Gå til innhold

Lenovo Legion Y540 15,6 144 hz eller stasjonær pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg det er rart å anbefale en stasjonær som er dyrere, selv uten operativsystem, samtidig som en laptop kommer med skjerm og tastatur.

Nå sier riktignok ikke trådstarter noe spesifikt om budsjett, men igjen, maskinen det linkes til blir betydelig dyrere enn laptopen.

Selv kjøpte jeg denne: https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/50822/hp-pavilion-gaming-0685no-stasjonar-gaming-pc-sort

men den er fortsatt i esken.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mr. ve said:

Personlig syns jeg det er rart å anbefale en stasjonær som er dyrere, selv uten operativsystem, samtidig som en laptop kommer med skjerm og tastatur.

Nå sier riktignok ikke trådstarter noe spesifikt om budsjett, men igjen, maskinen det linkes til blir betydelig dyrere enn laptopen.

Selv kjøpte jeg denne: https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/50822/hp-pavilion-gaming-0685no-stasjonar-gaming-pc-sort

men den er fortsatt i esken.

Tusen takk for svar. Er den bedre enn laptopen jeg linket til? Om det virkelig lønner seg å kjøpe stasjonær, så går jeg mest sannsynlig for det!

Lenke til kommentar

Nå er jeg langt fra noen ekspert, men her kan man vel trygt si at ja, den stasjonære jeg linket til er kraftigere enn laptopen. 

Hva skal du bruken maskinen til?

Husk at du ikke får med hverken skjerm, mus, tastatur eller høytalere med den stasjonære jeg linket til. Jeg skal heller ikke påstå at det er det beste kjøpet for 10.000kr, men det var da den jeg valgte å kjøpe..

Lenke til kommentar
13 hours ago, Mr. ve said:

Nå er jeg langt fra noen ekspert, men her kan man vel trygt si at ja, den stasjonære jeg linket til er kraftigere enn laptopen. 

Hva skal du bruken maskinen til?

Husk at du ikke får med hverken skjerm, mus, tastatur eller høytalere med den stasjonære jeg linket til. Jeg skal heller ikke påstå at det er det beste kjøpet for 10.000kr, men det var da den jeg valgte å kjøpe..

Jeg skal bruke den til å spille. Fm 20, civ, pubg, destiny 2 osv. Helst så grafikktunge spill som mulig for den prisen ish.

Hvor mye må jeg legge i en pc skjerm tror du? Har mus og gaming headset.

 

Kommer fra xbox one x og en decent 4k tv. Hadde vært morsomt å oppleve enda bedre ytelse og grafikk uten å måtte betale så utrolig mye mer.

 

 

Lenke til kommentar

Nå vil jeg igjen presisere at jeg ikke er noen ekspert og har egentlig lite erfaring fra PC. Men såvidt meg bekjent er Xbox one X meget bra når det kommer til 4K-spilling med HDR. Skal du ha noe tilsvarende/bedre på PC må du opp i pris, både på skjerm og maskin.

Der PC skinner, i hvertfall i mine øyne, er raske spill der man har rask skjerm (144hz) i full HD (eller «2k»). Skjermen på laptopen du linker til er vel også «bare» full HD.. men jeg tror den vil fungere ypperlig til pubg og lignende i 1080p@144fps.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr. ve said:

Nå vil jeg igjen presisere at jeg ikke er noen ekspert og har egentlig lite erfaring fra PC. Men såvidt meg bekjent er Xbox one X meget bra når det kommer til 4K-spilling med HDR. Skal du ha noe tilsvarende/bedre på PC må du opp i pris, både på skjerm og maskin.

Der PC skinner, i hvertfall i mine øyne, er raske spill der man har rask skjerm (144hz) i full HD (eller «2k»). Skjermen på laptopen du linker til er vel også «bare» full HD.. men jeg tror den vil fungere ypperlig til pubg og lignende i 1080p@144fps.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...