Gå til innhold

Objektiver til Sony A6400


Anbefalte innlegg

Driver og leiter litt etter nye objektiver for øyeblikket. Er litt usikker på hvor man eventuelt skal legge pengene. Mye ulike meninger om hvilke objektiver som er verdt pengene osv. Kamera ble levert med kitobjektivet på 16-50mm, og har i første omgang kjøpt Sony sitt 35mm F1,8, og er forsåvidt fornøyd med det.

I første omgang tenker jeg et fastobjektiv på 50mm å supplere med. Slik jeg har forstått det er det Sony sitt eget eller Sigma sin rimelige 50mm som er mye valuta for pengene? 

Spørsmålet er vel om det finnes noen objektiver som er verdt å bytte ut kitobjektivet mitt, uten at det blir alt for dyrt. Oddsen for at jeg en eller annen gang vil over på et fullformatkamera i fremtiden er jo stor, men vil nødvendigvis ikke binde meg til ett merke. Hadde vært greit å ha en zoomlinse som er hakket bedre enn kitobjektivet.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste alternativet til a6xxx serien, er nok sony e 18-105 f4. Den er en god del skarpere og gir deg fast blender f4. Den vil dog ikke kunne brukes på a7 serien (fullformat).

https://www.japanphoto.no/objektiv/sony-fatning/sony-nex-18-105-f4-g-oss-pz-5013493229907-007

Skal du ha noe som går på fullformat også, så er tamron sin 28-75 2.8 et godt alternativ, men da mister du mye vid vinkel på crop. 

https://www.japanphoto.no/tamron-28-75mm-f-28-di-iii-rxd-for-sony-e

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
CptZiggy skrev (På 29.11.2019 den 15.14):

Driver og leiter litt etter nye objektiver for øyeblikket. Er litt usikker på hvor man eventuelt skal legge pengene. Mye ulike meninger om hvilke objektiver som er verdt pengene osv. Kamera ble levert med kitobjektivet på 16-50mm, og har i første omgang kjøpt Sony sitt 35mm F1,8, og er forsåvidt fornøyd med det.

I første omgang tenker jeg et fastobjektiv på 50mm å supplere med. Slik jeg har forstått det er det Sony sitt eget eller Sigma sin rimelige 50mm som er mye valuta for pengene? 

Spørsmålet er vel om det finnes noen objektiver som er verdt å bytte ut kitobjektivet mitt, uten at det blir alt for dyrt. Oddsen for at jeg en eller annen gang vil over på et fullformatkamera i fremtiden er jo stor, men vil nødvendigvis ikke binde meg til ett merke. Hadde vært greit å ha en zoomlinse som er hakket bedre enn kitobjektivet.

 

du må ikke kvitte deg med kitlinsen - den er en undervurdert liten juvel!  sigma 60mm 2.8 får du brukt for rundt 1000lappen, mye for pengene. ville styrt unna fe50mm f1.8, den syntes jeg var veldig treg på fokusering i dårlig lys, men den er ok ellers.

ikke prøvd selv, men ser veldig mye ros gis tamron 28-75 f2.8. det er en veldig anvendelig brennvidde og blender.

 

 

Lenke til kommentar
simmyt skrev (På 9.7.2020 den 20.34):

du må ikke kvitte deg med kitlinsen - den er en undervurdert liten juvel!  sigma 60mm 2.8 får du brukt for rundt 1000lappen, mye for pengene. ville styrt unna fe50mm f1.8, den syntes jeg var veldig treg på fokusering i dårlig lys, men den er ok ellers.

ikke prøvd selv, men ser veldig mye ros gis tamron 28-75 f2.8. det er en veldig anvendelig brennvidde og blender.

 

 

Jeg har A6500 og kan vel skrive under på du skriver om kit-linsen, en annen stor fordel er størrelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...