Gå til innhold

SSD vs HDD for avspilling av 4k video


Anbefalte innlegg

Når man skal se på 4k TV gjennom USB 3.0 har hastigheten på disken noe å si ? hva er best 5400/7200 RPM HDD eller SSD ?

Prøver også å finne et system hvor jeg kan ha en harddisk koblet til TVen/routeren ved kabel og via nettverket til PCen. Sliter også litt med å lage et system som fungerer optimalt, så langt er det beste å koble til en ekstern harddisk til routeren og overføre filer til denne (Tar relativ lang tid, 3-4 min/ G) så hadde håpet det var noen andre mer elegante muligheter ?

Så langt er en mulighet Chromecast Ultra og VLC, det skal vell klare å caste 4k ?
Eller bare bruke en ekstern HDD/SSD som jeg drar frem og tilbake mellom TVen og PCen

Endret av FortvilaFaenskap
Rydde i tekst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
LMH1 skrev (På 5.12.2019 den 19.57):

Eneste ulempen med harddisken er ofte usb på slike bluerayspiller klarer rund 1 amp eller halv, det blir for lite strøm hvis det er bare en plugg, da må man ha ekstra strømforsyning.

Hvorfor blander du inn USB-port til Bd-spillere?
 

FortvilaFaenskap skrev (På 2.12.2019 den 15.05):

Så langt er en mulighet Chromecast Ultra og VLC, det skal vell klare å caste 4k ?

Jeg bruker Plex for deling av serier og filmer fra en av hjemmemaskinene mine og en av fordelene med det er at de har laget klientapp til det meste som finnes av OS. Jeg har slitt litt med å dele 4K-innhold fra min server men det skyldes mer eller mindre "gammel" hardware på serveren enn nettverket og apparaturet det har blitt vist på 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
sindredl skrev (18 timer siden):

Jeg har nettopp satt opp et system her med følgende:

- Plex Media Server (på stasjonær pc kablet til router)
- Apple TV 4K kablet
- Ekstern harddisk koblet i pcen med 4K innhold.

Det fungerer helt topp! Jeg viser alt av 4K videoer på Apple tv-en.

Bruker du Plex som klient også? Jeg måtte ty til Infuse Pro for å kunne spille av 4K HDR-materiale uten å droppe frames, da jeg ser alt med subs (bruker også AppleTV 4K).

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 time siden):

Bruker du Plex som klient også? Jeg måtte ty til Infuse Pro for å kunne spille av 4K HDR-materiale uten å droppe frames, da jeg ser alt med subs (bruker også AppleTV 4K).

Bruker Plex som klient på apple tv-en også ja. Slet litt med buffering osv i starten, fordi Plex insisterte på å "transcode" alt innhold på serveren før det kunne vises. Jeg kjøpte en måned med "Plex pass" for å se om det gjorde noe forskjell, og nå spilles så og si alt av perfekt med såkalt "direct play".

Har forstått det sånn at klienten må støtte video formatet innholdet er enkodet på for at direct play skal fungere. usikker på det var plex passet som gjorde det, kommer til å la det løpe ut og se om det blir dårligere uten. Ser alt med subs jeg også, og plex klienten på apple tv har ganske nice funksjon der man ikke har subs fra før, så lar den deg søke på subs fra openSubs ellernoe sånt på preferert språk ?

Lenke til kommentar
sindredl skrev (1 time siden):

Bruker Plex som klient på apple tv-en også ja. Slet litt med buffering osv i starten, fordi Plex insisterte på å "transcode" alt innhold på serveren før det kunne vises. Jeg kjøpte en måned med "Plex pass" for å se om det gjorde noe forskjell, og nå spilles så og si alt av perfekt med såkalt "direct play".

Har forstått det sånn at klienten må støtte video formatet innholdet er enkodet på for at direct play skal fungere. usikker på det var plex passet som gjorde det, kommer til å la det løpe ut og se om det blir dårligere uten. Ser alt med subs jeg også, og plex klienten på apple tv har ganske nice funksjon der man ikke har subs fra før, så lar den deg søke på subs fra openSubs ellernoe sånt på preferert språk ?

Da er det sikkert fordi du kjøpte Plex Pass. Da får du en eksperimentell video-spiller på tvOS/iOS som fortsatt ikke er rullet ut til vanlige brukere ?

Men kult at det kommer da. Takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...