig å kjøpe deler på ebay eller aliexpress.

Lenke til kommentar
On 2/5/2020 at 7:46 AM, LMH1 said:

At det ikke fungerte etter jeg tilbakestilte routeren så sluttet den helt å få tilgang til 192.168.1.1 er veldig ustabil.

Vil tippe vram eller selve datachipen er utslitt.

Selv om det ikke er verdt å reklamere betyr det man ikke kan, så svaret ditt er til lite help.

Du må gjerne ringe netgear support og spørre etter dataingeniør eller elektronikk ingeniør og se om du får hjelp å få den fikset.

Er godt mulig prisen for reprasjon er minimal hvis man har delene og kunnskapen.

Men produsentene og butikkene sier det er urimlig kostnad.

Det er første gang jeg hører at RAM eller chip er utslitt. Det er sikkert med god grunn at RAM ofte kommer med livstidsgaranti. Sannsynligvis fordi det ikke oppstår slitasje på slike deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...