Jump to content

Recommended Posts

SchmidtO skrev (10 minutter siden):

Det er ingen som påstår at han burde kjøpt HDD. Jeg sier det er rart at Elkjøp bruker M.2 NVME i et såpass billig produkt, når det er mye bedre for pengene med en normal SSD.

Hva er forskjellen?

21 minutes ago, Taurean said:

Hva er forskjellen?

M.2 NVMe er en del raskere og en del dyrere. Hastigheten har egentlig veldig lite å si, man kommer seg inn akkurat noe fortere inn på OS eller spill uansett. Dette er hvorfor jeg aldri kjøper ferdigbygd, det er sånne rare avgjørelser som dette + ofte dårlige merker brukt for strømforsyning osv.

Edited by SchmidtO

13 minutes ago, SchmidtO said:

M.2 NVME er en del raskere og en del dyrere. Hastigheten har egentlig veldig lite å si, man kommer seg inn akkurat noe fortere inn på OS eller spill uansett. Dette er hvorfor jeg aldri kjøper ferdigbygd, det er sånne rare avgjørelser som dette + ofte dårlige merker brukt for strømforsyning osv.

Nå vet vi ikke om produsenten fikk ssd-en på tilbud eller om de ville tatt besparelsen som ekstra profittmargin.

Han vet allerede at den bare har 256 GB, han får heller glede seg over at han fikk en rask SSD i en så billig PC.

Edited by Camlon

Annonse
3 minutes ago, Camlon said:

Nå vet vi ikke om produsenten fikk ssd-en på tilbud eller om de ville tatt besparelsen som ekstra profittmargin.

Han vet allerede at den bare har 256 GB, han får heller glede seg over at han fikk en rask SSD i en så billig PC.

Da kunne de heller kjørt på med tilbud på en vanlig SSD da. Poenget mitt er at fokuset til disse selskapene er ikke å lage bra PCer for kunden når det gjelder price/performance. De bare hiver sammen noe greier. Bygger man selv kan man f.eks. lese reviews av alle deler, så slipper man strømforsyninger som ødelegger systemet etter 3 måneder.

Ser forresten at de selger den samme PCn som demovare. 4797 kroner. Det er en sinnsyk deal. Skal visstnok være betydelig slitasje, men hva vil det si? Kabinettet har en bulk og noen riper? Det er ubetydelig så lenge innmaten fungerer. Og det skal den jo gjøre.

SchmidtO skrev (3 timer siden):

Da kunne de heller kjørt på med tilbud på en vanlig SSD da. Poenget mitt er at fokuset til disse selskapene er ikke å lage bra PCer for kunden når det gjelder price/performance. De bare hiver sammen noe greier. Bygger man selv kan man f.eks. lese reviews av alle deler, så slipper man strømforsyninger som ødelegger systemet etter 3 måneder.

Ser forresten at de selger den samme PCn som demovare. 4797 kroner. Det er en sinnsyk deal. Skal visstnok være betydelig slitasje, men hva vil det si? Kabinettet har en bulk og noen riper? Det er ubetydelig så lenge innmaten fungerer. Og det skal den jo gjøre.

Hvor ser du det? Jeg kan bruke 50 dagers åpent kjøp ^^

30 minutes ago, Taurean said:

Hvor ser du det? Jeg kan bruke 50 dagers åpent kjøp ^^

Hvis du går på siden på elkjøp så står det noe om demovare der. :)https://www.elkjop.no/product/outlet/data-demovarer/103878/hp-pavilion-gaming-690-0835no-stasjonar-pc-sort

La ved en link rett til demovaren. Synes det var latterlig billig til at det sannsynligvis bare er bagateller på utsiden. PCn min står uansett skjult, så jeg hadde ikke brydd meg om det!