Gå til innhold

Hevder han brakte det spektakulære Svartisen-prosjektet inn i samarbeidet. Nå må selskapet punge ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg var der, var det en liten passasjerbåt som brakte folk over fjorden.

Det er veiløst på sør siden av Holandsfjorden hvor dette stedet Engen ligger, i en av Svartisens utløpere. Veien på bildet går noen hundre meter utover i retning Enganeset hvor det er en kai forbeholdt den nevnte passasjerbåten.

Ser greit over fra nordsiden, der det er vei og en del tilbud for turister.

Jeg kom dit med egen båt første gangen. Var der med bil en del år senere.

Sandbunn og dårlig ankerhold, måtte ha landfeste.

Grunt ved den lille bryggen, slik det var på åttitallet i allefall.

Videre er det en liten sving nordover inn i Nordfjorden, den er helt limegrønn av brevann. 

Endret av KjeRogJør
Bedre innhold.
Lenke til kommentar
Jarle Drevdal skrev (21 timer siden):

Se på det bildet! Ikke en bil. Ikke en buss å se. Ingen tegn til parkeringsanlegg hverken på land eller under vann. Hvordan skal folk komme seg til og fra?

Dette er så typisk i tiden. "Alle" som planlegger og prosjekterer er ridd av det sosialistiske bil-hatet. Miljø-fanatisme og klima-hysteri. Skremmende!

Synes du drar vel mye "info" ut, som så vurderes i mest negative former. Er ikke uvanlig at folk som designer, velger å fjerne/ikke bruke tid på slike detaljer, når de skal få selve bygget og området til å "skinne". Veier er der, en brygge og, og så kan man jo bare tenke seg til at det finnes/kommer både parkeringsgarasje eller legges til parkeringsplass i selve prosjektet.

Vet det er en retning som tilsier at man ønsker å putte inn mennesker, biler og annet for å "levendegjøre" illusjonen, men det kommer som oftest når man fokuserer på up-close illustrasjoner. F.eks. ser jeg for meg at det ville vært aktuelt i en illustrasjon av inngangen eller bryggekanten, men som sagt ikke i et oversiktsbilde/illustrasjon, der fokuset er selve anlegget og omgivelsene.

Lenke til kommentar

Ta en titt på denne:

https://www.asker.kommune.no/globalassets/politikk/for-folkevalgte/presentasjoner/2019/fsk/20190401-fsk---foyka-drengsrud.pdf

Et eksempel fra mitt hjemsted i Asker. Her er det lagt opp til at alle skal reise til og fra et stort idretts-område uten å kjøre bil. Det er en folkesykdom som heter sosialisme der hatet mot alt privat, og i særdeleshet privatbiler, er grodd helt inn i de tekniske fagmiljø (TØI, kommuneplanleggere, prosjekterende, arkitekter osv). Det er på tide å ta til motmæle mot kollektiv-tyranniet.

 

Lenke til kommentar
Jarle Drevdal skrev (11 minutter siden):

Ta en titt på denne:

https://www.asker.kommune.no/globalassets/politikk/for-folkevalgte/presentasjoner/2019/fsk/20190401-fsk---foyka-drengsrud.pdf

Et eksempel fra mitt hjemsted i Asker. Her er det lagt opp til at alle skal reise til og fra et stort idretts-område uten å kjøre bil. Det er en folkesykdom som heter sosialisme der hatet mot alt privat, og i særdeleshet privatbiler, er grodd helt inn i de tekniske fagmiljø (TØI, kommuneplanleggere, prosjekterende, arkitekter osv). Det er på tide å ta til motmæle mot kollektiv-tyranniet.

 

Nå så jeg intet i linken din som nevner det med transport ut og inn av området, men et av de store problemene med anlegg som etableres, og da spesielt i folkerike og bebygde områder, er at biler tar opp mye plass. Samtidig er mange anlegg mindre tilgjengelig for de som ikke har tilgang til bil. Når man skal spare penger og/eller arealer, så er det da lett og se at bilismen må lide, om man har alternative løsninger. 

Arealene er ofte begrenset i mange områder og derfor dyre, slik at man vil prioritere å få mest mulig anlegg og fasiliteter til idrett. Jeg har derfor vanskeligheter med å se at det er så negativt om de reduserer muligheten til å parkere med egen bil, dersom de samtidig øker tilgjengeligheten via kollektivtilbud.

Drar man f.eks. på fotballkamp, så er kampen om parkeringsplasser den aller største. Dette fordi folk absolutt må ta bilen, og knapt klarer å gå noen meter. Da er det helt ypperlig om kollektivtilbudet legger opp til at det skal kunne ta unna transportbehovet. Problemet kommer vel egentlig frem når kollektivtilbudet blir for dårlig, eller ikke kommer samtidig.

F.eks. så er Telenor Arena greit tilgjengelig en godværsdag om sommeren, men ikke en kald og våt vinterdag. Ullevål Stadion er greit tilgjengelig året rundt, men man kunne definitivt økt frekvensen enda mere i tidsrommene det er landskamp eller konsert. Dette er dog arenaer som nok vil ta betydelig mere folk når noe skjer, enn et anlegg i Asker, om det ikke samtidig skal bli ny arena for Stabæk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...