Gå til innhold

Spørsmål om Elisa og ubegrenset 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo fullt ut forståelig av operatøren Elisa og innføre slike restriksjoner.  De betaler tross alt for denne type roaming selv om vi ikke gjør det (dvs vi betaler jo som en del av prisen på abonnementet). En roaming grense på 50 GB er fortsatt høy.  Nå vet ikke jeg hva abonnementet koster, men de norske fri-bruk abonnementene fra Chili og Telia har 22 og 19 GB som grense for roaming per måned så sånt sett tilbyr fortsatt Elisa mye data.  Men nå vet ikke jeg hva det koster sammenlignet med et standard 50 GB MBB abonnement i Norge,

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Øystein H said:

Det er jo fullt ut forståelig av operatøren Elisa og innføre slike restriksjoner.  De betaler tross alt for denne type roaming selv om vi ikke gjør det (dvs vi betaler jo som en del av prisen på abonnementet). En roaming grense på 50 GB er fortsatt høy.  Nå vet ikke jeg hva abonnementet koster, men de norske fri-bruk abonnementene fra Chili og Telia har 22 og 19 GB som grense for roaming per måned så sånt sett tilbyr fortsatt Elisa mye data.  Men nå vet ikke jeg hva det koster sammenlignet med et standard 50 GB MBB abonnement i Norge,

 

Jau er fortsatt det beste i norge for telenor sitt nett by far. 50gb for 250kr månden kan ingen matche på telenor sitt netverk så vidt jeg vet..

 

Edit: ser nå at det er en løgn. chili har 19gb. i europa men telia cna du bruke alle 1000 i norden/baltic og fortsatt ha 22 i resten av eu så det er jo veldig bra

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar
-KooPa skrev (38 minutter siden):

Noen som har fått med seg når denne endringen til max 50GB blir innført?

I meldingen sendt fra Elisa som er limt inn på forrige side i denne tråden så gjelder det fra og med i morgen, 11 desember. Meldingen begynner med «December 11th 2019 on» som vil si fra 11. Desember og fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (11 minutter siden):

I meldingen sendt fra Elisa som er limt inn på forrige side i denne tråden så gjelder det fra og med i morgen, 11 desember. Meldingen begynner med «December 11th 2019 on» som vil si fra 11. Desember og fremover.

Sånn er det når man ikke får med seg det som står :D Takk.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tviler på bankID funger, ikke særlig å ha finsk mobilnummer, men hvis man får mye data til lav pris:

Er det full 4g+ telenor dekning?

Elisa ZEN prepaid activated 4G SIM card Worldwide Roaming New Mobile Phone Numbe

Sitat
Roaming rates outside EU:
- Outgoing calls 1,6 €/min
- Incoming calls 0,96 €/min
- SMS 0,32 €/msg
- Internet 12,72 €/MB (in Russia 0,54 €/MB)

for noen priser, får jo 1 kr per mb med talkmore.

edit fant: https://lataa.elisa.fi/

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

https://onecall.no/mobilpriser/i-utlandet/ringe-fra-usa

https://talkmore.no/datapakkeutland

Det er vesentlig billigere,  nå vet jeg ikke hvorfor SMS er mye dyrere en MMS.

Står heller ikke forklart prisforskjellene med elisa her.

For skulle tro det var prisen for satelitt i fly eller båt?

Mens talkmore har så liten datakvote i usa så med minde man skal være der i par timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...