Gå til innhold

Tråden for Super Ultrawide 5120x1440 skjermer


OlaHaldor

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (På 17.6.2021 den 17.52):

Ikke la deg friste. Jeg har prøvd 4 stk før jeg ga opp og kjøpte ergotron hx. Vekten er ikke problemet, men den buer utover, så selv en som skulle klare 18kg klarte ikke å holde min. 

Skulle hørt på deg ja, jeg lot meg friste og sendte den rett tilbake å la inn bestilling på en Ergotron HX.  Selve Prokord armen var helt grei, men tilt mekanismen klarte ikke helt å henge med. Slik går det når en skal prøve å spare penger :p Greit med angrerett her til lands da i det minste. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Skulle hørt på deg ja, jeg lot meg friste og sendte den rett tilbake å la inn bestilling på en Ergotron HX.  Selve Prokord armen var helt grei, men tilt mekanismen klarte ikke helt å henge med. Slik går det når en skal prøve å spare penger :p Greit med angrerett her til lands da i det minste. 

Hehe, tenkte akkurat det når jeg så posten din :p 

Det er ikke sikkert det er helt nødvendig(kommer an på hvor kraftig bue du har), men jeg kjøpte også en slik: https://deal.no/ergotron-hx-heavy-duty-tilt-pivot/cat-p/c/p1001547348&ref=prisjakt

Ekstra kraftig tilt for de mest buete skjermene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 17.6.2021 den 16.40):

https://www.dustinhome.no/product/5011026039/hx-desk-monitor-arm?ssel=false&_ga=2.205570259.1927044661.1623888212-161936189.1623888212 

Denne du har da? Litt i dyreste laget ja, men det for så være, må jo bruke feriepengene på noe 👀 . Er det mulig å feste gjennom et "kabelhull" i pulten eller er det bare en klemme for baksiden av pulten som følger med?

Hvor tykk bordplate kan en feste denne til? Har en skuff øverst på databordet som gjør at et feste nå kunne klemme over en del.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 minutter siden):

Hehe, tenkte akkurat det når jeg så posten din :p 

Det er ikke sikkert det er helt nødvendig(kommer an på hvor kraftig bue du har), men jeg kjøpte også en slik: https://deal.no/ergotron-hx-heavy-duty-tilt-pivot/cat-p/c/p1001547348&ref=prisjakt

Ekstra kraftig tilt for de mest buete skjermene.

Tror jeg prøver uten den heavy duty tilten å ser, har Samsung C49RG90S (kunne de ikke funnet på et litt enklere navn?) så ikke typen med den mest aggressive buen slik som C49G95T har. Om den medfølgende blir for svak for jeg heller bestille den i heavy duty saken i ettertid. Men takker for tips :)

 

ilpostino skrev (5 minutter siden):

Hvor tykk bordplate kan en feste denne til? Har en skuff øverst på databordet som gjør at et feste nå kunne klemme over en del.

På nettsiden til Ergotron står det følgende

"Desk clamp attaches to surface edge 0.4" to 2.4" (1 to 6.6 cm) thick" 
 Om 6,6 cm er det lengste en klarer å åpne klemmen er jeg usikker på, men kan eventuelt måle det når jeg får armen. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (10 minutter siden):

13,5 cm

Jeg får rundt 10 på nederste nivå, men mulig det kan trikses til med å snu platen som skruene er festet i. Den er L-formet og kan gi et par cm ekstra hvis den kan snus (det er nok ikke tiltenkt sånn). Får ikke prøvd uten å skru ned alt og det blir litt vel styr :p

Det sagt, det er mulig å skru hull og feste på den måten.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (49 minutter siden):

jeger på nippet til å bytte ut platen på databordet. Det er 40x120 cm og det hadde gjort seg med en hylleplate som var litt dypere men da må jeg retrofitte den med noen uttrekkbare skuffer men det er egentlig ikke en umulighet.

Den "klassiske" IKEA-løsningen er en veldig lekker løsning som jeg selv gikk for da jeg oppgraderte for noen måneder siden. IKEA benkeplate i finer (f.eks. Karlby) sammen med 2 skuffeseksjoner (f.eks. Alex). Koster litt, men du verden så sexy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det monitor arm :D Heavy duty tilten var ikke nødvendig for denne skjermen så gla jeg ikke kjøpte den å heller sparte de kronene. 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

HDMI, DP og USB kabelen til skjermen ble litt for korte så skal bestille noen lenger slik jeg får skjult de og, men ellers ble dette meget snasent 🤩

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei vurderer g9, da vi har fått litt penger fra arbeidsgiver til å bruke på hjemmekontor utstyr. 

Folk fornøyd? Jeg sliter med å vente på Neo, da prisen er hinsides i forskjell. 

Men det er jo en del backlight bleed på g9 standard også

edit; Vurdere g9 og heller 2 27" i portrait modus på sidene. Det blir ca pris som x1 g9 neo uten 2 27". Jeg har en 4meter lang pult så har nok av plass. 

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
henrikrox skrev (5 minutter siden):

Vurdere g9 og heller 2 27" i portrait modus på sidene.

Ja, da får du hvertfall bevegd deg litt i løpet av dagen. Skjermen er veldig bred og de skjermene på siden vil bli veldig langt borte. Da ville jeg heller prøvd å ha 2*27" over g9-en, eller 2*g9 i høyden.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Ja, da får du hvertfall bevegd deg litt i løpet av dagen. Skjermen er veldig bred og de skjermene på siden vil bli veldig langt borte. Da ville jeg heller prøvd å ha 2*27" over g9-en, eller 2*g9 i høyden.

såpass ja, pulten er 80cm dyp men hjelper vel lite. Men ja kanskje 2*27" i høyden over ikke var så dumt, hva bruker folk av armer for noe slikt? er ikke så kjent med gassarmer men det må jo cleare høyden på g9

Lenke til kommentar
henrikrox skrev (3 minutter siden):

såpass ja, pulten er 80cm dyp men hjelper vel lite. Men ja kanskje 2*27" i høyden over ikke var så dumt, hva bruker folk av armer for noe slikt? er ikke så kjent med gassarmer men det må jo cleare høyden på g9

Om du skal ha G9 på gassarm så er det Ergotron HX som gjelder. Til 2*27" vet jeg ikke, men tenker du kan klare deg med noe betraktelig rimeligere der. Komplett har Svive og iiglo som jeg så var ganske konkurransedyktige på pris da jeg kikka litt.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Om du skal ha G9 på gassarm så er det Ergotron HX som gjelder. Til 2*27" vet jeg ikke, men tenker du kan klare deg med noe betraktelig rimeligere der. Komplett har Svive og iiglo som jeg så var ganske konkurransedyktige på pris da jeg kikka litt.

ok takk, skal sjekke ut :) ser ut som neo gjør det veldig godt i tester også så frister jo litt å gå for den også 🤪

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 4.8.2021 den 19.53):

Om du skal ha G9 på gassarm så er det Ergotron HX som gjelder. Til 2*27" vet jeg ikke, men tenker du kan klare deg med noe betraktelig rimeligere der. Komplett har Svive og iiglo som jeg så var ganske konkurransedyktige på pris da jeg kikka litt.

"NOTE: To use this arm with the ultra-wide, curved Samsung 49" Odyssey G9, the accessory HX Heavy-Duty Tilt Pivot is required. See Tech Specs."

https://www.ergotron.com/en-us/products/product-details/45-475#?color=white

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg at Elkjøp har "20% på alle PC-skjermer", men hvis jeg prøver å kjøpe en Neo G9 får jeg følgende:

image.thumb.png.93716bd4935eb410b0da5ac37b685b3c.png

 

For et sammentreff at modellen de kanskje ikke vil gi 20% på ikke er mulig å bestille i det hele tatt. Samme med andre dyre skjermer som Pro Display XDR.

Endret av rhym
Lenke til kommentar
rhym skrev (1 time siden):

For et sammentreff at modellen de kanskje ikke vil gi 20% på ikke er mulig å bestille i det hele tatt. Samme med andre dyre skjermer som Pro Display XDR.

Har du prøvd å ringe kundeservice? De er ofte overraskende behjelpelig med sånne ting litt utenfor normalen, spesielt om du nevner at du kan få det samme hos Power nå med DNB-kredittkort.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Nimrad said:

Har du prøvd å ringe kundeservice? De er ofte overraskende behjelpelig med sånne ting litt utenfor normalen, spesielt om du nevner at du kan få det samme hos Power nå med DNB-kredittkort.

Hadde en chat med kundeservice men fikk bare en mengde avvisende pisspreik om at den ikke er på lager og er et utgående produkt. Denne skjermen som akkurat er lansert er utgående, akkurat. Og akkurat som man ikke normalt kan betale for produkter som ikke er på lager og få dem tilsendt når de kommer inn.  Og ingen forklaring på hvorfor Pro Display XDR til 69k (ish) som er på lager også er uleverbar plutselig. 

Nei det er ganske åpenbart hva som skjer her. De ønsker ikke å selge visse produkter på tilbud fordi det er ikke lønnsomt, så forsvinner plutselig transportalternativene fra produktet. jeg ba han sende tilbakemeldingen min om at jeg setter ikke pris på den falske markedsføringen deres oppover i gradene og avslutta.

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...